Verslag Instructieweek 11 Ermelooooo!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Verslag Instructieweek 11 Ermelooooo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 08:50

Geen verslag van de dag, maar verslag van een hele week... Haha!

Op maandagochtend was ik om half 6 met zowat mijn hele zadelkamer aan spulletjes (een autootje vol), Imker en de trailer, vertrokken richting Ermelo.
Het was op zich makkelijk te vinden, alleen het laatste stukje lukte me niet. Ik was nl. binnendoor gereden en kwam dus van de verkeerde kant Ermelo binnen. Nadat ik een Volvo van de weg had gedrukt en ik de chauffeur had gevraagd mij de weg te wijzen, was hij heel lief en heeft tot aan het Federatiecentrum voor mij gereden om de weg te wijzen OK dan! . Bedankt meneer!!!

Eenmaal aangekomen, merkte ik dat er nog maar 10 mensen waren aangekomen, dus ik had alle tijd om rustig wat zadelkluisjes te reserveren voor Renske20 en Marije_Jiplover. Ook de stallen werden voorzien van een naambordje, zodat we niet te ver van elkaar af stonden. Even een slaapzaal bezetten en dan maar spullen uit gaan ruimen. Renske20, Marije_Jiplover, MiekevGool en Merelberfe kwamen niet zo lang na mij aan.

Nadat iedereen geinstalleerd was, moesten natuurlijk de lessen ingedeeld worden, Renske, Marije, Irene en ik zaten in een groep. Echt leuk dat we zo bij elkaar konden rijden, al was het niveauverschil wel echt te merken. Ik ben nog niet zo aan het M toe...... Bloos

Op dinsdag hadden we 's middags springles, maar ik was een beetje ziekjes (misselijk, hoofdpijn) dus ik had mijn les verschoven zodat ik bij de Friesjes van Merel en Mieke mee kon springen. Dat was erg leuk, de les was erg goed gegeven en Imker en ik hebben hindernissen van 90 cm. overwonnen.

Woensdag hadden we 's morgens crossles, GAAAFFFFFFFFFF!!!! OK dan! We hebben allemaal alle hindernissen genomen, maar alleen Marije durfde het aan om van de hoge afsprong te gaan, super zoals Duvel en Marije een sprong in de diepte maakten.
In de middag kwam ook Talida helemaal vanuit Noord-Holland naar ons kijken, helaas had Imker een beetje heel veel last van zijn rug, zodat ik niet fatsoenlijk heb kunnen dressuren die middag...

Imker's rugpijn werd alleen erger, dus op woensdag hebben we Imker maar 2x onder het solarium gezet en hem gemasseerd met Linement. 1x voor en 1x na de BBQ, die trouwens heeeeel erg gezellig en lekker was. De rest van het avondeten was eigenlijk niet te pruimen. Nadat we hadden gegeten en ons bezoek hadden uitgezwaaid, zijn we met Quentin van Renske nog wat wezen stappen en grazen (JOEPIE, ik mocht zonder zadel op de pony van Renske!!) omdat Q het eten in Ermelo niet lekker vond. Hij heeft zowat de hele week geweigerd brokjes aan te raken, raar paard...

Donderdagmiddag heb ik Imker in de dressuurles van Frida nog even onder de man gestapt, een half uurtje om zijn rug los te krijgen, en dat ging redelijk. Ik had toen ook besloten om de wedstrijden op vrijdag niet mee te rijden, omdat ik dat niet fair tegenover Im vond.
Omdat we het risico niet wilden lopen dat we weer vies avondeten zouden krijgen, zijn we in Ermelo-City frietjes gaan eten.

Vrijdag heb ik de hele ochtend heen en weer gelopen tussen spring- en dressuurproeven, spulletjes opgeruimd en een weerbarstige Q vast moeten houden (hij vond het parcoursje toch niet zo leuk als wij dachten).
Marije heeft ons de schrik van ons leven bezorgd door met Duvel een koprol te maken. Gelukkig mankeerden ze beiden niet veel (eventjes schrik en hele pijnlijke spieren). Rond kwart over 12 ben ik Imker gaan zadelen voor een rondje spieren losmaken en heb ik hem een minuut of 20 gereden. Hij was braaf, maar zijn rug deed hem toch nog zeer.
Daar gaat mijn wedstrijd van aankomende zondag.... BAAL, hij liep verder zo lekker... Verdrietig

Na het rijden hebben we nog wat gegeten, spullen ingepakt en heeft Renske nog een keuzeles gevolgd. Om half 3 waren we helemaal gepakt en gezakt en ben ik achter Renske en haar ouders aan naar huis gereden. Wat een drukte op de weg en veel files, ik was om half 6 thuis...

