Eerste verslagje Ameland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Eerste verslagje Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:36

Maandagmorgen zijn we om 8:00 gaan laden met het idee dat we dan om 8:30 wel klaar zouden zijn.
Het veulen van Jantina liep echter zonder problemen naast Handell de trailer op en om 8:03 reden we weg.
We waren dus lekker vroeg bij de boot en hebben eerst maar even koffie gedronken.
De paarden waren ook op de boot heel rustig, hadden waarschijnlijk niet eens in de gaten dat ze op een boot stonden Haha!

Op Ameland stond Jantina's vader ons al op te wachten en reed voor ons uit naar de nieuwe stal van Christine.
Het uitladen ging al net zo makkelijk als het inladen.
OpITP staan de eerste foto's, volgende week komt de rest.

Daarna doorgereden naar Hollum waar we Handell naar zijn vakantie adres brachten.
Hij staat in een lekker vette wei met groen gras, heel wat anders dan die gele steppe bij ons achter het huis.
Hij ging dus ook direct vreten Vork

Daarna naar de stacaravan en alle spullen uitgepakt.
Toen weer naar Nes om te zien hoe het met het veulen was.
Dit stond heerlijk rustig op stal wat hooi te knagen.
samen met Jantina naar het oerd geweest om Udinde te bewonderen.
De paarden/koeien/schapen staan daar echt heel erg mooi in een natuurgebied, met een herder op een crossmotor (idee voor m'n vader )
Udinde wordt echt al een hele dame

s'Avonds nog even naar Handell, het waaide en het was nogal fris, ons Veluwse bosjuffertje stond dan ook te bibberen en te klappertanden Haha!
Z'n Rambo er maar opgegooid en het leed was weer geleden.
Hij is wel het enige paard op Ameland dat nu al s'nachts met een dikke deken op staat Haha!

De volgende ochtend Handell gezadeld voor de 1e strandrit.
Toen we over de duinen kwamen vielen z'n ogen er bijna uit Wow! , en klapten z'n oren bijna naar voren.
Staart op z'n rug, nek erop en maar snuiven en slaan met z'n voorpoot in de hoop zo de zee te kunnen imponeren en misschien wel te verjagen Haha!
Toen dat niet lukte er toch maar voetje voor voetje naar toe.
Toen hij Albert op de fiets zag werd hij al dapperder en liep achter de fiets aan naar de zee toe.
Als het water terug ging liep hij er wel achteraan de zee in, maar als de golven terug kwamen rende hij er net zo hard weer uit Haha!

Eind van de middag Handell opgeladen en naar Jantina en Isolda toe voor de 2e rit.
Hij liep braaf met Isolda mee naar de zee toe en zelfs heel braaf erin maar als de golven weer kwamen was hij er nog steeds erg vlot uit Haha!
Lekker hard gedraafd over het strand (en Isolda in galop ernaast Haha! ).
al met al een erg leuke rit.

Nu zijn we aan het fietsen en zitten we even in een Inetrnetcafe (maar ik ben NIET verslaafd Schijnheilig )
Foto's volgen als we weer thuis zijn (maandagavond)

Ik wil Ineke (Billy) nog heel erg bedanken dat ik zomaar haar verzorgpony mee mocht nemen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:50

Klikt lekker!!! Heel veel plezier nog!!!!

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:10

dat lijkt me zo cool! (strandrit) ik ga over een tijdje of hetvoorjaar pas :S

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 17:05

Ik zat al te wachten wanneer ik een verslag van jullie zou zien Haha!
Hoezo Boktverslaafd
Klinkt goed daar op Ameland, ik ben helemaal niet jaloers hoor Schijnheilig
Maar het klinkt allemaal heel goed, Händell is toch wel dapper dat hij zomaar naar de zee durft. Dat heb je natuurlijk niet in Hoog Buurlo.
nu je zo'n grote bak hebt, heb je je proefje al wel geoefend?
Je moet wel goed voor de dag komen hoor, woensdag.
He, veel plezier nog, en een knuffeltje aan mijn verzorgpony. En je weet, je mag hem altijd lenen van me

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:56

Nou, Lia aan de telefoon gehad, en Appie ook nog. Ze zijn helemaal happy op Ameland, het bevalt hen en Händell ontzettend goed. OK dan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:51

klinkt geweldig Ik hoop dat ze het net zo super hebben als dat ik al die keren heb gehad.
enne wat lief ineke dat je lia een weekje van je verzorgpony gunt!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:27

Hahaha, die Händell! Wat vondie het allemaal spannend. En Isolda maar stoer doorlopen Haha! Vandaag heb ik samen met Lianne en Berber gereden en was ze heel wat minder stoer Knipoog
En wat kan dat beest van een Händell draaaaaven. Doodleuk op zijn dooie gemakkie en Isolda moest al galoperen om hem bij te houden *LOL*
Het leek net alsof ik op een pony reed!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:44

Klinkt inderdaad gaaf......
Nou Lia en Albert, als jullie er dit weekend ook nog zijn dan kunnen jullie misschien nog wel even in de zee zwemmen en zonnenbaden........het weer is erg goed voorspeld OK dan!
Maar goed ook zonder zwemmen en zonnen vermaken jullie je volgens mij uitstekend.

Bevalt de caravan een beetje?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:31

Wow! Klinkt super zeg!!! Dat zou ik ook wel eens willen *LOL*

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:37

Wat een leuk verslag! Ik zie het zo voor me: Händell die de zee probeert te imponeren door erg stoer te doen! De meeste paarden die voor het eerst de zee zien, zijn stomverbaasd. Sommigen draaien zich meteen om en gaan voor geen goud dat strand op, anderen kunnen hun nieuwsgierigheid nauwelijks bedwingen en gaan voetje voor voetje toch echt richting zee! Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd hebben op Ameland! Vandaag is het in ieder geval nog mooi weer, morgen ook nog geloof ik?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:31

Die Händell toch Clown Wat een prachtig mooi paard!
Leuk verslag Lia, het leest alsof ik op de duinen heb gestaan en het allemaal heb kunnen zien
Veel plezier nog, op Ameland!