Bandages: wat vinden jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:47

Agossie"]
[quote="Pegassus97 schreef:
Mij valt juist op dat niemand het 'gevaar' in ziet van de bandages. Iedereen draagt ze voor de sier, of omdat het gewoon mooi is. Zelfs de kleinste pony ruiters beginnen er al mee...
Dit is ook zeker de rede dat ik nooit bandages gebruikt. Of peesbeschermers en strijklappen, of die 3 in 1 dingen, verder niks.


Ik had mijzelf 'Niemand' moeten noemen...
[/quote]
Doe het dan

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:49

Ik ben niet zo dol op bandages.. Reed er eerst heel veel mee. Maar ik vond dat ze veelte warm eronder werd, en ben ik bang voor blesures. Het lijkt ook of haar gallen door bandages, fo pijpkousen groter en gevoeliger worden. Daarom gebruik ik ze niet meer. Ze gaat al tijden blootvoets, oko zonder strijklappen ondanks strijken, en dat gaat prima.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:32

wat dacht je van de warmte, door de warmte onder de abndages zou het de pezen aan kunnen tasten.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 23:49

warmte.. ok.
Om even een voorbeeld te geven:
Wij rijden bijv in de winter niet zo heel veel, omdat we een buitenbak hebben. geen intensief werk dus voor de knollies Haha! Arco is, zoals ik al gezegd had, erg lomp met lopen en strijkt zowel bij zijn voorbenen als zijn achterbenen. Bescherming is dus wel nodig.
Is het dan ook niet goed om met bandages te rijden?

*gewoon om maar een voorbeeld te geven*

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:27

Je kan beter gewoon pijpkousen/peesbeschermers en strijklappen gebruiken. Bandages zijn niet echt voor strijken, maar 'steun' te geven.
Wil je wel met bandages rijden, neem dan eens een goede les, dat je weet hoe je ze moet aanleggen..

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 22:34

Pegassus97 schreef:
Je kan beter gewoon pijpkousen/peesbeschermers en strijklappen gebruiken. Bandages zijn niet echt voor strijken, maar 'steun' te geven.
Wil je wel met bandages rijden, neem dan eens een goede les, dat je weet hoe je ze moet aanleggen..


Tegen wie heb je dit nou Verward

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:25

Heb een setje witte voor trouwerijen of andere flauwekul. Voor de rest gaat die van mij al meer als 10 jaar met blote benen door het leven als ik ga dressuren. Met springen gaat er wel het eea om maar dat vind ik ook hele andere risico's. Met crossen een paar springschoenen want anders komt ie soms zonder ijzers het water weer uit.

Ben geen voorstander van bandages. Vind het eigenlijk onzindingen. Alsof een stukje stof op de juiste manier een dier van meer als 600 kg kan ondersteunen.... Het wordt er ook nog eens heel warm onder zodat de pees zijn warmte niet kwijt kan met alle risico's van dien. Wel eens een paard met een spontaan afgescheurde buigpees gezien na een val?? Word je niet vrolijk van. En daar helpt een bandage echt niet tegen hoor.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:51

Kyralovertje"]
[quote="Pegassus97 schreef:
Je kan beter gewoon pijpkousen/peesbeschermers en strijklappen gebruiken. Bandages zijn niet echt voor strijken, maar 'steun' te geven.
Wil je wel met bandages rijden, neem dan eens een goede les, dat je weet hoe je ze moet aanleggen..


Tegen wie heb je dit nou Verward
[/quote]
Jij stelde een vraag, duzz... Lijkt me logisch dat ik daar op reageer Verward

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 19:20

Sorry.. ik had het verkeerd gelezen volgens mij, en toen ook verkeerd gereageerd Blond
Maarja, ik heb er een paar keer les in gehad, dus ik neem aan dat het zo goed is.
Gelukkig rijden we vaker met normale beenbescherming dan met bandages, zo aan jullie verhalen te lezen is dat maar goed ook Knipoog

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:47

Denk dat het zo ook beter is Haha!
Maar stalbandages op de trailer, (weer een ander verhaal) zie ik toch liever dan bandages met rijden. Mits alles weer goed aan is gelegd Knipoog

