Ik heb een welsh A gekocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 19:54

Hallo allemaal

Ik heb een nieuwe pony gekocht:
Het is een welsh A merrie van 2,5 jaar met stamboekpapieren. Ze is donkerbruin met zwarte manen en staart, een mooie brede bles op het voorhoofd en achter twee witte voetjes. Ze is nu zo'n drie maanden betuigd. Ik heb haar gevonden op http://www.marktplaats.nl Ze was te koop en ook nog een concourswagentje, maar die kostte 1700,- (ik zou niet weten waar ik dat bedrag nog vandaan moet halen) Ik ben vorige week donderdag naar haar wezen kijken en heb toen ook met haar gereden (voor het koetsje) en nu is het helemaal zover. Hij wilde helaas niets van de prijs afdoen, maar kreeg er wel een dekentje bij (aardig he)?!
Morgenvroeg ga ik haar halen, ze staat in Valkenswaard, zo'n uurtje rijden. Ik hoop dat alles goed zal gaan. Wie heeft nog meer een welsh(jes) waar ook stamboekpapieren bij zitten?! De mijne is helemaal engels gefokt.
Ik wil toch het volgend jaar ofzo naar een keuring. Ze wordt dan drie en zal ook wel stamboekopgenomen moeten worden enzo. Ik wilde in januari pas lid worden, het jaar is nu toch bijna om!
Groetjes Anke

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:00

Dat is vlakbij mij! Haha! Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier ermee!!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:08

Gefeliciteerd met je nieuwe paardje!Veel plezier! Party!!
ik ben benieuwd naar foto's.Ik heb zelf een welsh sectie C x arabier.

Liefs layla d

PS ik niet banketstaaflig doen,maar paarden mogen toch pas als ze 5 zijn voor een wagentje lopen of heb ik dat verkeerd? Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: layla d op 2001-09-21 20:08 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:24

met 5 pas voor het karretje? Volgens mij niet hoor!!! Volgens mij mag dat zelfs al eerder dan onder het zadel omdat gewicht trekken makkelijker is voor een pony dan gewicht dragen.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:30

Afbeelding
Afbeelding
Is dit haar??

_________________
°~°~°~sLuIt Me Op In Je HaRt En VeRlIeS dE sLeUtEl....°~°~°~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-09-21 20:33 ]</font>

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:30

Zelf heb ik geen welsh meer, maar ik ben van plan te gaan helpen bij stal Lageveld, daar hebben ze o.a Boreas Ubbo staan en Nanda (ergens staat een tekening van haar op bokt). Party!!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 20:52

Dan had ik het fout OEPS!het lijkt wel alsof op de 1e foto een man zonder hoofd zit Verward Haha!.haha

Liefs layla d

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 21:17

jaa wat vreemd ieh en eng die foto
een manZONDER HOOOOFD
proficiat met je aanwinst hoor

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:37

Nee hoor met 2 jaar kun je ze in principe al voor de wagen beleren. (zou ik zelf niet voor kiezen maar goed)

Shadow heeft ook papieren. Zijn fokker laat ieder jaar de merries naar Engeland reizen (hoe bedoel je kostbaar!) en ze in Wales dekken en dan weer terug naar Nederland...

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:49

iekkks Misselijk zeker een eng gezicht iemand zonder hoofd...haha... *LOL*
maar wel een leuk beesje...
ik denk dat diegene niet bekend wilde worden ofzo haha...vies gezicht daar blijf ik bij Misselijk

xxjes marjolein

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:55

Hoi proficiat met je aanwinst. Ja alle ponies van ons hebben natuurlijk stamboekpapieren. Wat is de afstamming van jouw welshje?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:56

Heel erg proficiat met je aanwinst. Een welsh ponie is echt te gek. vertel eens wat meer over haar papier. ben wel benieuwd

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:28

Wij fokken alleen maar met paarden met papier. Als je wilt fokken kun je ja niet anders.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 10:38

Leuk voor je zeg! Veel plezier ermee!
Enne, ik zie alleen maar 2 kruisjes..Ik wil ook die man zonder hoofd zien!! Knipoog

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-01 10:46

Bedankt voor de reacties

De man heeft inderdaad zijn hoofd van de foto afgehaald voordat ie 'm op internet heeft gezet.
Ik zou er niet zo mee zitten, iedereen kijkt toch naar de pony en niet naar de bestuurder!
Ik zie ook alleen maar kruisjes, maar als ik al hoor zonder hoofd dan is dat haar wel.

