ze word alwéér verkocht *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

ze word alwéér verkocht *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 22:17

Zoals jullie misschien weten heb ik een paar maanden terug Starlet verkocht.
Kort daarna (ik denk 1,5 ong) kreeg ik het bericht dat ze een ongeluk hadden gehad; even in het kort; Ze stond aan een hek vast buiten, schrok ergens van, ging hangen tot het hek t begaf en ze met hek en al er vandoor ging en in een sloot belande waar ze op het nippertje weer uit is gekomen (door het hek werd ze met dr hoofd onder water gehouden).
Wat er van waar is weet ik niet precies maar ik vond het een vaag verhaal.
Vervolgens zou ik een keer langskomen maar elke keer wanneer het zover was belde of mailde ze weer af met een vage smoes; voorbeeldje;
Ik kon beter niet komen want ze was hengstig en sprong steeds het land uit Scheve mond Verward
Ik heb dr een jaar op stal gehad en nooit last gehad van dr hengstigheid...
En op een gegeven moment ga je dat wel vreemd vinden, zo kreeg ik nog wel meer vage mailtjes, waaruit ik dus afleid dat er iets is, met haar of met het paard, anders had ik er allang een keer langs geweest en had ze niet van die vage mailtjes gestuurd.
Maargoed ik besprak dat ook met Lindy en Lysbeth (die bij ons op stal staat en waar ik een paard van bijrijd) en die vonden het ook al vreemd.
Ik dacht zelf dat ze niet goed met starlet om kon gaan en dat ze m niet aan kon en bang was om voor mij voor banketstaaf te staan ofzo omdat ze wel had lopen zeggen dat ze goed was met (jonge) paarden. En omdat ik haar wel had gezegd in het begin dat ik blij was dat ze naar haar was toe gegaan omdat zij een beetje op dezelfde golflengte zat als mij.

Maar vandaag kreeg ik een mailtje dat ze had besloten om dr toch maar weer te verkopen, met een heel verhaal erom heen dat ze Starlet wel heel leuk vond enzo en dat ze genoot van het rijden en dat ze een paard wilde hebben om mee te knuffelen (nou als er 1 paard is die ik heb gekend als knuffelbeest was het Starlet wel, die wilde niks anders!) Maar bij haar blijkbaar niet. En 1 simpel regeltje (waar ze zelf wrsch niet eens erg in heeft gehad) waar ik dus uit kon afleiden dat het niet goed ging en dat ze dus inmiddels bang van Starlet is geworden.

Nu ligt het m ook wel een beetje aan mezelf want ik wilde wel dat Starlet een goed tehuis kreeg maar omdat ze destijds met spoed moest worden verkocht heb ik niet goed opgelet wáár ze eigenlijk naartoe ging en achteraf denk ik stom, want aan haar rijstijl zag ik ook wel dat het niet ging klikken (op dat moment kon ze starlet goed rijden omdat ik haar al had voor gereden en omdat ze door mij dagelijks beweging kreeg)
Maar Starlet was ook wel een eigenzinnig paard, ze was bij zó makkelijk dat ik het zelfs saai vond worden, ze deed gewoon alles voor me, maar nu ik terug kijk op die periode zie ik ook dat ze bij een ander bij lange na niet zo dr best deed en ik weet ook weer dat ze een keer bij mn zusje een uur lang heeft lopen bokken en niet zuinig, echt gemeen bokken, terwijl ze bij mij in een jaar tijd misschien 1 of 2 kleine huppeltjes heeft uitgedeeld.
Nú pas zie ik in dat we toch wel beter bijelkaar pasten dan dat ik dacht en als ze bji dr nieuwe eigenaar net zo heeft gedaan snap ik wel waarom die inmiddels bang is en onbewust wist ik dat waarschijnlijk ook wel want ik weet ook niet waarom ik anders dacht dat het niet klikte tussen Starlet en dr nieuwe eigenaar.

