bokt snob update?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

bokt snob update?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:29


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:35

Kun je er ff een korte uitleg bij geven. Ik vind het nl. eigenlijk een beetje te lang om het helemaal na te lezen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:37


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:45

bokt snob paard 2003 lijkt mij wel een leuke...
Wie begint???

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:56

ik ben vast en zeker een nonsnob Schijnheilig
Rij met oude leren laarzen van mn moeder (Al héél oud dus)
Een oude cap van mn moeder (niet zo veilig, ik krijg wel een nieuwe hoor )
En meeste van de tijd in een oude legging waar de plekken waar het zadel zit, aan mn binnenbenen bij de knieen daar, verstevigde lappen zijn genaaid Tong uitsteken
Nonsnob Schijnheilig

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:58

Ik doe een poging.

Wat maakt een paard een snobpaard? Zijn baasje.

Baasje verzorgt 'm tot hij glimt van gezondheid. Voert hem Appie Heijn worteltjes en sinaasappeltjes als snack. Koopt alles in matching colors; zo heeft hij diverse dekensingels behorende bij de diverse dekens.
Baasje heeft een Hulsebos laten aanmeten, zonder ook maar even na te denken of er wellicht goedkopere alternatieven zijn. Baasje laat hem extra mooi uitkomen op een wedstrijd door zelf ook mooi verzorgd te zijn. Daar hoort ook een duur Kentucky, niet alledaags model, rijjasje bij. We nemen tenslotte geen Horka (no offence). En uiteraard de glimmende Petrielaarzen met hoge dressuurboog...

Maar het is niet alleen het baasje hoor. Ook het paard zelf kan er wat van met zijn anglo-arabische afstemming (Figaro X, Samber...), zijn fraaie kleur en bouw! Simpele oefeningen zijn 'm te min, en moet baasje erg werken om hem geconcentreerd te houden. De moeilijkere oefeningen.. DAT is het werk waarvoor meneer zijn best doet OK dan!

En tot slot: een snobistische foto van ons beidjes:

Afbeelding


...jeetje. Ik schrik van mezelf nu ik dit teruglees Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:59

Raimaer:
dochter van Zuidhorn (vader van diverse internationale springpaarden als You can do it, Ilian) en Issedy (ster sport, internationaal GP springen, Emilion * Afrikaner)
moeder van Wadhnu, een zoon van Corland (internationaal GP springen, goedgekeurde zoon Pacific)

speciaal voor haar een Stubben springzadel gekocht en een Dobert hoofdstel. Eskadron peesbeschermers, Passier GG dressuurzadel.

Maar wel ezelsoren Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:10

Okay, nu mijn Ohara.

Ohara is een échte kakster. Ze is zwartbruin (nu weer zwart), glimt als een spiegel tegen je op. Het is een echt damespaardje met een luxe, chique bouw en een allerfijnst koppie.

Maar de meeste kak straalt ze uit in haar karakter en uitstraling:
ze loopt absoluut niet door plassen, stel je voor dat haar voeten nat worden. Ze is superschoon op stal en je zult haar niet in de bagger zien rollen. Als je haar wilt aaien bekijkt ze je eerste uitgebreid en ze besnuffelt je eerst om te kijken of je wel schoon genoeg bent. Verder is ze bang om haar voeten tijdens het rijden té lang aan de grond te houden, ze trekt ze zowat over haar oren als je rijdt. Als je voor haar box staat móet ze de aandacht hebben die zij vindt dat ze verdient. Ze staat je dan aan te kijken met haar oren pal naar voren en haar blik naar beneden gericht (soort 'kin omhoog').

Verder heeft ze de gelukkige omstandigheid dat haar baasje nét zo is. Er wordt altijd in kleurensetjes gereden. Baasje stemt kleding en evt. bodywarmers erop af. Goedkope dekens accepteert Ohara niet: die worden binnen 3 dagen gesloopt.
Verder heeft Ohara de beschikking over een leren halster van BR, een Passier GB, een hoofdstel van Passier en ze zorgt er zelf wel voor dat het personeel voor haar klaar staat.

