Vaak problemen met paard. Motivatie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Vaak problemen met paard. Motivatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:28

Hoi Allemaal,

Ik rij M2 dressuur en rijd een paard van iemand anders. Het gaat best wel goed, maar elke keer komt er een kink in de kabel. Waardoor ik elke keer opnieuw moet beginnen. Zo langzamerhand gaat het mij dit behoorlijk vervelen, dus mijn motivatie ligt dus behoorlijk onder het NP (Nederlands Peil). Ik probeer steeds positief te blijven denken en telkens weer opnieuw te beginnen. Soms denk ik dat het paard lichamelijk het niet aan kan. Wat denken jullie en is dit misschien herkenbaar bij één van jullie? Verward

Groetjes, mariska

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:41

Wat is dan een voorbeeld van die kink in die kabel? Een beginner ofzo die er ineens op rijdt?
Maar ik ken dat gevoel ook wel, ik rijd pony's die later manegepony worden. Dus dan beginnen ze goed te lopen, en dan mag ik ze vergeten Scheve mond. Maarja, daar leer ik wel veel van.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:41

Wat is dan een voorbeeld van die kink in die kabel? Een beginner ofzo die er ineens op rijdt?
Maar ik ken dat gevoel ook wel, ik rijd pony's die later manegepony worden. Dus dan beginnen ze goed te lopen, en dan mag ik ze vergeten Scheve mond. Maarja, daar leer ik wel veel van.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:04

ik ken dit probleem bij mezelf niet, ik denk dat je iedere dag weer opnieuw bij het begin moet beginnen en goed bekijken welke dingen er goed gingen te opzicht van de dingen die slecht gingen en je moet denken dat had ik in ieder geval wel, je kan nou eenmaal niet iedere dag optimaal presteren.

Cenna
Berichten: 24
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 22:13

Vanaf het begin af aan hebben we heel wat mee gemaakt met haar. Ze heeft al hechtingen in haar been en hoofd gehad, doordag ze knettergek werd met een deken op haar rug. Toen weer kreupel en hoesterig. Een jaar stil gestaan i.v.m. veulen. Doordat ze het zadel niet meer toestond. Nu eindelijk weer op niveau, weer verkouden geweest. Nu heb ik probleem dat ze niet lekker loopt. Volgens mij een oude blessure. Al met al heb ik dus nooit echt door kunnen rijden, wanneer het echt goed ging op niveau. Het rijden op zich heeft er niets mee te maken, want dat gaat altijd met ups en downs. Het gaat vooral om de ziektes en gebreken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:06

Ik ken het!!

Mn 1e paardje werd na ene jaar kreupel, en werd daarna steeds opnieuw kreupel.

mn 2e paard, Quentin, die was eerst super, tot ie heel vervelend werd, toen ik eindelijk door zn gesteiger en gstaak heenwas werd hij steeds kreupel of had iets anders, waardoor ik even niet kon rijden en weer opnieuw kon beginnen....

na zo'n periode waarin ik niet had kunnen rijden begon het gesteiger en gestaak weer opnieuw, en als ik daar dan weer doorheen was kreeg ie weer de volgende blessure....

nu is eindelijk zn rugblessure over, had ie tussendoor nog een bloedpropje in zn hersenen waardoor ie instortte en 5 minuten 'out' was, nu zijn we weer volop aan het rijden en hoop ik over een tijdje weer winstpunten te rijden in de M2

sterkte en gewoon volhouden hoor!!

PhanteGarrow

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:55

Zorg anders dat jij de enige bent die erop rijd.. Of is dat al zo?
Ik heb ook zo'n paardje waar je het geduld voor moet hebben dat wil je niet weten.. Ik heb haar nu 6 jaar en ben dus ook al 6 jaar bezig met het aan de teugel laten lopen van dat paardje.. nu (ongeveer 3 maanden) lukt het een beetje.. Maar moet elke dag weer opnieuw een gevecht aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:19

Als je twijfels of je paard het lichamelijk wel aan kan is je instructeur de persoon die je daar antwoord op zou moeten kunnen geven. Verder beschrijf je vooral problemen die helemaal buiten het rijden liggen. Misschien hebje gewoon een pech-jaar gehad.
Succes verder!