3 maanden niks doen en dan wegrijden alsof

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

3 maanden niks doen en dan wegrijden alsof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:45

het gister was.
Mijn anda is nog heel jong en heel jeugdig om te zien. Moet echt nog heel veel groeien. Dus ik besloot om hem 3 maanden op de wei te zetten.
Hij heeft dus 3 maanden alleen maar gedaan wat hij zelf wou, eten, eten en nog eens eten.

Van de week heb ik hem weer binnen gehaalt en ben ik er weer gewoon lekker opgestapt. Wilde hem nog longeren maar dat heb ik niet gedaan en hij was GEWELDIG. Oke het bit is nog steeds niet fijn om in je mond te hebben maar gewoon de goeie galop en alles. Ik ben zo blij met mn anda he en hij is veel rustiger. Ik weet nu weer waarom ik zo gek op hem ben. Conditie heeft hij niet meer maar dat komt wel weer. Hij is gewoon super.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:43

oohw wat leuk soms heb je echt van die momenten die je er weer aan herrineren waarom je alle dagen de stal uitmest en door de regen en sneeuw naar je paardje heen fietst om vervolgens alleen maar de stal te kunnen doen en niet te kunnen rijden enz. maar dat zijn soms ook fijne gezellige dingen

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:02

Hoe oud is Anda? Leuk voor je dat ze zo braaf is!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 12:17

Mijn andalusier is bijna 4. En het is een hij.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:46

Nou dan heb je echt een superbraaf beestje. Wees er trots op

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:34

wat een lieverd dat ie dat dan gewoon weer doet.
kan me voorstellen dat je heel blij met em bent

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:04

wat jij nou vertelt is het mooiste voorbeeld dat een paard niet echt alle dagen gereden hoeft te worden om zich lekker te laten rijden en goed in z'n vel te zitten. gewoon lekker paard laten zijn, en periodes van intenser rijden afwisselen met weinig of niks, of àndere dingen doen. maar dan moet hij idd wel op de weide kunnen, met een stalpaard kan dat natuurlijk niet, maar daar is een paardje eigenlijk sowieso niet voor gemaakt!
ik heb ook een 4-jaarse (geen andalusiër Haha! ), en die wordt relatief weinig en onregelmatig gereden, maar hij vindt het telkens leuk, vergeet het geleerde tussendoor ook ècht niet, en ik rijd er telkens zo mee weg!

leuk voor je dat het zo klikt, ik ken dat gevoel (en ook het gevoel van niet-klikken..... Scheve mond )

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 17:46

K ken idd ook het gevoel van niet klikken. Maar ik ben zo blij, vandaag ga ik lekker met hem losspringen in de bak. Eens kijken hoe hij dat doet en ik heb hem opengereden met mn singel dus geen zadel erop. Ik heb nog wel een neopreen singel.