Boerderij Gekocht!! *met veeel foto's*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Boerderij Gekocht!! *met veeel foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 12:52

hallo allemaal!

Mijn ouders hebben een boerderij gekocht waar ik natuurlijk heeel blij mee ben, want het is niet zomaar een boerderij.. nee, het heeft stallen en weiland voor maar liefst 10 paarden! Zoveel willen wij er niet houden, dus we gaan inkrimpen naar 6 stallen (nu 13) en daarvan verhuren we er 4. Als je nog een stal zoekt omg. Harderwijk moet je maar pb-en voor prijs en adres! Haha!
Verder hebben we op ons land nog een 20x40 buitenbak. Dus je kunt je wel voorstellen: Ikke = happy!


Hier even wat foto's:

Dit is de boerderij vanaf de weg gezien, de voorkant dus. Hij is in totaal 11 meter breed en 14 meter lang. En die stomme schotels gaan wij er natuurlijk afhalen want dat ziet er niet uit en mag ook niet van de gemeente (jaja, het is een Rijksmonument!). Wij nemen gewoon kabel Haha!

Afbeelding



Dit is de achterkant van de boerderij, dus gezien vanaf de stallen en vanuit de wei. Die paardenvrachtwagen is (helaas) niet van ons Boos! Knipoog

Afbeelding



En dan nog eentje van de zijkant, dit is de zijkant van de 'achtertuin', de andere zijkant is niet zo boeiend. Degene met een goed oog voor rieten daken ( Nerd ) zien dat er een nieuw dak op moet, en dat gaat dan ook medio oktober/november gebeuren.

Afbeelding



Als je het erf op komt rijden heb je aan de linkerhand meteen een garage: dit is de garage van 13 m lang!! Hierin zijn nu 4 ponystallen gebouwd, maar wij gaan er weer gewoon garage van maken met eventueel een deel als kippenhok. Links van de garage zie je een stukje omheind land wat goed als kippenhok kan dienen Haha! Rechts van de garage komt een parkeerplaats voor onze trailer, auto's, caravan en ev. trailers van de pensionklanten.

Afbeelding



Dit is de grote wei, het achterste deel van de wei hebben we geruild met de gemeente tegen een (veel groter) ander stuk wei aan de andere kant van de bak (rechts op de foto). Deze wei wordt dus ong. 1/3 van wat ie nu is en komt aan het voetbalveld te liggen. (zie je nu ook al op de achtergrond)

Afbeelding


Dit is m'n rijbak, hij is 20x40 maar wordt door grondruil met de gemeente ong. 2 meter korter, dus dan issie 20x38, nouja, dat scheelt ook niet zo veel.. Hij is nu nog lekker begroeid, maar ik ben hard bezig met proberen al het onkruid eruit te krijgen. Ook staat daar m'n hindernismateriaal, 4 staanders met lepels, 4 balken en een zooi halve balken Haha!

Afbeelding



De veldschuur met hooizolder: hierin zijn 9 stallen gevestigd, 3 bij de groene deur en 6 bij de witte deur. De 3 stallen bij de groene deur gaan we weghalen en daar komt een overdekte afspuitplaats, een kantine'tje, een wc, eventueel een wasmachine enz. wat faciliteiten voor de pensionklanten (en mezelf Haha!) dus.
Links op de foto zie je mij en rechts de makelaar Haha!


Afbeelding



Dit zijn dus die 6 stallen achter de witte deur, rechts 3 en links 3. Ze zien er allemaal anders uit en zijn allemaal van ander hout gemaakt, maar als ik straks wat centjes verdien met de stallenverhuur ga ik ze allemaal in een dekkende beits of verf zetten zodat je er niks meer van ziet. Nog suggesties voor welke kleuren ik wel of juist niet moet nemen??? ik dacht zelf aan donkerrood met eventueel wat creme accenten Haha!

Afbeelding



Hier zie je nog een stukje wei waar nu nog een puinhoop ligt Haha! Op de achtergrond zie je de tennisvereniging en de 'weg' langs ons huis Haha! Verder niet echt een boeiende foto Haha!

Afbeelding



En nog even een fotootje van Nicky in onze bak (let niet op z'n 'ontspannen' toestand Haha!)

Afbeelding



Nou, leuk dat jullie even gekeken hebben en als je nog suggesties hebt voor de kleur van de stallen hoor ik het graag!

Liefs Ilse

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:57

Wauw mooi hoor!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:57

Wauw! Nou, wees er maar trots op! Lekker hoor, je eigen stekkie! Knipoog

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:17

Ziet er goed uit, vergt nog wel wat werk maar komt goed.
Qua kleur combinatie, pak een kleur die je later altijd nog makkelijk bij kunt krijgen anders wordt het een zooitje. Heel veel succes met opknappen en inrichten (tip voor je bak, heeft je geen tractor in de buurt die het even licht kan omzetten, bespaard je een hoop werk).

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:19

Zo mooi hoor, dat is natuurlijk de droom van iedereen !

