Stage

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 15:24

Ik doe nu de opleiding SPW (Sociaal Pedagogisch Werk). Dat is werken met gehandicapten en dat soort mensen ("mensen die de maatschappij ontspoort zijn")

Nu moet ik 1 middag in de week stage lopen. En ik heb toch een leuk stage adres gevonden!

[img]../upload/273/fpglogo.gif[/img]

Het begeleiden van verstandelijk gehandicapten bij het paardrijden! Op de manege worden hier lessen gegeven voor gehandicapten en dan moet ik die mensen helpen met opzadelen en naast het paard blijven lopen en ervoor zorgen dat ze er niet af vallen!
Echt super !!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 15:31

heey leuk joh! heeft geertrui ook gedaan en ik heb daar ook 2 jaar als vrijwilliger gewerkt is op pothoven toch? In de zomer gingen we dan met een trailer en het huifbed met 2 paarden naar Grootschuilenburgh toe om met de mensen rond te rijden die geestelijk en lichamelijk gehandicapt waren.
erg dankbaar werk hoor ik kreeg heel vaak een tekening of een lebber kus op mijn hand of wang *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 15:41

ja klopt. Ik heb er ook al een aantal middagen gelopen, een paar jaar geleden.

ik vond het toen zoooo leuk!

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:13

Gaaf joh!! Echt leuk voor je, veel plezier hoor!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:14

Leuk zeg! Heb jij even mazzel!
Bij ons op de manege waren ook altijd lessen voor verstandelijk gehandicapten, waar ik vaak bij hielp.
Nu loop ik stage op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten, en ik moet een aantal activiteiten organiseren en uitvoeren. Ik zit al te denken aan paardrijden of een huifkarrit. Party!!

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 16:42

Hey leuk joh,
Toen ik 12 was en nog op de manege reed kwamen voor mijn les ook altijd gehandicapten rijden. Wij hielpen heel vaak en we hadden echt enorme lol.
Vooralin de sinterklaas tijd was het erg leuk.
Wat ook heel leuk is dat je die mensen echt vooruit ziet gaan.
Sommige konden alleen met hulp opstappen en na een paar keer konden ze helemaal zelfstandig opstappen.
Er was er ook eentje die nooit zijn mond open deed, maar toen we sinterklaas liedjes gingen zingen deed ie mee hoor!

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:16

Dat heb ik ook even gedaan. Niet als stage hoor maar als reserve vrijwilligster. Toen wilde ik wel heel graag iedere week komen maar helaas ( voor mij) waren er al genoeg vrijwilligers. Ik werd toen alleen gebeld als er een afwezig was en dan mocht IK helpen! Maar ik kwam wel iedere week. Lijkt me een prima stage trouwens. Met gehandicapten EN paarden!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:42

Leuk zeg!
Ikzelf heb in Arnhem bij Klimmendaal vrijwilligerswerk gedaan. Daar is een revalidatie-centrum, zowel lichamelijk als geestelijk en lichamelijk gehandicapten krijgen daar therapeutisch paardrijles. Dus door een dokter voorgeschreven, jawel. En het werkt ontzettend goed.
Ik hielp met de stallen, tijdens de lessen meelopen, van alles. Echt leuk!
Jammer genoeg moest ik er steeds met de trein heen, erg lastig, en we zaten toen qua geld nogal krap, dus ben ik er mee gestopt.
Een paar jaar later begon ik (na 16 jaar) zelf weer met paardrijles, echt super... en toen voelde ik dat paarden voor mij ook wel een therapeutische werking hebben, grijnz.
Ik zou echt niet meer zonder kunnen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:44

Wat heerlijk is dat he?
Mijn broer is ook gehandicapt en is jammergenoeg niet "geschikt" om paard te rijden, maar ik ben wel eens mee geweest om eens rond te kijken.
Het is zo heerlijk, je ziet iedereen genieten en die paarden en ponies zijn zooooo braaf! Echt geweldig.

Wat heb jij een dankbare stage!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 19:53

ja dat denk ik ook

Ik dacht eerst dat gehandicapten bijna niets konden. Maar toen ik ze een aantal jaar geleden op de manege zag...sommigen die kunnen echt goed rijden!

Echt schitterend om te zien

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 12:25

Hoi

Ik heb drie keer meegeholpen met een ruiterkamp voor gehandicapten en dat is een echte aanrader. Behalve het paardengebeuren komt er natuurlijk veel meer bij kijken, maar het is echt super. Zaterdag reunie gehad met de leiding en dat was weer heel gezellig!

Miranda