grrrr....shetlanders...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

grrrr....shetlanders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 20:40

vandaag ben ik weer naar nellie, mn verzorgpony geweest, en ze was weer in een eigenwijze bui! toen ik kwam hebben we eerst gepoetst en daarna een kwartiertje over de harde weg buiten het weiland gestapt aan de hand, toen gingen we weer terug naar het weiland om te rijden, wil ik opstijgen (nahjah, mn been erover heen doen Schijnheilig ) doet ze haar oren in de nek en loopt ze rondjes, ik gewoon drop gaan zitten, deed ze weer normaal. dit heeft ze wel vaker gedaan, dan wil ze uitproberen hoe ver ze kan gaan.

nahjah, ikke eventjes instappen, was ze eigenlijk best braaf, oortjes de hele tijd naar voren etc, en ze liep lekker door. toen ging ik in draf en madam maakte een superscherpe wending in de draf en hup, naar de stal Verward ik rij altijd zonder zadel en hoofdstel, maar ik ben er nu zo aangewend dat ik wel bleef zitten, ik haar op de rem gezet natuurlijk, en weer de andere kant op gestuurd. terwijl ze wegrent ofzo, heeft ze de oortjes altijd strak naar voren dus je ziet gewoon dat ze een spelletje met je speelt Boos! .

ik rij dus altijd in de wei en toen ik weer langs de stal; kwam stond ze opeens stil, dus ik denk: ze gaat plassen of poepen, ikke een hele tijd gewacht, maar ze deej nix, ik geef heel zachtjes been, neej hoor, ze gaat niet, dus ik dnek: ze moet toch echt plassen dus ik wacht nog even. gaat ze grazen! ik denk dus halloooo, mooi niet! dus ik geef weer been, ze loopt niet, ik wat harder, nog niet, nog wat harder, gaat ze achteruit lopen!!!!!! dus ik trek haar hoofd naar de zijkant(is niet zielig met een halster), gaat ze zijwaarts lopen!

ik gaf been en een heel zacht tikje, gaat ze weer achteruit! en de hele tijd met die oortjes naar voren!
ik stond daar dus al een kwartier stil met een pony die niet voorwaarts wou Verdrietig . toen werd ik een beetje pissed en heb ik haar een flinke tik gegeven en toen deed ze het nog niet... die eigenwijze..piep...dus ik gaf haar een enorme tik en toen ging ze opeens in draf Scheve mond , ikkde dus: huhhh?
en daarna wou ze juist superhard, heb ik haar eventjes uit laten renne, en toen was het weer goed, daarna heel rustig uitgestapt en ze was weer de oude *LOL* Haha! , die rare knol tog ook soms! dit soort dingenb haalt ze altijd uit! soms gaat ze vanuit galop zo op de rem, lig ik op haar hals, doet ze haar hoofd naar beneden glij ik er zow af Haha! ., en dan maar kijken met die oortjes naar voren Haha! grrrr, maar ik kan tog nooit boos op haar worden als ze daarna zo ondeugend naar je kijkt Ach gut Lovers

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:44

ze probeert je uit je mag der best een mep geven als ze niet luisterd
want ze is nu de baas over jou
en laat haar maar meteen als ze gaat stilstaan in rengallop gaan
dan krijgt zevanzelf door dsat het minder energie kost om te luisterenb
succes

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 20:46

ja ik weet het, ze is soms zown rotpony al zeg ik het zelf, maar die laatste klap kwam goed hard aan, dus ik dnek dat ze het niet zo snel weer doet

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:49

Ik denk dat je het beste gewoon een hoofdstelletje voor dr kan kopen Lachen

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 20:54

ik heb wel een hoofdstel, maar met een halster is ze veel braver en met een halster vind ik het zelf fijner. ik kan het niet zo goed uitleggen maar het is natuurlijker vind ik. ze probeerd me idd uit, maar ik ben wel de baas over haar, als ze een streek uithaalt ben ik altijd degene die heeft gewonnen, ook al val ike r soms af, als ike r were op klim ga ik net zo lang door totdfat ze doet wat ik zeg. en die streken gaan er dnek ik tog niet uit als ik met een hoofdstel ga rijden, ik kan haar meestal heel goed inhouden en voorwaarts laten gaan, ze kan zijwaarts achterwaarts en dat allemaal met ahlster, en jah, een shetlander blijft een shetlander, he?

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:51

lizzytje schreef:
ik heb wel een hoofdstel, maar met een halster is ze veel braver en met een halster vind ik het zelf fijner. ik kan het niet zo goed uitleggen maar het is natuurlijker vind ik. ze probeerd me idd uit, maar ik ben wel de baas over haar, als ze een streek uithaalt ben ik altijd degene die heeft gewonnen, ook al val ike r soms af, als ike r were op klim ga ik net zo lang door totdfat ze doet wat ik zeg. en die streken gaan er dnek ik tog niet uit als ik met een hoofdstel ga rijden, ik kan haar meestal heel goed inhouden en voorwaarts laten gaan, ze kan zijwaarts achterwaarts en dat allemaal met ahlster, en jah, een shetlander blijft een shetlander, he?

ja dat klopt
ik reed ook altijd zonder hoofdstelletje
en het gaat heel goed wat d8en jullie van die endurance rijders die hebben ook een soport van halstertjes
en niet alle paarden worden braver met bitje
sommige wel maar sommige worden helemaal gek

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:50

Ik reed vroeger ook altijd zonder zadel en hoofdstel (met halster) totdat die eigenwijze dr*l er een keer vandoor ging en vlak voor een vrachtwagen langsknalde. idioot. sindsdien alleen met hoofdstel gereden. heb je toch iets meer te vertellen...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:12

jaja shetlanders met een hoofd daar verveel je nooooit mee.
Is het ene opgelost komt het andere wel weer, heerlijk.

Veel plezier met haar.