Ik kan dr alleen niet terug kopen, ze is toen verkocht omdat ze de cappaciteiten voor de sport niet had en steeds regelmatig t een en ander had (openhalen ed, veel wondjes) en ik niet goed door kon trainen en ik hoopte dat ze bij een neiuwe eigenaar die recreatief reed het beter zou hebben. Ik moest haar toen ook verkopen van mn ouders (anders hadden die haar naar de slcht gebracht) want die hadden toen ook hun buik vol van steeds weer die wondjes die ze had waardoor ik niet door kon rjiden en trainen. En daarom kan ik (en ik wil het ook niet, ik heb ook geen zin in weer steeds wonden ed, want daar heb je, ookal is het paard nog zo lief en aardig, op een gegeven moment ook echt je buik van vol en ik heb haar ook nét niet lang genoeg gehad om er een echte hechte band mee op te bouwen dus dan denk je er ook snel anders over.

Maar ik weet ook niet echt wat ik er mee aan moet, van wéér verkopen zal ze ook niet beter worden en als ik een beetje bedenk hoe ze er nu bij moet lopen zal ze ook niet snel een koper voor dr vinden en dan gaat ze misschien alsnog naar de slacht en dat was nou net wat ik wilde voorkomen toen mn ouders haar per direct van stal wilden hebben.
Ik heb haar nu een mailtje gestuurd dat ik zeker langs wil komen en haar graag wil helpen met Starlet (en ik ben ook benieuwd hoe ze nu is) en de problemen die ze hebben, dat ik haar wel tips wil geven enz. En ik hoop dat ze dat aanneemt en dat we er dan alsnog uit kunnen komen. En anders zal ik ook weer mn best doen een nieuwe geschikte koper voor dr te vinden... Scheve mond

Sorry trouwens voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:50

he meid wat balen voor je zeg, ik hoop echt dat die vrouw op je voorstel ingaat en dat ze niet weer een smoes verzint dat je niet kan komen en dat starlet ondertussen al weg is naar weet ik waar!!

in je verhaal zeg je wel dat je er net niet lang genoeg mee omging om een band mee op te bouwen maar uit je verhaal haal ik er toch wel op uit dat jullie band nog wel erg nauw is en hadden je ouders er geen druk op gezet je waarschijnlijk nog met liefde starlet verzorgd had, misschien heb ik het hier mis maar zo komt het bij mijn over!!

ik hoop dat alles mag goedkomen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:54

ik denk dat ze bij de verkoop er best op vooruit kan gaan, qua eigenaar. misschien is er iemand in je kennissenclub die een paard zoekt?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:24

Kun je haar niet terugnemen en dan zelf opzoek gaan naar een geschikte eigenaar? Op die manier zou je er iig een beetje zicht op hebben waar ze terecht komt.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:58

Nee die mogelijkheid heb ik niet, dat willen mn ouders niet en die moeten het financieren en dat kan ik ook wel begrijpen. Wat als ze helemaal verprutst is? Dan vind je nooit meer een goeie eigenaar. En mijn ouders zijn best bereid er geld in te steken (in de paarden) maar ze willen het niet te bont maken. En dat is logisch.
En wat mijn band met haar betreft, ik had wel een band met haar en we konden wel met elkaar overweg maar het was niet de 'perfecte' combi, zoals de band die ik met mn pony heb. Maar misschien heb ik het ook wel fout en heeft ze zich toch meer aan mij gehecht dan dat ik dacht maar ze dat alleen anders tot uiting bracht en dat ik dat niet heb gezien.
Iig kon ik haar ook niet huoden omdat ik de sport in wilde en zij die cappaciteiten niet had (ook omdat ze steeds weer iets had) en ik kan en mag ook geen 3 paarden houden. Maar ik ga iig mn best doen haar aan een leuk nieuw baasje te helpen of om tips en advies te geven zodat ze kan blijven waar ze nu is.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:09

Ik heb je een pb gestuurd.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:34

banketstaaf voor je zeg! zo zie je maar dat je paard altijd verkeerd terecht kan komen ook al zijn die mensen er nog zo lief voor. veel succes met het zoeken naar een beter baasje!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:18

jemig wat vervelend voor je, denk je ene goed baasje te vinden loopt het zo af....
jammer want vond het een erg leuke merrie en maar hopen dat ze goed terecht komt

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:40

oow wat naar.. nu maar hopen dat ze een baasje krijgt waarmee het wel klikt

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:41

Jeetje zeg. Kan me voorstellen dat je het even kwijt moest. Het is nogal niet niets. Zo'n paardje is toch je zorgenlkindje geweest en als het dan zo moet gaan is ook niet iets waar jij op had gehoopt. Ik hoop dat ze haar goed kunnen verkopen en dat jij het adres ook krijgt.