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:18

Ik rijd eigenlijk altijd zonder. Vind bij friezen dan de sokken mooier uitkomen Schijnheilig . Maar ik vind het waanzinnig gaaf hoor alleen vreselijk gedoe om om te doen. Dus voor foto's of speciale dingen wil ik ze nog wel eens omdoen Cheese! . En verder rijd ik paarden met ijzers met strijklappen en peesbeschermers. Puur voor strijken en aantikken. En dat lijkt me nog wel paardvriendelijk....toch??? Verward

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 23:10

Als ik zou zeggen dat het niet paardvriendelijk zou zijn dan zou ik zelf ook een paardenbeul zijn Schijnheilig

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:57

gewone peesbeschermers passen niet vanwege z'n overmatige behang Haha! vandaar dat ik hem weleens bandageer, maar dus niet voor de bescherming.
soms als ik les heb, past mooi bij m'n dekje Schijnheilig
bij speciale dingen bv een demonstratie met het team waar ik in zit.
ooit gewoon als ik ga rijden, ziet er netjes uit.

voor m'n werk bandageer ik dagelijks, dus een fatsoelijke bandage aanleggen kan ik wel.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:29

Ik gebruik helemaal niks. Geen bandages, strijklappen of peesbeschermers.
In de eerste plaats zijn die dingen in tinkermaat moeilijk te krijgen, ten tweede vind ik het onzin met onze manier van rijden. Bandages zijn imo leuk voor de show, maar hebben weinig nut.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:47

ik had laatst hier ook al een topic over gestart en daaruit bleek ook dat bandages helemaal niet goed zijn voor je paard. Ze zijn idd eigenlijk alleen maar voor de sier. Je kunt dat beter als bescherming peesbeschermers nemen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:37

Citaat:
En inrijden met witte bandages...? Dat vind ik echt ronduit getrut, doen alsof je wat bent en dan doel ik voornamelijk op de ruiters in de B, L en M.


en in de Z niet zeker?volgens mij heb je ze overal

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:15

Snoevie schreef:
Citaat:
En inrijden met witte bandages...? Dat vind ik echt ronduit getrut, doen alsof je wat bent en dan doel ik voornamelijk op de ruiters in de B, L en M.


en in de Z niet zeker?volgens mij heb je ze overal


Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:19

Snoevie schreef:
Citaat:
En inrijden met witte bandages...? Dat vind ik echt ronduit getrut, doen alsof je wat bent en dan doel ik voornamelijk op de ruiters in de B, L en M.


en in de Z niet zeker?volgens mij heb je ze overal


Nou in de Z vindt ik het ook een getrut hoor.

Zie het wel vaker:

Paardje uitladen, 4 benen bandage's om. Paardje loopt wat heen en weer, vervelend dat gepriegel aan de benen, amazone wordt kwaad. Eindelijk alles om, opzadelen en rijden. Voor de proef wordt nog snel alles af gedaan, haast vergeten, stress. En moeder loopt met handen vol bandages, proevenboekje en papieren naar de jury. Nou een beetje getrut???? Heel veel getrut dus Schijnheilig

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:27

Je legt het precies uit, zoals het is Haha!
Vergeet niet dat ze vaak nog een bandage pakken en ff de laarzen mee poetsen! Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:25

Ik gebruik geen bandages voor mijn paardjes... vind het een beetje onzin en te veel werk om het om te doen Tong uitsteken Koos is een uitzondering, soms heb ik zin om hem helemaal op te tutten... en daar horen bandages (knal rood/oranje Schijnheilig )ook bij *LOL*

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:57

Ik gebruik gewoon peesbeschermes alleen toen ze een wond op het achter been had reed ik met bandages.... en verder doe ik ze om als ik met de trailer weg ga

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:42

Ik rij nooit met beenbescherming, laat staan bandages. Alleen bij het springen gebruik ik peesbeschermers. Mijn paardje is praktisch nooit kreupel en als ze kreupel is komt het door externe factoren zoals een klap van een ander paard.