Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:50

Gisteren gingen mijn vriendin en ik met onze paarden zoals vaak een lange rit maken. Na een tijd waren we verloren gelopen tijdens het zoeken naar de juiste weg kwamen we een grote wei tegen. Het gehinik van aan veuletje kwam ons tegemoet. Wat lief dachten we en we bleven even aan de wei staan. In de verte zagen we uit de struiken een prachtig hoofd van de merrie. Jee wat is die mooi een fries. Tot de merrie uit de struiken kwam. Mijn vriendin en ik waren in shock andere woorden zijn er niet voor. Een levend geraamte meer was het niet. We zijn nog een tijdje aan de wei gebleven om uit te vissen waar we ongeveer waren zodat we nadien de weg terug naar deze plaats konden vinden. Het was gewoon verschrikkelijk. Toen we terugkwamen van onze rit gisteren was het te donker om nog op zoek te gaan. vandaag na het werk van mijn mams zijn we terug naar die wei gaan zoeken want dit konden we niet laten. Een misselijk gevoel blijft aan je knagen. Vandaag hebben we dan na enig zoeken die wei terug gevonden. ik wilde meteen de dierenbescherming verwitigen maar dan kan je best meteen de juiste plaats geven en ik heb ook meteen de digi camera meegenomen. Terwijl ik foto's trok kwam er een jogger voorbij we vroegen of hij de eigenaar niet kende. nee ik ken hem niet maar soms komt die water geven en zie ik em. Toen vroeg mijn mams is het je niet opgevallen dat die merrie er erbarmelijk uitziet? Nee zei hij ik ken daar niks van en jogde door. Na de foto's zijn we meteen naar het dierenasiel hier gegaan die ook voor de dierenbescherming werken. Een oude klasgenoot van me werkt daar nu. Ik liet haar de foto's zien en ze kon haar ogen niet geloven. In ieder geval gaat er waarschijnlijk morgen meteen iemand naar het dier kijken en de eigenaar vinden. Ze ging me ook op de hoogte houden want ik wil weten wat die eigenaar bezield om het beest zo te laten. In ieder geval hier zijn de foto's. Ze zijn wel chokerend maar het is niet anders.
Het veulen ziet er best goed uit denk ik ik ken niet veel van veulens maar de moeder. Huilen Huilen
Afbeelding
De hoeven. ik weet dat dit voor de dierenbescherming een belankrijk element is.
Afbeelding
Afbeelding
1 Van haar knieen was helemaal dik en opgezwollen. Vandaag liep ze kreupel. Gisteren dacht ik nog niet.
Afbeelding
Die knie Huilen
Afbeelding
Dit kan je je niet voorstellen. Hoe mager ze isdat kan toch gewoon niet. Het doet me denken aan die beelden van Brooke in afganistan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heupen en ruggegraat
Afbeelding
Afbeelding
Ze waren erg lief het veulen een beetje angstig. De moeder was duidelijk een Fries het veulen weet ik niet zeker omdat ie een wit sterretje heeft. Niet dat Friezen dat niet kunnen hebben dat kan zeker. Want de merrie had ook enkele witte haren op haar achterbenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn de foto's die ik getrokken heb en aan de dierenbescherming heb laten zien. Ze ginger er meteen morgen iets aan doen. Ik hoop het zo. Wat een toeval dat we verkeerd reden met de paarden en hierop uitkwamen. Ik ben echt blij dat ik het ben gaan melden maar ik blijf me miselijk voelen dit kan toch gewoon niet.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:53

ooooooo daar kan ik echt niet tegen! GRRRRRR voor de bazen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:55

joo....

ZOOO dun...
Sommige mensen ....


laat je nog even horen hoe het verder gaat?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:55

Die hoeven vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ik vind die merrie wel heel erg mager. Ze is waarschijnlijk helemaal leeg gezogen door dat veulen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:57

Zo te zien staan ze op een weiland, dat moet ip gewoon kuinnen. Ik denk idd dat het komt door het veulen, dat die de merrie leeg heeft gezogen... Ziet er idd heel zielig uit.
Ik vind die hoeven idd ook wel meevallen...

Nair

Berichten: 118
Geregistreerd: 05-06-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:58

Wat vreselijk zeg , maar goed dat jij daar langs bent gereden hopelijk grijpen ze gauw in

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 17:58

Ja ik laat zeker weten hoe het afloopt. De hoeven gaan nog wel maar ze zien er in het echt erger uit. Erg lang naar voor bijna omhoog krulend. En op veel plaatsen stukken uit. Maar idd na een goede kapbeut is dat weg. Maar zo mager en de knien dat is het ergste. Volgens mij heeft die eigenaar niet door dat je een merrie met veulen moet bijvoeren. Ze is helemaal op denk ik.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:02

Ik wordt helemaal eng als ik die foto's zie.... oh oh wat zielig....
De hoeven vind ik mee vallen maar misschien vertekenen de foto's dat zou kunnen.
Ben je niet met een baal hooi onder je armen er naartoe gegaan..... of als extra een lekkere appel of boterham.... Al zou ik de supermarkt er voor leeg moeten kopen..... arm paardje....
Ik hoop dat ze snel de eigenaar vinden en hem op zijn tekortkomingen zullen wijzen....