Foto's worden binnenkort geleverd als bewijsmateriaal Knipoog

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:28

oke paard, Glen Diego, 5 jaar, vader: Gabor.
zeer eigenwijs maar wel lief. en heel macho ik ben ook een ruin let op

bijna 2 jaar zijn achterhoeven niet uit kunnen krabben meneer geen zwaar door het lint als je het probeerde en moest bij de hoefsmid dan ook onder zware verdoving, erg vervelend (zal vroeger wel iets gebeurt zijn. na ongeveer 3 weken vakantie afgelopen zomer dacht ik he ik zal eens even kijken of ik heel heel misschien zijn hoef op zou kunnen pakken, en wonder boven wonder het kon nog en het leek de normaalste zaak van de wereld, een dag daarna ik zeg voet en ik kan alle 4 de hoeven zo uitkrabben, pffff raar beest.

daarnaast doen we net of we niet moe worden tijdens de training kunnen met gemak 2 uur met zware oefeningen vol houden en hij blijft wel zo heet hoe losser en ontspannender hij wordt hoe erger, wel fijn overgens maar moet wel opletten, ik moet hem ozo goed aan het werk houden omdat hij echt niet van plan is om op te letten. en dan ben ik hem af aan het zadelen en dan staat hij daar pfffff wa ben ik moe zeg.

we slopen tegenwoordig de ene deken na de andere, en gooien ze op de grond als ze niet netjes liggen, als hij niet optijd iets lekkers krijgt gaan we heel irri liggen doen, "ik ben nie verwend hoor baasje".

nou dan het baasje. marloes swinkels, 16 jaar, vader: gerard swinkels
poetst haar paard zijn deken iedere dag, veegt om de 5 min als er ook maar iets vuils op de grond ligt dan ohhhhhh en als er iets scheef ligt.

gaan we rijden poetsen zo goed totdat hij ontzettend glimt, rijden natuurlijk met bijpassende kleren en dekjes en bandages.

was nog te verwent om ook maar een anky zadel te willen "ie anky da hoef ik nie" (mijn andere was gejat en moest zolang even een ander hebben totdat ik een ander had gekocht) tot de grote verbazing kochten we het zadel toch.

poets iedere dag het hoofdstel en uiterraar mijn dure petrie laarzen, heb ze nog geen jaar maar wil er nu al een paar bij voor alleen op wedstrijd.
heb het hoofdstel zo goed gepoets dat de koperkleurige randjes op de neusriem (hoofdstel van kieffer ulla salsgeber (of hoe heet ze ook al weer)) dat de koper kleur eraf is, dus dat wordt binnenkort weer een nieuw hoofdstel heb deze ook al een jaar lang he Haha!. en natuurlijk heb ik niet 1 maar 2 leren halsters. en natuurlijk ook nog een paar stalschoenen van ariat, en hebben maar liefst 11 rijbroeken allemaal met bijpassende shirtjes het zou maar niet bij elkaar kleuren zeg, 2 rijjasjes, natuurlijk 1 met bijpassende zwarte cap en de ander met bijpassend blauw hoedje.

daarnaast kopen we geen goedkope dekjes meer maar een van 80 euro schrok er wel van maar ach hij was zo mooi en had toch genoeg geld. ik had er ook nog maar 12.

daarnaast kan ik zelf wel een ruitersportzaak beginnen heb bijna alle artikelen wel, je zou ze ook maar een keer nodig hebben en niet in je kast hebben liggen oeps.

nou dat was het wel zo ongeveer. oeps durf bijna nie te kijken is ie lang geworden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:44

en we maken uiterraard geen korte antwoorden toch.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:34

Jullie vergeten nog dat er uitsluitend met schone en vooral dure borstels gepoets word en dat de poetskist altijd opgeruimd is want owee als er ook maar iets scheef ligt Tong uitsteken

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:08

Ik ben zo'n snob dat ik niet eens wil deelnemen aan dit topic, puh Schijnheilig

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:21

Natal; is een leuke ruin van 8 jaar, hij is donkerbruin
maar
Natal, heeft een winterdeken in de winter op zijn rug van200 euro
een vliegendeken van Bucas van 138 euro
3 kieffer hoofdstellen
een een of ander duur zweet deken
als hij iets eng vind stijgert hij maar het object zou hem maar aanvallen he..
hij is als de dood voor plassen stel je voor zijn mooie witten voetjes helemaal vies, alle dekens die hij heeft molt ie.. dus oookz ijn dure dekens..
shabrak van 80 euro
dan hebben we ook nog het baasje..

