paarden van de slacht redden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:47

ik had het idd over dravers die naar de slacht gaan ja en ik ken meerdere paarden waar nog steeds niks mis mee is en die toch bij de slager weggekocht zijn! (niet iedereen kan ertegen om echt te controleren of het paard wel dood is, wat ik goed begrijp trouwens)
En ik zeg het echt niet als ik er niks over wist.

Een vriendin van mij heeft ook dr paard laten slachten, die kon ook nog beter worden, maar ze wilden toch een andere en konden de kosten van de operatie daarbij niet betalen. Maar dat paard had dus wel beter kunnen worden, dus als iemand hem gekocht had en had laten opereren had ie daar een goed paard aan gehad!

Enne sc is trouwens pas als je je aanmeld nadat je 150 berichten geplaatst hebt (in paardenfora) of voor november 2002 lid was (zoiets was het) oja, volgens mij ook nog als je geld gedoneerd had Knipoog


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:07

het is de keuze van de eigenaar ja, maar die kan ook een foute keuze gemaakt hebben.
Als een paard onnodig naar de slacht gedaan wordt respecteer ik die keuze niet en degene die die maakt niet.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:27

ja, dat snap ik, als het echt niet anders kan is het toch een goede keus. Dan kan je je paard niet laten lijden, maar ik had het erover als een paard onnodig naar de slacht gedaan wordt.
Bijvoorbeeld dus als ze geen zin hebben een goed huis voor m te zoeken of weet ik veel. Een pony hier in de buurt (was wel oud hoor) is daardoor naar de slacht gegaan. Was zo'n leuke pony voor kleine kinderen, en echt (ik ken die mensen goed en de pony ook) het was puur en alleen omdat ze geen zin hadden die pony te verkopen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:40

de eigenaar was best wel een agressieve zuipschuit, die wel vaker van dat soort dingen ineens riep dat ie dat ging doen.
Ik hoop toch dat het voor die pony het beste was, hoewel ik weet dat ie nog jaren met kleine kinderen rond had kunnen hobbelen.
(als ik het had geweten dat ie dat zou gaan doen had ik m gekocht, heel zeker)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:36

wkoekoek schreef:
Ik ken ook genoeg mensen die een draver als recreatiepaard hebben, alleen sommige zijn simpelweg niet geschikt. Ik ken paarden waar je het er waarschijnlijk niet levend mee af zou brengen als je die onder het zadel zou rijden. Sommige dravers zijn gewoon kapot, in hun hoofd. Er is zoveel gebeurd dat ze het niet kunnen verwerken en die worden gewoonweg levensgevaarlijk. Maar uiteraard zijn er genoeg dravers die prima als recreatiepaard kunnen functioneren, ik kan er zo tien voor je opnoemen, waaronder een fokproduct van ons Sommige mensen willen er alleen niet de energie insteken die het nodig heeft...


als ik ooit een paard erbij mag word dat waarschijnlijk nog een uitgekoerste draver.
Ik vind dat die beestjes een goed leven verdienen na de drafbaan, ze hebben daar zoveel meegemaakt, veel meer negatieve dingen dan de meeste paarden.
En het zijn echt perfecte recreatie (soms ook sport) paardjes, ik wil er verder toch niks mee bereiken, als ik er maar een leuk paard aan heb.
Maar voorlopig mag het nog niet (plaats genoeg, tijd genoeg, maar mn ouders vinden het te veel dan Verward)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:51

Desiree schreef:
nou, praat maar eens met jean paul hier op bokt. Hij vertelt mij hoe hij zijn paarden traint, wat ze te eten krijgen, hoe hun dag er uit ziet en dan moet ik concluderen dat ze het bij hem helemaal nog niet zo slecht hebben.


maar ik ben er zelf achtergekomen hoe een draver reageert op sommige dingen. Helemaal panisch. Vooral de galop hulp was een ramp.
En natuurlijk kan het dat er mensen zijn die goed voor die paarden zijn en ze op een aardige manier trainen, maar dat gebeurt lang niet met ze allemaal, helaas.
En jammer genoeg is het met de mijne niet gebeurt en dat vind ik best erg Scheve mond t is zo'n superpaard, alleen soms komt er iets naar boven en dan is het echt paniek.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:32

ellenlouise"]
[quote="xtostarlight schreef:
Een vriendin van mij heeft ook dr paard laten slachten, die kon ook nog beter worden, maar ze wilden toch een andere en konden de kosten van de operatie daarbij niet betalen. Maar dat paard had dus wel beter kunnen worden, dus als iemand hem gekocht had en had laten opereren had ie daar een goed paard aan gehad!



Hoezo wegwerpmaatschappij? Zo iemand zou dus echt mijn vriendin niet meer zijn
[/quote]

ik kan ook niet zeggen dat het nog een goeie vriendin is hoor. Ik had echt niet verwacht dat ze dat zouden doen.
Maar het was bij hun zo dat ze vonden dat het zielig was als het beestje na de operatie pijn had en dat ze hem tegen zouden komen op wedstrijd Verward
Meiske zelf wilde inslapen maar die vader wilde er geld voor van de verzekering en dat zou ie dus niet krijgen bij inslapen. Ons pap zou dat niet hoeven proberen, maar zij was het er toen ineens ook wel mee eens Verward
daar was ik dus idd wel kwaad om ja Boos!
Kijk als je slachten beter vind, oke, maar om het geld... nee vind ik niet kunnen


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femkepien, Gub, kwinney, Renkle, SannevZ en 95 bezoekers