*Zucht* DA onderweg naar Clip en ik op het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

*Zucht* DA onderweg naar Clip en ik op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 15:08

Ik ga er maar van uit dat het niks mega ernstigs is maar ik kreeg net een telefoontje van een vriendin -het baasje van Clip's vriendje Texas- dat ik de DA moest bellen omdat Clip enorm dikke ogen heeft... blijkbaar lijkt zijn ene oog net een biljartbal... en aangezien zij een goede kijk heeft op paarden en niet voor niets een DA zal laten komen ga ik geheel uit van haar oordeel natuurlijk...maar pffff, ik word toch altijd extra zenuwachtig als ik er niet zelf bij kan zijn... gelukkig is blijft Con voor me bij mijn lieve mannetje OK dan! Maar ik zit stiekem wel enigzins te stressen om mijn kleine kabouter nu... (ligt in mijn aard helaas... ik = een stresskip)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:14

He jakkie, we hopen maar dat alles meevalt! Hoop dat je snel meer weet!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:17

sterkte voor je kleine hummie!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:08

Ik duim voor jullie!
Vreselijk moet dat zijn zeg, dat je er zelf niet bij kunt zijn!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:38

jeetje wat erg zeg ... nou hoop dat er niks ergs aan de hand is

veel sterkte Ach gut

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 18:36

Clip heeft 2 ontstoken ogen, arme kleine kabouter... hij heeft een prikje gekregen, de DA heeft zijn ogen gezalfd en we hebben een spuit quadrisol oraal pasta gekregen waar hij 2 maal daags 4mg/cc van moet krijgen en een tubetje oogzalf, moet ook 2 maal daags oogjes zalven dus... maar geen druppeltjes om de oogpupil te openen (moest bij Scaal wel maar die kreeg geen prik en quadrisol zalf). Dus een beetje een gedoe en geen fijn gevoel voor de kleine kabouter natuurlijk... maar gelukkig hebben we meteen de DA laten komen . En bij zijn nieuwe stal vanaf zaterdag wordt het ook wat makkelijker om 2 keer per dag te behandelen. De collega van mijn eigen "vaste" DA zeg maar wou trouwens geen afspraak maken, die vond dat ik eerst zelf maar naar stal moest om te gaan kijken ... makkelijker gezegd dan gedaan aangezien ik dringend naar de fysio moest en ook gewoon een baan heb en geen auto en ik er 's ochtends vroeg en 's avonds ongeveer 1.5 uur over doe om in Mijdrecht te komen... vond ik wel een vreemde opmerking... Conny weet immers niks minder van paarden af dan ik, in tegendeel... nou ja, maar even melden bij de DA als ik die weer spreek... want het was blijkbaar echt wel nodig om snel te behandelen...dus OK dan! voor praktijk Uithoorn/Aalsmeer

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:42

He jakkes, arme Clippie. Hoe komt hij eraan? Door de vliegen ofzo? Ik hoop dat het behandelen met die oogzalf een beetje goed zal gaan (als ik aan mijn eigen miepige knollie denk.... Boos! ). Sterkte ermee en knuf aan Clipje *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 19:29

Yep...door de vliegen...stoute vliegen toch! Boos! Maar goed, het is weer even een fine (not!) rekening en wat gedoe maar dan is mijn Clippeman wel weer de oude... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:16

He jakkie, naar toch altijd weer he, die gevolgen van die snertvliegen. Gelukkig geneest het doorgaans weer vrij snel hoor Jasja, dus jouw kleine grote man voelt zich vast snel weer beter!
Geef 'm maar een dikke kus op z'n mooie neusje van me!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:32

Koos loopt ook met 2 onstoken ogen. Ik had nog zalf en hij heeft nu een douche gordijntje voor (vliegennetje). Het gaat al heel wat beter. Hij kijkt nu alleen zo zielig en hij vindt zich zelf ook heel zielig. Huilen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 23:36

Bij ons hebben er ook een aantal paarden last van.Ook denk ik dat de droogte(dus stof)meewerkt aan ontstoken ogen Scheve mond

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 07:22

Knapt Koos al snel op nu Phia? En de paarden bij jullie Flair? Ik hoop nl. stiekem morgen wel wat verbetering te zien... Of ben ik nou wel erg optimistisch... Escala heeft een vliegenmasker op, wel zo handig maar ja, Clip is daar te jong voor... zijn vriendjes zouden het binnen enkele minuten aan flarden hebben getrokken denk ik... Maar goed, ik hoop iig dat Eclipse al iets minder last heeft na de prik en de zalf... zo'n kleine hummel is altijd extra aandoenlijk vind ik. Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:32

He bah, wat zielig voor je kleine mannetje.
Met een beetje geluk zie je al vrij snel verbetering, meestal na een paar dagen al.
Veel succes / sterkte / beterschap Ach gut

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:23

vikki schreef:
Knapt Koos al snel op nu Phia? En de paarden bij jullie Flair? Ik hoop nl. stiekem morgen wel wat verbetering te zien... Of ben ik nou wel erg optimistisch... Escala heeft een vliegenmasker op, wel zo handig maar ja, Clip is daar te jong voor... zijn vriendjes zouden het binnen enkele minuten aan flarden hebben getrokken denk ik... Maar goed, ik hoop iig dat Eclipse al iets minder last heeft na de prik en de zalf... zo'n kleine hummel is altijd extra aandoenlijk vind ik. Ach gut



Normaal is na 1 tot 2 dagen de ontsteking bijna weg tot helemaal weg. Nu duurt het al een dag of 4. Koos zijn ogen zagen er vanmorgen bijna weer normaal uit. Elk jaar heeft hij er wel last van. Ik heb bij Koos wel zijn voorkuif en een stuk manen ingevlogten. Dat irriteerd ook bij zijn ogen. Jopie had het vorige week. Na 2 dagen smeren was het weg. De andere paarden hebben tot nu toe geen last.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 13:34

Oooh... dan kan ik dus wel een beetje hoop hebben dat Eclipse zijn oogjes zaterdag als hij gaat verhuizen al wat opgeknapt zijn Lachen. Anders heb ik dubbelop de kriebels... omdat hij zo zielig is en omdat ik de verhuizing toch best wel spannend vind...pffff, Clip is nog nooit eerder vervoerd... en ik ben al zo'n stresskip. Ik zie Clippie vanavond weer en zie dan voor het eerst hoe zijn oogjes er uit zien... het schijnt erg dik te zijn, er werd een vergelijking gemaakt met een biljartbal... Scheve mond

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:53

Ontstoken ogen zien er al snel eng uit hoor. Het gaat vast weer snel over *LOL* Ik kon bij Cheyenne geen vliegennetje omdoen deze zomer, want ze krijgt kale plekken van het halster. Dus haar ogen zaten ook onder de vliegen. Eentje was licht ontstoken, maar nog niet dik, maar dat heb ik op kunnen lossen met bright-eye, gelukkig.

Spannend joh....zaterdag Wennekes!!!