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:24

ziet er goed uit Ilse, gaaf hoor!!! Heel veel plezier op jullie nieuwe stekkie maar dat gaat vast helemaal goedkomen als ik t zo zie..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:31

Wauw, mooi hoor !! Ziet er echt prima uit!! Donkerrood met creme lijkt me idd wel heel mooi, maar als ik het goed zie, is het hout-werk van de boerderij donkergroen/wit. Het lijkt mij het mooiste als je dan de kleur van de stallen, bij die van het woonhuis aan past (of omgekeerd natuurlijk, het houtwerk van het huis ook d.rood/creme maken Knipoog !)
De tip van Beppies is idd niet verkeerd: zorg dat je een kleur nemt, die ke later nog makkelijk bij kan krijgen!
Veel plezier in jullie nieuwe huis Lachen !!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 03-09-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:31

ikke is vreselijk jaloers!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:33

Nadhir schreef:
Zo mooi hoor, dat is natuurlijk de droom van iedereen !


*zucht*

Gefeliciteerd!! Ziet er goed uit hoor Wel foto's maken van hoe het er straks uitziet en op bokt zetten!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:38

Zo dit is echt SUPER zeg. Daar droom ik ook al super lang van, maar ja wij blijven in een 2 onder 1 kapwoning wonen. Och ja, misschien als ik ooit een hele rijke vriend vind, hahahaha.

Heel veel plezier daar maar dat zal wel lukken!!!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 13:39

beppies schreef:
Ziet er goed uit, vergt nog wel wat werk maar komt goed.
Qua kleur combinatie, pak een kleur die je later altijd nog makkelijk bij kunt krijgen anders wordt het een zooitje. Heel veel succes met opknappen en inrichten (tip voor je bak, heeft je geen tractor in de buurt die het even licht kan omzetten, bespaard je een hoop werk).


Jawel! We hebben er zelf 1! Haha!

Afbeelding

Alleen totdat we de sleutel hebben mag je dat soort dingen nog niet doen, en om de bak nu een beetje berijdbaar te maken moet ik zelf aan het onkruid trekken Haha!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 13:42

AnneOmie"]
[quote="Nadhir schreef:
Zo mooi hoor, dat is natuurlijk de droom van iedereen !


*zucht*

Gefeliciteerd!! Ziet er goed uit hoor Wel foto's maken van hoe het er straks uitziet en op bokt zetten!
[/quote]

Natuurlijk, ik hou jullie op de hoogte!

Ik ga in oktober ook een powny kampje organiseren voor mij en m'n vriendinnen (Concorde, haarbal, en nog een paar niet-bokkers) en als ik van de zomer nog stallen vrij heb zal ik een weekje vakantie-met-paard verloten op de bokt veiling!

zimmie
Berichten: 250
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:42

In een woord waanzinnig. Ben ook zeer benieuwd naar de foto's als het allemaal een beetje opgeknapt en geverfd is..
Heel veel plezier daar in ieder geval en sukses..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:56

Mooi hoor!!! Cheese!

Mag ik vragen waar jullie boerderij staat?

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 13:57

In Hierden! gemeente Harderwijk, midden op de Veluwe! (ja, ik ben trots op mijn stadje! Haha!)

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:59

Ilsje Ilsje wat ben ik toch blij voor je! wat een SUPER huis hebben jullie toch! Ik weet zekers dat Tjis er zich thuis zal voelen! heb je Nicky nou al geprobeerd?
Wat betreft de bak... zou slepen niet helpen? En anders laten we Shakie er even zijn galop oefenen, dan ken je die bak niet weer! *LOL*

Oeh oeh oeh ik heb echt zin in ons pownykampje! We gaan veeeeeel foto's maken he!

Donkerrood en creme voor de stallen lijkt me supers! Mooier dan donkergroen, en niet zo donker! Heb je nou trouwens al een Tinkerproof stal?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:59

Dat wil ik oookkk Echt super gaaf!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:00

Ziet er leuk uit!!!! Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als alles klaar is, iig nu heel veel plezier en succes met klussen etc!!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:00

wauw.ik ben jarloers op je Schijnheilig Knipoog
dat zou ik wel willlen HEBBEN Cool

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:02

kleur
nou geel met van die rode driehoeken die elkaar dan laat maar zeggen in het midden raken met dus de punten

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:06

Lachen ik droomde er vroeger ook altijd van dat m'n vader zo'n huis kocht, maar helaas......Hij wilde het wel maar hij deed het niet.....

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 14:13

lars schreef:
kleur
nou geel met van die rode driehoeken die elkaar dan laat maar zeggen in het midden raken met dus de punten


Ik krijg ineens het geweldige idee om m'n staldeuren in hetzelfde motief als de luiken van de boerderij te doen (groen/wit met een rood rondje in het midden(zie foto 2)) Lijkt me ook wel leuk!

hmm.. nou zit ik in dubio! maar iig bedankt Lars!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:16

WAUWWWWWW. GGAAAFFFFFFF.... tis dat ik niet in de buurt woon anders had ik het wel geweten......
Heel veel plezier op jullie nieuwe stek maar dat zal zeker lukken als ik het zo zie.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:25

ilsejee schreef:
Ik krijg ineens het geweldige idee om m'n staldeuren in hetzelfde motief als de luiken van de boerderij te doen (groen/wit met een rood rondje in het midden(zie foto 2)) Lijkt me ook wel leuk!


ja dat moet je doen,staat heel erg mooi!..dat hebben mn oom en tante ook...
En wat een mooie boerderij zeg...wordt gewoon jaloers Tong uitsteken

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:59

Tjonge wat zou jij gelukkig zijn zeg!! Heeel veel plezier toegewenst + van harte gefeliciteerd!!