een duur hulsebosch zadel
11 rijbroeken met lederen kont
2 dure petrie laarzen maar wil al eigenlijk nieuwe voor de wedstrijden
en ga zo maar door


ow ja Pinto, heeft gelukkig nie allemaal dekens enzo nodig, maar die heeft een duur KN zadel op zijn rug een kieffer hoofdstel + western outfit. Mooie bandages die zijn baasje eigenlijk nooit omdoet, mooie transport beschermers..
maar eht baasje maakt Pinto een snobpony, zelf is hij helemaal geen snob, hij raced door plassen, manen altijd helemaal wild, hoe vies ie ook is het maakt hem nix uit, hij springt niet netjes over de hindernis maar erin, en zo van die leuke fratsen Haha!
ze glimmen beide als spiegeltjes
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 02-09-03 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:23

non snob:

Moritz is een Oostenrijks trekpaard met 2 zadelmarkt zadels Bloos! Knipoog Haha! , een (noodgedwongen) op maat gemaakt hoofdstel, want die zijn er niet in zijn maat , eet alles, een soort GFT-bak, als het maar veel is....

Hij staat 24/7 365(of366) dagen per jaar op de wei in weer en wind zonder dekentje om (zielig hè... Schijnheilig ) Hij heeft wel een box, maar breekt die binnen een uur tot op de grond toe af en dat vindt de boer niet leuk , dus is ie verbannen naar de wei....

Vrouwtje (de mamma) heeft 1 Pikeur rijbroek die totaal verkleurd is vol vage vlekken en tot de draad versleten, wel een goedgekeurde helm, die met de andere vrouwtjes (bijrijdsters) gedeeld wordt....

Het bit is door de smid 4 cm vergroot, gewoon een stuk ijzer ertussen gelast, omdat er in Europa niet de goede versie wordt gemaakt in 17,5 cm Huilen

Het enig "snob" is de smid, 1 x per 6 weken rondom bekappen en beslaan, dan zijn alle ijzertjes tot de draad weggesleten en er moet nogal ingrijpend gecorrigeerd worden, dus dat kost bakken met geld!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:34

Het paard met de mooie Franse naam is ook moving up in the world. Hij mag tegenwoordig slapen in een pyjama van het bekende merk met de 'E'. Van datzelfde merk hebben we tegenwoordig alle onderleggers en -lappen die er te vinden zijn, beestje moet wel een beetje comfortabel kunnen lopen natuurlijk.
Het baasje gunt zichzelf ook wat met een gouden greep in het laarzenvak, speciaal voor door de week zijn daar de mooie laarsjes voorzien van rits en veter, uiteraard voor het comfort.
Het paard met de mooie Franse naam heeft onder zijn zadel een mooi flanel dekje, niet te dik, niet te dun, niet te warm, niet te koud, maar precies goed; wit van kleur uiteraard en het merk is 'K'.

Later meer....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:36

Non Bokt Snob,
Mijn paarden reizen nog steeds in een trailer, een vrachtwagen met airco en living lijkt voorlopig nog niet aan de orde.
Mijn Gribaldi hengst loopt nog steeds met een Imperial hoofdstel (Welliswaar geupgraded met een Dobert frontiem met swarovski en stubben teugels maar toch) de rondgenaaide Passier verwacht ik de eerste 2 maanden zeker nog niet. Mijn Caritas Z1 ruin heeft vorige week zijn mooie wedstrijd Stubben halster vernield en is daarom afgelopen week met een gewoon halster op concours geweest, en is daar niet eens los gereden met witte bandages. Mijn El Corona merrie en Flemmingh veulen staan nu verderop in de straat in een land met eigen stal. Hier krijgen ze wel gewoon 2 keer per dag biks, maar naast een behoorlijke hoeveelheid gras maar 2 keer per dag hooi ipv de 4 keer die ze thuis kregen.
Verder heb ik nog 3 Friezen staan... (Geen toelichting nodig)

Verder heb ik leren rijlaarzen die al zeker 7 jaar oud zijn en ik heb geen op maat gemaakt dressuurhoedje.

Oh my god, heb meelij! Verdrietig
Zou het ooit nog goed komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:38

Sjuim, we vliegen wel even naar London voor een mooi exclusief hoedje, die hebben ze hier in NL toch nauwelijks.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:41

Sjuimpje schreef:
Non Bokt Snob,

Oh my god, heb meelij! Verdrietig
Zou het ooit nog goed komen?

Het aantal sjabrakjes met bijbehorende bandages kennende

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:45

Non Bokt Snob,

ik heb leren rijlaarzen van minimaal 6 jaar oud maar amper gedragen Haha!
weet niet of ze nog passen.

