Charmotte had koliek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 18:17

'S ochtends werd ik heel blij wakker; lekker weekend! En straks rijden.... Op msn zat ik tegen iedereen te zeggen dat ik zo lekker zou gaan rijden. Ik was echt super blij aan het doen Haha!
Ik was van plan eerst te rijden en dan door te fietsen naar het ziekenhuis waar mijn zusje ligt, ik zat er nog aan te denken eerst naar het ziekenhuis te gaan en daarna te gaan rijden, maar gelukkig heb ik dat niet gedaan! Anders had het heeel anders kunnen aflopen....

Ik kwam aanfietsen en Charmotte lag in de bak (bak ligt aan de wei dus kunnen ze gewoon in). Aangezien dat wel vaker is, ging ik op m'n gemakkie de wei uitmesten. Normaal gaat Charmotte wel staan, maar nu bleef ze liggen ookal liep ik er gewoon langs....
Toen ging ze heel raar liggen, net of ze dood was... Ik denk: nou zal wel he.... Verward
Toen ging ze rollen en daarna weer heel raar liggen, nou ik maakte me nog niet echt druk, maar liet haar toch maar even staan. Nou ze bleef staan dus ik halster gepakt en zij helemaal oren in d'r nek doen joh! Maar ze heeft wel vaker van die buien. Heb ik haar vast gezet om haar te poetsen, ze nam 2 happen hooi dus ik was weer ene beteje opgelucht, ik dacht; als ze eet is er vast niets, opeens begint ze aan het halstertouw te trekken, dus ik losgemaakt om te kijken wat ze ging doen, ze keek naar haar buik, en liep haar stal in, toen weer eruit en liep de wei in en wou rollen, dus ik geprobeert haar overeind te halen, maar lukte niet Frusty Heb ik haar effe losgelaten en een zweepje en mijn mobiel gepakt. Weer vastgemaakt en aan de hand gestapt.

Toen snel de eigenaar gebelt, dat Charmotte ziek was. Nou de eigenaar zou komen, hij was op een hockeywedstrijd van 1 van zijn zoontjes. Ik met Charmotte gestapt, ze wou steeds rollen maar ik heb haar voorwaarts gehouden met het zweepje, het leek wel eeuwen te duren, maar eindelijk kwam de eigenaar met zijn jongste zoontje (8).
Gelijk de dierenarts gebelt en die zou eraan komen.
Het leek weer eeuwen te duren maar daar was de dierenarts.
Allemaal vage dingen gecontroleerd en haar darmen schene vast te zitten Verward Toen gaf hij haar een prik en haar hals, allemaal bloed Misselijk Daar ken ik echt niet tegen! Toen ging hij met z'n hand in Motje's achterste voelen of er iets in de weg zat Misselijk Toen moest ik de staart vasthouden, eg ranzig zag dat eruit! Maar daar kon hij niks vinden...

Nu moet Charmotte 24 uur vasten en veel stappen is goed. Ze mag echt NIKS eten, en reken maar dat dat moeilijk is voor Motje!
Daarna heb ik nog met Charmotte gestapt, ze heeft helemaal niet meer geprobeert te gaan liggen.
Ze staat nu op stal, en ik ga er zo nog even heen met Debbie, even stappen. En morgen ga ik ook nog stappen met haar. Bucephala staat wel gewoon in de wei en dat gaat prima, zo gescheiden... (ze kunnen wel met hun hoofden bij elkaar).

Het gaat nu iig een stuk beter en maar hopen dat het weer helemaal goed komt....

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 18:19

he bah arme motje! kan het veulen nu wel drinken? anders krijgt ze straks nog last van het uier?
Wat een gedoe he die paarden soms kun je maar beter gaan dammen.. om een damsteen heb je een stuk minder zorgen