ZO KAN HET GELUKKIG OOK NOG....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

ZO KAN HET GELUKKIG OOK NOG....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 12:29

Afgelopen zondag hadden we groot pony concours in Hummelo (omgeving Doetinchem) Al jaren is het traditie dat er ook Bixie gestart kan worden. 'S middags vangt om een uur of twee de Bixie aan, een van de deelneemsters is Kim (vader bekende internationale springruiter). Kim rijdt een leuke bruine B-pony, haar oranje clubtrui doet zeer aan je ogen. De pony is keurig ingevlochten en opgezadelt met een zeker 35 jaar oud Bieman de Haas zadeltje (geplakte kussens), keurig hoofdstelletje. De hele familie mee, Pa, ma en broertje, maar ook opa (coach landelijke ruiters) en oma. Kim reed de sterren van de hemel in de dressuur en bij het springen werd ze vakkundig begeleid door haar papa, die haar op het voor terrein hielp bij een paar oefensprongetjes (30 cm).
Gelukkig Kim had geen dure rotzooi aan haar eenvoudige betrouwbare pony hangen, ze werd niet in het slagschip van papa naar de wedstrijd gereden (de trailer stat er ook nog). Ze had geen uitzonderlijk dure spullen aan of aan haar pony hangen. HULDE aan deze pa.
Laten we als ouders van wedstrijdruitertjes daar maar eens een voorbeeld aan nemen. HET HOEFT NIET ALLEMAAL ZO DUUR MOGELIJKE ENZ...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:38

Ja jammer is dat altijd he, dat sommige kinderen tot in de afgrond worden verpest Maar goed dat is elke ouder voor zich.

Mijn kinderen (als ik die ooit krijg) zullen ook echt niet verwend worden.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:42

fsoudan schreef:
Ja jammer is dat altijd he, dat sommige kinderen tot in de afgrond worden verpest Maar goed dat is elke ouder voor zich.

Mijn kinderen (als ik die ooit krijg) zullen ook echt niet verwend worden.


Dat riep ik ook altijd, maar sinds april heeft mijn zus een kleintje en die heb ik eigenlijk al verwend Haha!
Koop regelmatig pluche paardjes en kleding met paardjes natuurlijk (al is het alleen maar om papa te jennen Knipoog Als ze groot genoeg is (over een jaar of 6 Schijnheilig ) heeft ze ook haar eigen pony Zorro. Waarschijnlijk rijd ik hem dan niet meer....

Dit is alleen al mijn nicht laat staan als ik zelf kinderen heb/krijg Tong uitsteken

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:52

Het is natuurlijk ieder zn eigen keuze...zolang die "verwende"kinderen zich maar niet uit de hoogte gaan gedragen,en neerkijken op andere kinderen met minder dure spullen..dat vin ik echt vreselijk

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 15:08

Maar dat gebeurt, kom maar eens op een willekeurige pony wedstrijd, dan zijn er altijd van die typjes die aan de minder bedeelde moeten laten weten dat zij het allemaal zo goed hebben en met hun dure kant en klare pony geweldig in de prijzen kunnen rijden. Vooral als die pony bij het losrijden dan eerst nog door de instructie worden gereden......

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:27

ja, terwijl de kinderen die het minst hebben, toch het allermeest voor hun pony klaar zullen staan!!!! heel veel mensen hebben er voor moeten werken(letterlijk + figuurlijk)
en dan weet je wat je hebt! moet speciaal bliven toch? Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:37

Zo moet je het leren toch? Lekker rondbanjeren op een fijne pony. Leer je goed van rijden. Als je gelijk altijd overal 'het beste' hebt - als 7-jarige met een Z-pony begint - leer je nooit inventief en improviserend te werken met je paard.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:35

ArwenLune schreef:
Zo moet je het leren toch? Lekker rondbanjeren op een fijne pony. Leer je goed van rijden. Als je gelijk altijd overal 'het beste' hebt - als 7-jarige met een Z-pony begint - leer je nooit inventief en improviserend te werken met je paard.


volledig mee eens. Kinderen zitten juiste in een fase waar ze veel leren, en als ze altijd een pony hebben gehad waar alle knopjes aanzitten en die op de koop toe ook nog voor de wedstrijd door een ervaren volwassene gereden word, zullen het véél moeilijker krijgen als ze overgaan naar een paard en het in één keer zelf moeten oplossen. Ik zou als ouder trots zijn, als mijn dochter of zoon later een wedstrijd wint met goedkope spullen. het maakt toch niet uit hoe duur of van welk merk die spullen en je paard zijn, zolang ze maar comfortabel zitten en je plezier hebt met rijden!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:35

Tjonge wat is dit goed zeg *LOL* Die pa heeft er heel veel verstand van! Wat een heerlijke mensen!!!!

Want het springen bij de jongere kinderen begint al op voetbal te lijken. De ouders roepen aan de kant wat er gebeuren moet. BEEN BEEN BEEN, TIK BIJ, D'R OVERHEEN, SLA HEM BIJ, NAAR VOOOOREN. En dit is nog maar een beetje Boos! Ik ben er bij weg gegaan, werd er knettergek van!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:40

Je hebt groot gelijk! Je zit dit heel vaak! Oude vriendin van mij heeft eff 6-jarige Z ruin gekocht en start nu Z en haalt alle bekers met met nieuwe zadel en hoofdstel. Volgens mij zelfs een trailer!