Joris wordt met een opruimingssjabrakje gereden. Het hoofdstel was nieuw voor Gwenn gekocht en hij heeft het overgenomen. Helaas is het al vakkundig door hem gesloopt en heeft het nu een ander kopstuk. Peesbeschermers zijn 2de hands, net zo als de meeste dekens. als ze niet 2de hands zijn zijn ze nog van mijn eerste pony geweest, minimaal dus 8 jaar oud.

Het enigste waar hij mee wordt verwend zijn de wortels die de wortelboer komt brengen, een grote zak voor 3 euro.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:46

Tja, Dennis.
L-Dennis van stal Pronkhof heeft al 2 maal een 1e premie behaald op de mini paarden keuring. Met zijn keurings debuut werd hij ook dagkampioen kleine maat van het basis type. Dennis draagt in de winter Horsewear Rhino dekens die voor hem uit engeland geimporteerd worden omdat de goedkopere nederlandse dekens niet mooi genoeg zitten bij hem. Zijn showhoofdstel, endurance hoofdstel en bitjes komen ook uit engeland omdat dat beter bij hem past.
Dennis heeft naast een gewoon engelse outfit ook een freestyle outfit.
Verder heeft hij natuurlijk peesbeschermers en transportbeschermers waar het vrouwtje heel lang naar heeft moeten zoeken doordat Dennis niet zo'n veel voorkomende maat heeft.
Dennis heeft ook een eigen trailer waar binnenkort reclame op gemaakt word om zich zelf als dekhengst te promoten. Dennis heeft ook een eigen website.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:57

Tja, het gaat de goede kant op met dit boktsnobpaard Tong uitsteken

Ook hij is meerdere keren naar de stamboekkeuring gegaan en heeft daar 2x een eerste premie behaald. Bij zijn debuut werd hij kampioen ruinen van Noord-Holland en Utrecht.
's Winters staat hij onder zijn Rambo deken, want van andere dekens krijgt hij schuurplekken (gevoelig huidje). Zijn beenbeschermers zijn natuurlijk allemaal van Eskadron, we willen niet dat hij z'n pootjes (o ja, hij is edel, benen) bezeerd. Na een tijd geleden te moeten hebben krijgt hij nu eindelijk een dressuurzadel die persoonlijk op hem wordt aangepast. Onder het zadel liggen natuurlijk alleen maar Eskadron en af en toe een BR dekje. In z'n edele mondje ligt vanzelfsprekend een K&K Ultra Conrad bit. Hij heeft een ruime stal, van 3x4, aangezien meneer zo duidelijk liet merken dat hij een 3x3 stal te klein vond (hij heeft de muur eruit geduwd met z'n "kleine kontje")
Als het regent wordt hij meteen met spoed naar binnen gehaald, want als hij ergens een hekel aan heeft is het wel regen. En meneer wil absoluut z'n voetjes niet nat krijgen

Maar dan houdt het ook wel op, hij staat de hele dag buiten, mag alleen 's nachts binnen, hij wordt vervoerd in een 2e hands houten trailer (zelf geschilderd ). Z'n baas gebruikt geen bandages, heeft maar 1 rijbroek liggen, en hij rubberen laarzen (!!) Alhoewel, z'n andere baasje draagt wel leren laarzen. :J Ook draagt hij (nu nog) gewoon een Kieffer hoofdstel. Ook heeft hij 4 jaar met een Merovech vz-zadel gelopen (*aah gossie*)

En kom op, laten we eerlijk zijn, het is een haflinger Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:28

yokie schreef:
Ik doe een poging.

Wat maakt een paard een snobpaard? Zijn baasje.

Baasje verzorgt 'm tot hij glimt van gezondheid. Voert hem Appie Heijn worteltjes en sinaasappeltjes als snack. Koopt alles in matching colors; zo heeft hij diverse dekensingels behorende bij de diverse dekens.
Baasje heeft een Hulsebos laten aanmeten, zonder ook maar even na te denken of er wellicht goedkopere alternatieven zijn. Baasje laat hem extra mooi uitkomen op een wedstrijd door zelf ook mooi verzorgd te zijn. Daar hoort ook een duur Kentucky, niet alledaags model, rijjasje bij. We nemen tenslotte geen Horka (no offence). En uiteraard de glimmende Petrielaarzen met hoge dressuurboog...

