Bandages: wat vinden jullie?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Bandages: wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 18:56

Na aanleiding van een topic over bandages vroeg ik mij af hoe jullie nou over bandages denken.
Vinden jullie het slecht voor de benen van het paard? Of zijn jullie er juist tevreden mee? En wat versta je onder een bandage goed aanbrengen? Gewoon en paar vragen puut uit nieuwsgierig heid! Bloos

Op Arco rij ik in de les meestal met bandages maar soms met peesbeschermers (p) en strijklappen (s), in de bak thuis voornamelijk met p&s (meneer is nogal lomp Clown ). En op buitenritten verschilt het nogal. Voor een kleine buitenrit (niet inspannend) rij ik met badages, op een lange buitenrit rij ik met p&s.
Naar mijn idee breng ik de bandages 'goed' aan; niet te strak, niet te los, niet te laag en niet te hoog en bij de kogel ietsje dikker ivm strijken.
Ook mijn intructrice zegt dat ik ze netjes aanbreng, dus naar mijn idee zitten ze wel goed.

Maar wat is jullie eraring ermee?




co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 16:14

Lientie schreef:
Ik ben nog altijd een beetje in tweestrijd. Ik vind ze inderdaad wel mooi staan maar doe je het paard er nu een plezier mee?

Ze zouden op de maneges beter les in bandageren kunnen geven, er zijn te veel mensen die de pees krom trekken met het aanbrengen.

En Kyralovertje; Ik zou liever geen badages gebruiken met buitenritten. In het bos kunnen er takken aan blijven hangen (met alle gevolegn vandien), en wanneer ze nat worden gaan ze zakken. Als je je paard in het bos wil beschermen kun je beter peesbeschermers of pijpkousen nemen.


Als ik naar het bos oid ga, dan duurt dat langer dan een uur (heen en terug) dus dan rij ik zoiezo net met bandages Haha!
Buiten als het regent of het heeft geregent ook niet, om de reden die jij dus noemt. Maar we hebben hier dus echte prut uitrijmogelijkheden, dus korte buitenritjes gaan dan over de weg. Ik kan dan dus weinig blijven hangen Haha!


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:41

Ok, jullie zijn het er bijna allemaal over eens dat bandages slecht zijn, omdat ze pezen er slap van worden.
Toch hoor ik ook weer vaak dat mensen zeggen dat bandages helemaal geen steun geven en dus gewoon niet nodig zijn, liever dan peesbeschermers op pijpkousen. Maar, als bandages geen steun geven.. hoe kunnen de benen dan wel slap worden?
Gewoon een vraag.. ben benieuwd hoe jullie erover denken Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 22:49

warmte.. ok.
Om even een voorbeeld te geven:
Wij rijden bijv in de winter niet zo heel veel, omdat we een buitenbak hebben. geen intensief werk dus voor de knollies Haha! Arco is, zoals ik al gezegd had, erg lomp met lopen en strijkt zowel bij zijn voorbenen als zijn achterbenen. Bescherming is dus wel nodig.
Is het dan ook niet goed om met bandages te rijden?

*gewoon om maar een voorbeeld te geven*

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 21:34

Pegassus97 schreef:
Je kan beter gewoon pijpkousen/peesbeschermers en strijklappen gebruiken. Bandages zijn niet echt voor strijken, maar 'steun' te geven.
Wil je wel met bandages rijden, neem dan eens een goede les, dat je weet hoe je ze moet aanleggen..


Tegen wie heb je dit nou Verward

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 18:20

Sorry.. ik had het verkeerd gelezen volgens mij, en toen ook verkeerd gereageerd Blond
Maarja, ik heb er een paar keer les in gehad, dus ik neem aan dat het zo goed is.
Gelukkig rijden we vaker met normale beenbescherming dan met bandages, zo aan jullie verhalen te lezen is dat maar goed ook Knipoog

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 22:10

Als ik zou zeggen dat het niet paardvriendelijk zou zijn dan zou ik zelf ook een paardenbeul zijn Schijnheilig

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-03 17:15

Snoevie schreef:
Citaat:
En inrijden met witte bandages...? Dat vind ik echt ronduit getrut, doen alsof je wat bent en dan doel ik voornamelijk op de ruiters in de B, L en M.


en in de Z niet zeker?volgens mij heb je ze overal


Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, FCSA, Jet, Kimmej, Linde_C, Mark0919, pluklief en 42 bezoekers