Voor de eerste keer buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Voor de eerste keer buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-03 19:21

Vandaag was het zover. Ik zou met Poohbeer en Kalista voor het eerst naar buiten gaan. Even een borstel over haar heen, beenbeschermers om, een extra sperriempje door de oogjes van het zadel gedaan als een soort van houvast. Een martingaal om, hoofdstel om en zadel op. De teugels door het extra sperriempje gehaald, dus als ik zou vallen dan zouden de teugels niet over haar hoofd kunnen glijden en zou ze er niet in kunnen stappen.
Laarzen aan, cap op en op pad.

In het begin snapte ze al niet dat ik niet in de bak opstapte. Erg ongeduldig was ze. En toen we ook nog de andere kant op draaiden snapte ze het helemaal niet meer. Ze stapte zo hard als ze kon. Ik wilde aan een lang teugeltje wat ontspannen stappen, maar ze was erg onzeker en zocht steeds mijn hand op voor steun, dus wat praten en aaien en ze ontspande weer. Alles ging goed. De bruggetjes, een tractor... behalve 1 grassprietje, die waaide de verkeerde kant op dus dat was even eng *LOL*

Een stukje draven, het ging allemaal erg goed, tot ze het picknickbankje zag. Woei.... dat ding is eng. En wat doe ik... in plaats van dat ik doe of ik gek ben, ga ik zeggen dat het niet eng is, ik hou mijn adem in en jawel, wat gebeurt er dan, dan ga je jezelf wat spannen. Sja, dan weet mevrouw zeker dat het eng is. Dus wat moeilijk doen, maar opeens liep ze achter Kalista aan, want sja, die vond het ook niet eng.

We hebben een heerlijk stuk gereden, wat gedraafd en als Kalista te hard draafde dan ging ze in een rustig galopje. Kalista loopt natuurlijk al helemaal op haar eigen benen en Treasure vind het wat eng als ze een lang teugeltje heeft, geen bakrand en toch mag doordraven. Dan zoekt ze mijn hand op en gaat wat slingeren, ze heeft echt het balans dan nog niet. Dus dan maar een rustig galopje op het gras.

Op de terugweg heeft ze niet eens gekeken naar het picknickbankje. Ze vond het helemaal niet eng.

Het ging echt heerlijk, wat een machtig gevoel is dat om met je eigen paard lekker buiten te rijden. Dat nu al, ik zit er nog geen 2 maanden op, ze heeft vakantie gehad in die tijd en ik pak haar hooguit 2 keer per week op. Ben zo trots op haar.

Poohbeer en Kalista, bedankt dat jullie onze begeleider wilde zijn, hoop dat we snel nog een keer gaan zodat ze de andere enge dingen ook negeert, dan gaan we lekker een andere kant op en daar onze angsten overwinnen!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:50

hey
wat fantastisch zeg dat het al zo goed gaat! OK dan!
Wanneer komen er nieuwe foto's?
veel plezier nog met haar!
xxx

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 20:02

heerlijk is dat hé *LOL* *LOL* *LOL* !! zit in ditzelfde traject, wel net al ietsje verder, maar het euforische gevoel is nog helemaal niet over! GENIETEN!! OK dan! OK dan!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:22

ooh wat een leukerd en cool paardje heb je toch..
heerlijk geniet er maar van...

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:28

mooi paardje hoor ! en geweldig dat het zo goed gaat ! ik heb met safir nog een lange weg te gaan die heeft de kolder in z'n koppie zelfs in de les gaat ie steigeren maar we komen er wel we hebben de tijd hij is niet zomaar van me af. veel plezier nog saampjes !! en dat er nog maar vele buitenritten mogen volgen *LOL* en natuurlijk heel veel Cheese!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:32

Wow, wat een leuk bericht !
Ontzettend fijn dat het zo goed gaat, en dat in zo'n korte tijd.
En, smaakt het naar meer ? Knipoog

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:10

Hey super joh! Echt leuk dat het zo goed gaat!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:44

toch goed hoor...en dat voor de eerste keer Knipoog!
..enne nu nog foto's!! Haha!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:38

Leuk zo'n Belevenis! OK dan! Haha!

Mischien kom we elkaar nog een keertje tegen in de Delftse Hout.. Knipoog