Renske, Marije, Mieke en Merel, bedankt voor de supergezellige week!!!


Hier zijn de foto's van de week:

[ITP] Foto's Ermelo Deel 1
Laatst bijgewerkt door Imker op 30-08-03 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:55

Hey jullie hebben het gezellig gehad zo te lezen, leuk man !
Jammer dat Imker last van zijn rug had.
Gaan jullie volgend jaar weer?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:57

Gave week hoor! Wel jammer dat Imker last van zijn rug gekregen heeft, van de afsprong misschien? Die steeplebaan is zo leuk, lekker rondcrossen Ik ben benieuwd naar je foto's.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 09:12

Volgend jaar wil ik in ieder geval weer gaan, en ik vermoed dat de rest van onze groep ook wel wil!

Lielle, ik denk ook dat het aan het crossen ligt, ik heb denk ik Imker toch overvraagd. Stom van me...

De foto's (deel 1) is al geplaatst op ITP.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:17

Die afsprong kan heel belastend zijn, ik landde per ongeluk een keer een beetje lomp in Pablo's rug en ik hoorde hem kreunen. Maar je gaat nu niet naar Oss zondag? Jammer!

Ik ga naar de foto's kijken Haha!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:27

he wat een leuke week zeg. ja echt balen van imker zijn rug. heeft hij dat nog meer?? ik ga ook naar de fotos kijken!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 09:32

Imker heeft sowieso een beetje een gevoelige rug, helaas heb ik hem te zwaar belast met het rijden op Ermelo.

Foto's deel 2 en 3 zijn inmiddels ook geplaatst.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:16

Leuke hindernissen hebben ze daar he Haha! De niet zo hoge heb ik gesprongen met Magpie.

Was het eten zo erg bij jullie?? Kwam vast omdat jullie de laatste waren Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 14:08

liberty schreef:
Leuke hindernissen hebben ze daar he Haha! De niet zo hoge heb ik gesprongen met Magpie.

Was het eten zo erg bij jullie?? Kwam vast omdat jullie de laatste waren Tong uitsteken


Het eten was echt niet te pruimen: De eerste dag gekookte (ZWARTE) aardappelen met worteltjes en een stuitergehaktbal. Dinsdag lasagna, woensdag BBQ (die was trouwens wel lekker). Donderdag hebben we geen risico genomen en zijn naar de friettent geweest.

Die hindernissen zijn idd gaaf!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 15:17

het was echt SUPERGAAF!!!!

heb al helemaal zin in volgend jaar!

en ja Quentin is maar een raar paard, nu lust ie de brokjes van thuis ook niet

de laatste dag begon ie normaal te eten in Ermelom, vandaar dat ie heel de week zo braaf was, hij had gewoon geen energie om te klieren Haha!

en t parcourtje springen ging best goed, alleen jammer dat er 2 uitgangen waren van de bak, waardoor Q steeds die kant op stuiterde, maar wat ie sprong, sprong ie super, geen balkjes eraf Haha!

crossen was echt zo gaaf! alleen de hoge afsprong vond Q te hoog, dus bleef ie bovenop de wal rondjes staan draaien, toen ben ik er maar een stukje lager afgesprongen wat ie dus super deed!

ben heel benieuwd naar mn dressuurfoto's want de instructeurs vonden het zo'n fijn paard dat goed aan de hulpen staat....

en we hebben nog een stuiter-filmpje van mij&Quentin, staat op de digi van merel! die wil ik ook heel graag zien!

komende zaterdag kan ik weer heel dat eind naar ermelo toe rijden(heenweg 2 uur, terugweg gister 2 3/4 uur!) voor de hippiade(en ja, ik heb het terrein al helemaal verkend Knipoog )

volgend jaar ga ik zeker weer! en dan neem ik een zak brok&muesli mee, zodat ie gewoon normaal eet!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:20