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:02

Er zijn zo veel mensen die een paard willen waar ze goed voor gaan zorgen maar niet kunnen betalen....Ik vind het gewoon niet eerlijk dat deze eigenaar dan wel een paard heeft...Ik vond de 6e foto nog wel het vreselijkste er uit zien.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:03

Apple schreef:
Die hoeven vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ik vind die merrie wel heel erg mager. Ze is waarschijnlijk helemaal leeg gezogen door dat veulen.


Ik dacht direct hetzelfde als jou.

Maar jeetje toch zeg dat dit toch kan he.......ik hoop inderdaad dat er wat aan gedaan word, want een dier verdient niet zo een leven.
Heel goed van jou dat je er direct werk van hebt gemaakt.

Houd je ons op de hoogte?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:04

Arm beest, de hele rug ligt eruit.
Fijn dat je het hebt aangegeven, ik ben benieuwd naar het vervolg

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:04

Apple schreef:
Die hoeven vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Ik vind die merrie wel heel erg mager. Ze is waarschijnlijk helemaal leeg gezogen door dat veulen.


Dit was hetzelfde als wat ik dacht maar dat mager gaat toch wel net iets te ver voor leeggezogen.
Scheve mond

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:04

Mijn moeder zei ookal neem een baal hooi me. maal als die merrie echt iets mankeerd wat we niet weten en dan iets krijgt? Ik durfde het niet. Of als ze al lang niks meer of weinig geten heeft en dan plots veel krijgt kan ze koliek krijgen das ook niet de bedoeling. zo is het mij toch verteld
Ik hoop dar de dierenbescherming heel snel ingrijpt.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:05

o man dit is helemaal erg, ik hoop dat ze hier wat aandoen, ik zou ze waarschijnlijk zelf wel bijvoeren als ik jouw was totdat ze er wat aandoen maar goed, ik kan niet over andere oordelen Huilen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:09

Ik vind naast haar extreme magerheid die knieën nogal verontrustend.. dat is écht helemaal niet goed, en dat gaat niet meer goed komen ook denk ik. Gooed hoor Kalinka dat je niet opeens voer mee hebt genomen, ze kunnen er heel makkelijk ziek van worden.
Hou ons even op de hoogte!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:09

Als ik zeker wist dat het geen kwaad kon zou ik een baal brengen ik heb er toch genoeg. Maar ik ben bang dat de merrie er iets aan kan overhouden. Zijn hier mensen met enig ervaring op dit gebied? Kan het kwaad? Kan ze hierdoor koliek ofzo krijgen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:11

Ja dus.. dat kan wel.. Ik denk als je een plak meeneemt het geen kwaad kan, als de merrie maar niet gaat schrokken. Dus dan zal je erbij moeten blijven..

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:13

Ik zou erg voorzichtig zijn met voer geven en daar zeker mee wachten tot de dierenbescherming is geweest.

Ik kan me nl al precies de hele situatie voorstellen: dierenbescherming komt kijken en ziet naast een heel mager paard ook een goede baal hooi liggen (jouw baal). Reactie: oh er word nu wel voor het paard gezorgd.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:16

je hebt helemaal gelijk Apple. Daarom zei ik ook, of geef niks, of geef het paard iets maar blijf erbij tot het op is.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:18

Uh die hoeven vind ik niks aparts...........met dit droge weer is het normaal dat ze wat brokkelen en ze zijn van beide bekapt geweest nog pas geleden. Dat kun je goed zien. Verder is het veulen op en top gezond zoals je het ziet.

Ik denk dat het veulen indd de merrie leeg gezogen heeft en misschien is het al een ouder beest.

Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was.

nikkiehorse
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vreeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:20

Ze is idd wel heel mager. Ik hoop dat de dierenbescherming er snel iets aan doet want dit kan gewoon niet!
Denk dat het niet zoveel kwaad kan als je hem een beetje hooi geeft zolang het maar niet te veel is en zolang die het maar niet naar binnen schrokt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:21

Orionekke, NIET MEE BEMOEIEN??!?! sorry maar dat snap ik echt niet.. ja het veulen ziet er goed uit, en de hoeven vallen mee, maar kijk nog eens naar die merrie?! Ja het veulen zal veel van haar vragen, maar dan kan dit toch niet?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 18:26

Citaat:
Ik zou me er niet mee bemoeien als ik jou was.

Dat het veulen er goed uitziet zei ik zelf al het gaat ook om de merrie. Dat ik me er niet mee moet moeien is vind ik straf hoor. Zelf als de merrie gewoon leeggezogen is dan moet er wat aan gedaan worden. Als de eigenaar dit niet inziet is het vind ik de plicht van een dierenliefhebber dit te melden en hem erop te wijzen. Ik moei mij verder ook niet dat laat ik aan de dierenbescherming over maar ik wil wel weten hoe dit afloopt.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:30

Niet mee bemoeien. Dat is wel erg gemakkelijk. Dat paard is echt vreselijk mager en dan die knieeen... Dat is echt niet goed hoor. Zeker goed dat je er foto's van hebt gemaakt en nu maar hopen dat de dierenbescherming er werk van maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 19:00

'niet mee bemoeien'zo denkt heel nederland volgens mij. om er nog even op door te gaan;

toen renee steegmans (of hoe hij ook heet) in venlo zwaar mishandeld werd dacht iedereen ook; ik bemoei me dr niet mee. Nee stel je voor! Je zou er toch een leven mee kunne redden zeg!