Maar het is niet alleen het baasje hoor. Ook het paard zelf kan er wat van met zijn anglo-arabische afstemming (Figaro X, Samber...), zijn fraaie kleur en bouw! Simpele oefeningen zijn 'm te min, en moet baasje erg werken om hem geconcentreerd te houden. De moeilijkere oefeningen.. DAT is het werk waarvoor meneer zijn best doet OK dan!

...jeetje. Ik schrik van mezelf nu ik dit teruglees Haha!


Ach, wat kan jou dat schelen. Bloos! Die foto is erg mooi, expres je haar losgegooid voor de foto?

Ik wilde ook een nieuwe jas, Pikeur of een Kentucky. Maar serieus, die Horka stond ook helemaal niet verkeerd!
Mooie pasvorm en lang model.
(het is toch een Pikeur geworden, stof was net iets mooier en ik was toch al van plan om grof geld uit te geven)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:29

semi-bokt-snob

Kasmier is zijn leventje bij mij begonnen in een stalletje van ruim 12 m2. Inmiddels is hij verhuist naar een stalling waar hij zo goed als altijd de mogelijkheid heeft om droog rond te huppelen in een van de 3 binnenbakken. Of anders kan hij lekker opdrogen na een koude of warme douche onder het solarium.

Meneer heeft 10 dekens helemaal voor zichzelf en weet ik 't hoeveel dekjes, met bijpassende bandages. Kasmier is zelfs in bezit van een eigen trailer en dat voor de paar keer per jaar dat hij een dagje weggaat, maar wel goed van pas kwam bij een vakantie naar zijn buitenhuisje over de grens Tong uitsteken

Inmiddels heeft het baasje speciaal voor hem een splinternieuw zadel gekocht en z'n medevrouwtje (bijrijdster) heeft inmiddels ook een zadeltje op eigen maat. Baasje is aan het rondneuzen voor een extra zadeltje speciaal voor sprongetjes en mooie/leuke buitenritjes. Ook heeft baasje een Kieffer hoofdstel met gouden gespjes etc.

Baasje wilde ook graag pogingen doen in het wedstrijdcircuit dus heeft ze een pikeurjasje aangeschaft en tevens een pikeurbroek, met splinternieuwe dressuurblouse (van een merk waar ik niet op kan komen *LOL*) En een nieuw dekje van het merk met de grote K Haha! Meerdere witte reservedekjes zijn aanwezig. Baasje heeft ook pikeurlaarzen.

Baasje heeft meerdere rijbroeken die matchen bij de dekjes van Kasmier en ook meerdere bodywarmers en handschoenen die ook bij het geheel kunnen matchen.

Kasmier krijgt dagelijks voor het smullen PAVO-kruidenmelange en stukjes brood, wortel, appel of peer Vingers aflikken

Meerdere ritten/clinics etc staan op de planning waarvoor een privé-chauffeur is ingehuurd *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:35

Ik doe ene gooi:
Geen pensiostalling was goed genoeg voor mijn edele paardjes en dus hebben we zelf maar een gehele stal gekocht.
Al mijn paardjes zijn van het zeer zeldzame groninger ras en moeten daardaar extra goed vertroeteld worden.
Ze staan natuurlijk onder dekens van een erg duur merk.
Ieder paard heeft zijn eigen hoofdstel en eigen zadel natuurlijk ook met het merkje erop.Ieder paard heeft zijn eigen peesbeschermers ook van een merkje.
Baasje lief wenst alleen maar in ankyrijbroeken rond te lopen en heeft 2 paar leren rijlaarzen 1 als het niet zulke mooi weer is en de andere vies kunnen worden en dus 1 paar voor de net. Als er mensen komen kijken of als we op wedstrijd gaan.

We rijden nog wel rond in een trailer maar wel 1 die bij de kleur van de auto past(of een auto die bij de kleur van de trailer past)

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:53

Ik ben denk ik Non-Snob (net als twee jaar geleden Knipoog):

Heb drie verzorgpaarden, een Westfaler van 10 jaar die in een rusthuis staat, een eigenwijze Haflinger van 7 jaar en een eenkennige tuiger van 18 jaar Tong uitsteken
Rijd met chaps en ik heb maar één setje (voor de tuiger): bordeauxrood Tong uitsteken
En verder heb ik ook nog manegeles (en ook les met die tuiger trouwens) Tong uitsteken

Ben ik nog wat vergeten? Bloos
Laatst bijgewerkt door Spirit op 02-09-03 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt