nieuwe stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:43

Gisteravond hebben we Sydney naar haar nieuwe stal vershuisd.
Sydney heeft slechts 3 maanden op de oude stal gestaan. Toen ze 3 maanden geleden uit training kwam bij Katja, zag ze er geweldig uit en het rijden ging heel fijn.

Ik dacht en prettige stal voor de zomer gevonden te hebben. Kleinschalige pensionstal bij een boer, 12 uur weidegang per dag, buitenbak en goede uitrij moegelijkheden.
Helaas was Sydney vanaf de eerste dag daar op stal nogal nerveus. Met poetsen stond ze vaak 3 keer te mesten in 5 minuten, ging ze zonder aanleiding hangen, ze is over een 1.35 m hoog hek uit de paddock gesprongen, als ik een buitenrit wilde maken was ze een bommetje, bijna elke dag haalde ik haar met nieuwe wonden uit de wei. En het werd er niet beter op. Op de een of andere manier was er iets dat haar daar vreselijk nerveus maakte. Verward

Ik zag het echt niet zitten om zo nog maanden door te gaan. Sydney was Sydney niet meer en na maanden lang tetobt te hebben, vervolgens eindelijk weer op de goede weg gekomen te zijn en dat in korte tijd weer achter uit zien gaan, ging de lol er ook wel een beetje vanaf.

Gelukkig was er in de buurt een nieuwe stal geopend die eigenlijk alle mogelijkheden bood die ik zocht. Dus had ik besloten om het daar te gaan proberen. Belker en vriend waren zo lief om Sydney op te halen bij haar oude stal.
De transport beschermers kregen we nauwelijks meer om, zo hyper was Sydney. Ze liep wel super braaf de trailer in. Bij de nieuwe stal aangekomen, vond ze het eerst natuurlijk erg spannend. In de box begon ze al snel wat te knabbelen aan het stro en kwam ze vrij snel tot rust. Daarna de andere spullen uitladen. Helaas is het formaat kast wat kleiner, dan valt het inruimen niet mee Schijnheilig

Vanmorgen voor het werk eerst even op stal kijken en Sydney zag er al veel relaxter uit. En ook vanavond stond ze er heel tevreden bij OK dan!
Het is nog wat vroeg, maar zo op het eerste gezicht lijkt ze hier beter op haar plek.

Quid

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:46

veel succes en plezier op je nieuwe stal!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:46

wat raar is er war gebeurt op die andere stal, of was het paard erg alleen? Was de eigenaar wel lief genoeg? Een paard liegt niet zeggen ze, ik vindt dit een apart verhaal!

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:47

waar sta je precies met je paard?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:52

Chiqa schreef:
wat raar is er war gebeurt op die andere stal, of was het paard erg alleen? Was de eigenaar wel lief genoeg? Een paard liegt niet zeggen ze, ik vindt dit een apart verhaal!


Tja, konden ze maar praten. Ik heb me ook suf lopen piekeren over wat het nou was. Ze stond daar met 11 andere paarden, dus niet bepaald alleen. Ik had liever ook dat het anders was gelopen. Ik heb wel een idee over waar ze nou zo nerveus van werd, maar zeker weten doe ik het niet.

Ankie1:
Ze staat nu in Naarden.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:54

Gelukkig heb je dan een goeie keus gemaakt om van stal te veranderen!
Veel plezier op je nieuwe stal en hopen dat t beter gaat daar!
Knuffel voor je paard!
Groetjes Lundi

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:56

wat grappig! toevallig bij stal berkendael?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 23:01

Ja dat klopt. Sta je daar ook, of ken je daar mensen?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:02

sta daar vlak bij in de buurt. zitten ook bokkers hier die daar staan!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 06:38

Ik was al nieuwsgierig hoe het met het dametje ging. OK dan!
Lekker dat ze al rustiger was, laten we hopen dat ze weer de oude Sidney wordt. veel plezier Pling

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 07:12

Hopen maar dat het nu beter zal gaan, maar dat zal wel, gezien je eerste indruk. Geniet maar weer goed van je paardje.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:03

Had je het zelf naar je zin, bij je vorige stal? mijn paard is heel erg gevoelig voor mijn stemming en toen ik bij mijn vorige stal had opgezegd (ben daar een week geleden weg gegaan), veranderde Tjal ook ineens. Hij werd super druk in zijn stal en gilde de hele wereld bij elkaar. Ik heb dit gedrag nooit anders kunnen verklaren dan een reflectie op mijn houding daar... We staan nu een week op mijn 'oude' manege waar ik me heelmaal thuis voel en Tjal staat daar vanaf dag 1 alsof hij er geboren is!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 20:18

Daar heb je gelijk in Marijn, m'n paard is inderdaad ook erg gevoelig voor mijn eigen stemming. Het was niet zo dat ik het totaal niet naar mijn zin had op de oude stal. Maar omdat het niet zo ging als ik me had voorgesteld, liep ik daar ook steeds meer met tegen zin rond, en dat voelde Sydney ook.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:20

hoe raar dat sydney zich zo nerveus maakte op der oude stal en zo naar een nieuwe en het over. toch wel een goede keuze dan!
veel succes verder!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:42

eel veel succe sop je nieuwe stal. Ik hoop dat ze zo rustig blijft. Dan weet je zeker dat je e goede keuze hebt gemaakt. Ik ga a.s. zondag met paard en al verhuizen. Ik ben er best nerveus voor...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:32

Heb ik ook gehad met Andrew. Zolang hij dag en nacht in de wei stond was het prima, maar toen hij weer op stal moest was het elke dag een drama om hem in de stal te krijgen en daar achter te laten. Ben toen weer terug gegaan naar mijn oude stal en toen was het over. Alleen stond hij nog wel eens te zwaaien met zijn hoofd door de opening. Vooral als het druk was...

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:48

raar hoe dat zo een invloed op hen kan hebben he

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:51

Gelukkig dat ze daar wat beter op haar plek is. Ik kom jullie snel weer opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:25

ik ga morgen ook verhuizen ik hoop dat ik deze problemen n iet krijg!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:37

Heel veel succes en geluk op de nieuwe stal! Ik hoop dat het je daar beter af gaat en uiteraard kom ik snel een keer kijken!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:12

mooi dat het verhuizen dan zo makkelijk ging en dat ze gelijk een stuk rustiger is.
Dat is voor jou ook veel fijner.
Veel plezier op de nieuwe stal

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:35

Dat is toch gek eigenlijk he, dat paarden daar zo gevoelig voor zijn.
Zo heb ik mijn paarden ook 5 dagen op pension gehad toen wij in de stallen moesten verbouwen (wat paarden al niet kunnen slopen in 2 jaar tijd). En mijn hengst heeft ook 5 dagen lang de boel bijeen lopen brullen en lopen stieren als een gek. Toen hij weer thuis kwam was het weer goed. De andere twee hebben nergens last van gehad. Hij is ook echt heel gevoelig op omgeving en zijn eetlust wordt ook meteen een stuk minder.
Maar fijn dat je paard zich nu in ieder geval al beter voelt!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:58

Veel succes op je nieuwe stal! Hopelijk blijft ze nou een beetje rustig...

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:39

veel sucses op je nieuwe stal! hopelijk voelt ze zich daar wel op haar gemak

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:13

Ik hoop dat het daar beter gaat met je paard. Succes ermee!!!


Groetjes,
Anneke