Papieren
Naam: Powys Eirian (wij noemen haar Olly)
Secte A, geboren 12 april 1999, fokker B. Wielen uit Lierop.
Vader: Ceulan Suran H 17784 STB A, vos

Moeder: Bolster Elodie M 33743 STB A, bruin.

Moedersvader: Foxhunter Pantheon H 16377 STB bruin A

De afstamming is als het goed is helemaal engels, maar het zegt mij helaas niet veel, het schijnt best goed te zijn......meer weet ik ook (nog) niet.

Groetjes Anke

ps meteen pech, de strengen zijn te kort, bij hem had ze eigenlijk te weinig ruimte achter, ze had volgens mij strengen van een mini mini shet ofzo. komen maar een cm. of 20 achter haar achterbenen uit, veel te kort dus. Weet iemand waar je losse strengen kunt krijgen?! (wat het kost?)

ALvast bedankt!

Daantje12
Berichten: 13
Geregistreerd: 20-09-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:50

Gefeliciteerd met je pony ze lijkt me wel mooi!
veel plezier
Misselijk

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 17:35

Leuk beessie. veel plezier ermee!
Groetjess

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 10:49

Ze bevalt tot nu toe heel goed.
Ze stond bij de vorige eigenaar op een heel klein stukje en bij ons rent ze dus heel veel. Er zit lekker veel pit in.
Ze lijkt trouwens wel wat op PINKY, vinden jullie ook niet?!
Nu nog op zoek naar langere strengen en dan kan ik haar komend weekend lekker inspannen!

Groetjes Anke

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 11:08

Ik heb eindelijk lange strengen gevonden die wel maar 2,5 cm. breed waren. Een ruitersportzaak had uitverkoop en had nog een setje liggen in het magazijn. Krijg ook nog 25 % korting vanwege de uitverkoop.
Heb Olly gisteren even voor de kar gehad, wat een beestje!! ECHT HEERLIJK OM MEE TE WERKEN!!
Volgens mij hebben alle welshjes dat wel, ze is lekker pittig,goed voorwaarts en als je haar fatsoenlijk behandeld, dus lekker los laat lopen en alleen aan de teugels trekken als ze niet luistert, loopt ze heel braaf voor de kar en ook met een normale snelheid. De vorige eigenaar deed haar mede weg omdat ze hem te snel was. MAAR: hij hield er de hele tijd strak, gaf haar geen ruimte, was constant haar in aan het houden etc. Bovendien had hij de teugels op het scherpste gaatje van het bid!??? Terwijl ze zich goed laat sturen. Dus ik heb als eerst de teugels op het hoogste gaatje gedaan, zodat het niet zo scherp in haar mond is, ze is immers pas 2,5 en verder leer ik haar om gewoon te stappen en te drave. Dit schijnt ze heel fijn te vinden, dus loopt ze lekker goed! Morgen ga ik mijn strengen ophalen! Kan ik ook naar buiten. Nu hadden we haar met behulp van touw ingespannen, zodat ik kon kijken hoelang de strengen precies moesten zijn, dus meer dan een rondje door de wei zat er niet in.....Maar ze deed het geweldig. Dinsdag morgen was ik met haar heen en weer over de spoorweg gaan lopen, zodat ze aan de rials/treinen/lichtjes etc. kon wennen....ze doet het heel fijn! Ben echt heel blij met haar!!!

Groetjes Anke

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:36

heeej anke. is dit ze nou?? ik heb haar ook gezien. echt een leuke pony. is ze al eens op een keuring geweest?? en wat is de afstamming?? vind ik altijd leuk om te weten. ik vind die kar echt prachtig. alleen erg duur. anders had ik hem ook graag gekocht.als je welshvragen hebt kun je me altijd ff een pbtje dturen he? ik help graag!!en ik kom eens ff meeten want ik wil haar weleens zien en al je shetjes ook.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:05

Oh, wat leuk zeg!
Ik heb ook Welsh A's:

(Bekshoeve's) Pinky, v. Tryford Pepper, m. Flevozicht's Alien
(Meckelle's) Buster (Champ), v. Synod Prophet, m. Bekshoeve's Pinky
(Meckelle's) Baila (-Mos), v. Cuppers Rockefeller, m. Bekshoeve's Pinky

Voor foto's kijk in m'n profiel.

Veel plezier met je Welsh, ik vind haar super-mooi!