Wat ben ik opgelucht: het veulen zit er nog in!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 17:32

Ik kwam maandag thuis uit school, hoor ik van mijn moeder dat Jurga hengstig is gezien. Ik schrok me dus meteen rot: zou het veulen eruit zijn?????? Kon me het aan de ene kant niet voorstellen, maar dit was niet de eerste keer dat we haar hengstig zagen. Het was een paar weken geleden ook al gebeurd. Maar ja, we zagen haar dus van zich afzeiken bij Harald en ik had zoiets van 'is gewoon toeval, kan niet.' Maar nu dus dit.....alweer.... Ik ben me echt kapot geschrokken. Mijn vriendin had haar dus zien staan knipogen en mijn tante had mijn moeder opgebeld of ze het even tegen mij wilde zeggen. Mijn tante had het dus verteld tegen iemand van de manege en die had meteen gezegd dat het veulen er dan uit was. Ik had zelf eigenlijk het idee dat het kon dat drachtige merries nog eens hengstigheidsverschijnselen lieten zien. maar nu begon ik er dus erg aan te twijfelen.
Jurga en dit veulen zijn echt alles voor mij, veel mensen weten niet hoeveel zij voor mij betekenen. Het veulen is voor mij bijna mijn eigen kind. Weet dat het raar klinkt, maar zo voel ik het wel. Ik was dus compleet overstuur, heb huilend Huilen bij mijn vriendin aan de foon gehangen, dat luchtte wel iets op. Het nare was ook nog, dat ik meteen de paardenarts had gebeld om te komen scannen, maar die kon pas woensdag komen, dus moest ik twee hele dagen (wat duurden die lang zeg) wachten op zekerheid.... Scheve mond\ Ben maandagavond thuis maar weg gegaan, naar de manege geweest, kreeg natuurlijk ook nog ruzie met mijn vader die mijn reactie wel erg overdreven vond. Boos! Maar goed..heb gelukkig wel kunnen slapen en ben de volgende dag gewoon naar school geweest, al stond mijn hoofd helemaal nergens naar. Ik ben daar wel een heel stuk gerustgesteld, want daar zei iedereen ook dat het gewoon kon, hengstigheid tijdens de dracht en ik las het tijdens het illegaal bokken op school ook op bokt. Verder heb ik het effe heel diep weggestopt in mijn hoofd....toen kwam dus de tijd dat de DA kwam voor de scan. Ik eerst Jur vasthouden....mijn tante dus opeens: "Ik houd haar wel ff vast, ga jij maar ff kijken!!!!"
En daar zat het: mijn veulen!!! Het zat er nog!!!! Ik heb het heel mooi gezien op de scan, nu 4,5 maand oud. Je kon de ribbetjes ed zien, echt heel gaaf. wat was ik opgelucht. Heb me voor niks zo ontzettend druk gemaakt, maar het kan me allemaal niets meer schelen. Het veulen zit nog lekker in zijn mooie mammie's buik en ik hoop dat het daar ook blijft nu....
Het ging mij niet om al het geld dat ik in de dekking ed heb gestoken, maar puur om alles wat dit voor mij betekent en ik hoop dat het ook voor de rest van mijn leven zoveel voor mij mag blijven betekenen, want mijn paard (en aankomend paard) zijn mijn ALLES!!! Heel veel liefs van een opgeluchte Iloon!!!
ps. Waar was mijn compu toen ik BOKT zo hard nodig had....grom Boos!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 17:37

arme jij! Een toemalige vriendin van mij had het ook.. Merrie gedekt gescand drachtig.. en toen werd ze hengstig... Hun shetje probeerde steeds die grote merrie te dekken dus ze was echt heel erg hengstig.
helaas laat in het jaar dus niet meer opnieuw geprobeerd.
In het voorjaard werd ze ook niet dikker dan normaal en toen lag er op een ochtend een veulentje naast merrie had geen uier gehad niets...
Ik ben meteen 's middags wezen kijken en het veulentje was zelfs niet klein te noemen.
zo apart...
Wij hebben het nu met floor die is gedekt en was niet drachtig maar wordt niet meer hengstig zou ze dan misschien toch..?
volgend jaar zien we wel wat zo'n scan is niet altijd 100% betrouwbaar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 22:02

Jeetje dat is schrikken!! Ik zou ook compleet overstuur raken, maar bij Jur ging het allemaal heel 'normaal' behalve dan dat ze extreem dik werd, en dan kwam er maar zo'n piepklein veulentje uit! Haha!

Maar ik begrijp dat je het veulen houdt? Wat hoop je eigenlijk dat het wordt, merrie of hengst, of maakt het je niets uit?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 22:12

Ja, ik houdt het veulen zelf. Heb de dekking ed zelf betaald en het wordt helemaal mijn eigen paard, niet meer die van mijn pa haha. Haha! Als jij komt bij mij met je Jur, dan mag Jur in de box die voor mijn veulen wordt!
En ja, ik hoop eiggie heel stiekum op een donkerbruin merrieveulen met een kolletje en evt snebje en vier wiite sokken...... Mag wel he? Knipoog Nee hoor, ik ben overal blij mee. Ben stapel op Jurga en weg van Paddox.....gaat goedkomen...