Hmmm bij ons viel het eten wel mee, wie waren de catering bij jullie?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 17:20

Ik zou het niet weten... Diezelfde (erg) gezette mevrouw van vorig jaar en nog 3 anderen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:29


SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:05

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Jammer dat Im last van zijn rug kreeg. Toch zonde.
Ik hoor het wel vaker dat mensen het eten niet te vreten vonden daar. En dan niet alleen dit jaar.
Ik ga nu even de foto's bekijken. Doei Veer

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:17

Het eten was idd echt verschrikkelijk. Maar de rest van het kamp maakt dat eten doen vergeten!!!
Fotos vd friesjes staan ook op ITP! en de groupsfoto vd les van jullie ook!

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 17:50

Het was echt supergaaf! Ik ben nog niet uitgerust, en heb nog steeds een erg stijve schouder van onze koprol, maar Duvel heeft er godzijdank niks aan over gehouden, hij liep gisteren heeerlijk (vond alleen onze binnenbak van 18X35 nu wel heel erg klein, na die 20X60 banen in Ermelo) en vandaag heb ik wedstrijd gereden in Rozenburg en heb 2 winstpunten gereden! (158 en 156 punten).
Duvel is geloof ik wel blij om weer thuis te zijn, maar ik heb hem al wel verteld dat we volgend jaar weer gaan.
Ik ga ook even de foto's bekijken.
Groet& Marije

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 22:44

Gelukkig hebben jullie niets ernstigs overgehouden van jullie stuiterpartij. Het zag er echt heel beangstigend uit, Duvel rolde bijna over je heen! Echt knap dat jullie naderhand nog door hadden gesprongen. Weet je trouwens wat de instructrice (Frida) meteen zei: We hadden het er net nog over dat iedereen op zijn/haar paard bleef zitten, dat was een beetje te snel gezegd. Ze waren wel allemaal erg bezorgd of jullie je niet bezeerd hadden, het zag er eng uit!

Goed gedaan trouwens, 2 wp's. Ik heb af moeten bellen, snif...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:42

Het ziet er echt heel gaaf uit, maar kun je ook met een pony meerijden?

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:53

Pauline schreef:
Het ziet er echt heel gaaf uit, maar kun je ook met een pony meerijden?


Ja hoor, dat kan, bij ons in de week zat ook een fordje van 1.31 m. Wel een heel gaaf ding, liep m2 dressuur en kon ook erg leuk springen.

Oja, over dat verder springen: ik had verwacht dat hij zou weigeren na die val, het viel me dus alles mee dat hij daarna alles braaf gesprongen heeft zonder fouten te maken.
Misschien heeft het hem weer even herinnerd dat hij zijn voetjes goed op moet tillen
Maar goed, ik ben allang blij dat hij er verder niks aan over heeft gehouden en ik heb dat zelf wel, omdat ik eigenwijs ben geweest en het hele weekend veel te veel gedaan heb met die arm. Hij doet nu dus nog steeds flink zeer, moet echt opletten dat ik er geen deuren mee open doe enzo, zolang ik hem naar beneden hou gaat het wel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:39

Ben je al bij de HA geweest? Het is niet echt goed als hij na een dag of 3 nog zoveel zeer doet. Je moet wel goed op jezelf passen, meis!

De DA komt vanmiddag voor Imker, nu heeft hij ook nog een ontstoken oog, dat kan er ook nog wel bij...

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:42

Het is al veel minder, maar ik heb hem zelf gewoon overbelast, want ik heb veel en veel te veel gedaan dit weekend. Eigenschuld, dikke bult dus.
Maar ik zit nu weer in utrecht en moet braaf in de collegebanken zitten. Dus weinig kans om die arm nu te overbelasten.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:52

Jaaaaa nog een jaar dan kan ik (en Tallie) ook! Begin van de zomer vrij houden he!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 20:47

JEP, dat wordt weer een fijne week!!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:47

Enne..heeft Imker nog plek in zijn trailer voor een haflingertje dan? *kijkt hoopvol*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:56

Klinkt heel erg gaaf! misschien ook wel een keertje wat voor mij alleen de springen en crossen zie ik niet zo zitten haha