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 11:34

hoi,

mijn merrie heeft afgelopen juni een veulen gehad maar zij "knipoogt" altijd en als je er over nadenkt is dat heel normaal om de laatste restjes plas uit te drijven wij vrouwen doen dat ook als je opn de wc zit mijn conclussie is dat knipogen helemaal gee ene sikkepit te maken heeft met drachtig zijn bovendien deed mijn andere merrie het ook toen ze drachtig was groetjes suus

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 12:43

Ja, ik weet wel dat ze dat ook doet na het plassen, daarom heb ik me ook heel hard afgevraagd of ze niet net heeft staan plassen...maar ja, ik was er zelf dus niet bij. Kan er dus niks van zeggen. Maar omdat het al een keer eerder gebeurd was, wilde ik het zekere voor het onzekere nemen en niet afwachten tot april of er wat uit zou komen of niet, snappie???? Toch thnx voor je reactie! Iloon

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 14:00

Oei, dat is schrikken zeg. Maar gelukkig zit het wondertje nog veilig in mamma's buik.

Ben zo benieuwd naar 't veulen!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:53

hoihoi

Mijn vorige verzorgpaard was overleden aan koliek en toen had ze haar veulentje er van de pijn uitgeperst....het lag als een jong katje in het stro...
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:21

He, wat een schrik. Ik kan het me heeeeel goed voorstellen!
Je eigen paardje, zelf de hengst uitzoeken (wat ook al een heel gedoe is) dan het schouwen/insimineren ed. en dan nog die 11 maanden lang tot het veulen eris.
Ik heb me dus al die tijd "zorgen" gemaakt. Zou ik wel het juiste sperma krijgen, mis ik de boot niet (ja, het sperma moet ik met de boot halen Haha!) Is het ei niet al gesprongen en dan nog gaat alles goed, is ze drachtig, is het er niet uitgegaan.
Ik begrijp je heeeelemaaaal! En als het veulen er is, maak je je nog steeds zorgen. Ikke wel iig!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:34

jeetje wat moet jij geschrokken zijn!!! Verdrietig
gelukkig zit het veulentje veilig in de buik van zijn of haar mammie!!
en stiekem hopen mag best!!!
als je maar niet teleurgesteld ben als je een zwart hengsten veulen met alleen een lange smalle bles heeft,..maar dat zal wel niet!!! je zal wel blij zijn wat het ook word ik geef je groot gelijk *LOL*

xxjes marjolein

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 20:44

Ik wil ook GRAAG een zwart hengstveulen met eens malle bles hoor!!! Dat vindt ik nl ook een prachtige combi!!! Ik vind alles mooi, ook schimmels ofzo, dus het maakt mij geen bal uit! Al wordt het een ezel!!! Dan is het nog MIJN ezel hihi. Thanx voor jullie reacties!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:51

haha dat d8 ik dus ook al dat verwachte ik ook wel van jou!!!
tuurlijk ben je bllij met alles wat het word het was ook maar een grapje Knipoog *LOL* Knipoog *LOL*
maar euh warneer komt het? ben heel benieuwd...duurt nog wel een tijdje he anders snel foto's *LOL* Party!! *LOL* Party!!

xxjes marjolein

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 13:41

Heb inderdaad toen ff aan de telefoon begrepen dat je er vreselijk mee zat. Kan mij heel goed voorstellen.
Ben blij dat alles alsnog goed is gekomen.
Verder ben ik ook erg benieuwd naar het veulentje als het op eigen beentjes staat.
Ik denk dat het heel druk zal worden bij jou op stal...

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 13:47

Citaat:
Op 2001-09-22 11:34, schreef allegria:
hoi,

mijn merrie heeft afgelopen juni een veulen gehad maar zij "knipoogt" altijd en als je er over nadenkt is dat heel normaal om de laatste restjes plas uit te drijven wij vrouwen doen dat ook als je opn de wc zit mijn conclussie is dat knipogen helemaal gee ene sikkepit te maken heeft met drachtig zijn bovendien deed mijn andere merrie het ook toen ze drachtig was groetjes suus



eh?? waarschijnlijk klinkt het blond, maar wat is knipogen??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 14:19

hee ons niet meer zo laten schrikken het ilo Verward .

Ik weet zeker dat er volgend jaar een schritterend veulen geboren wordt *LOL* .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 22:48

Nee, ik wil ook echt niet nog een keer zo ontzettend schrikken hoor!!!!
En ja, hoe leg je knipogen uit???? Ze noemen het ook wel blitsen, geloof ik...maarre...wie legt het ff uit???? Haha! Haha! Haha!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 01:20

Wat een ontzettende opluchting was dat hè Ilona om te horen dat alles nog in orde was? Tja, heb nu helemaal door hoeveel Jur en het veulen voor je betekenen!