Gelukkig is ze zelf nog wel bij verstand, want zij wou zelf B beginnen met een jong paard wat nog nix kan! Maar ze moest van pappie en mammie maar Z starten zodat ze met 1 winst in Z2 naar de junioren kon!

Pffff en ik al 3 jr bezig om door te breken.... (eerste paard moest verkocht worden door peesklap die aanhield na zelfs 1 heel jr nix doen en ben nu net bezig met mn nieuwe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:46

Geweldig! Zo heb ik het eigenlijk nog nooit gezien! Mag hopren dat er zo mensen een voorbeeld aan nemen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:42

Zo zou je het idd vaker willen zien. Ik kan me doodergeren aan die kinderen met het beste van het beste en oh-kijk-mijn-kind-eens-ouders! Toppie! *is stiekum benieuwd naar de naam van de papa Tong uitsteken*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:48

Aan de beschrijving te horen en de regio denk ik dat ik wel weet over welke familie dit gaat. Knipoog

Fijn dat er nog zulke mensen bestaan, bij wie uiterlijk vertoon niet het grootste goed is. Net wat Katleentje zegt: als het maar comfortabel is en je plezier hebt in het rijden! Lachen

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:43

Ik was zaterdag op een wedstrijd en je ergert je dood aan bepaalde ouders. Pony vloog keer uit de ring en na de proef die moeder tegen dta kind schreeuwen joh dat ze beter moet sturen bla bla bla. Was een heel klein ukje op een grote Epony, ze kwam niet eens met haar voeten onder zadel uit.. dan denk je toch ook. Dure spullen joh, niet te geloven. En ze was niet de enige, met springen al die ouders te schreeuwen. Maar er waren ook gewoon leuke doodnormale mensen bij hoor, gelukkig Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 00:21

Pinacolada schreef:
Was een heel klein ukje op een grote Epony, ze kwam niet eens met haar voeten onder zadel uit.. dan denk je toch ook.


ja ook al gezien... hoe groter en struiser de pony, hoe liever! Er was zo een meisje, klein en mager gebouwd(ik schat haar een jaar of 7,8), en die reed dan op een grote struise en geblokte D-pony... Ze kwam ook amper met haar benen aan de buik, en dan zijn de ouders verbaasd dat het kind die pony niet over de eerste hindernis krijgt. Zelfs ik zag onmiddelijk dat die pony vééél te sterk was voor haar, die deed gewoon zijn eigen goesting En dan mama en papa maar schreeuwen op dat meisje dat ze dat beest moest aanpakken, dus zij maar kloppen en slaan met haar zweep en haar pony op het einde zo opgefokt dat ze hem niet meer met zijn voeten op de grond kreeg... en dan krijgen ze een uitbrander dat ze zo slecht hebben gereden..

dat ze dan eerst een pony kopen op haar maat en zich afvragen of dat meisje eigenlijk wel WILT springen... Als je je kinderen al gebruikt om bij andere mensen te kunnen opscheppen... wat voor een ouder ben je dan? Verdrietig

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 08:40

Hé jongens wat fijn dat er veel bokkers zijn die het met mij eens zijn.
Op dat zelfde concours was er een meisje van ca. 11 jaar, grote E-pony onder de kont voor zo'n € 10.000 aan spullen erop, de hele familie vol poeha....En het leuke was die andere familie keek nogal meewarig naar dit kind, zo van wat ben je zielig, jij redt het later niet....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:02

Wat een enorme hoeveelheid vooroordelen vliegen hier over tafel zeg.
Dus omdat ik het financieel goed heb, mag ik voor mijn kinderen geen luxe spullen kopen Verward Verward
Hm, ik zal er aan denken als mijn dochter een nieuw zadel nodig heeft voor op haar pony. Nee kind, doe maar een goedkoop Divoza-zadeltje want andere mensen vinden het niet zo prettig als je dure spullen koopt.

En poeha heb je niet alleen bij mensen met dure spullen, dat kom je net zo goed tegen bij mensen met goedkopere spullen maar die vinden dat niemand aan hun ervaring kan tippen en daarom de beste zijn.

Leven en laten leven, blij zijn met wat je zelf hebt en niet kijken naar een ander.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:13

Wat iedereen met zijn geld doet, moet-ie uiteraard zelf weten. Wat ik bedoel te zeggen is: met een hoop dure spullen en veel poeha alleen kom je er IMO niet. Het valt iig mij persoonlijk op dat veel mensen met een grote bek stikken van de dure spullen maar dat hun mentaliteit te wensen overlaat.

'De goeien' zullen soms vast ook wel duur spul hebben, maar die zetten zichzelf ook meestal niet op zo'n negatieve manier te kijk. Van 'de goeien' kan ik het ook waarderen wanneer ze met simpel spul toch een eind weten te komen. Degenen die zichzelf wèl op een negatieve manier laten gelden, zijn IMO vaak degenen die het vooral moeten hebben van uiterlijk vertoon. Maar goed, dat is mijn ervaring. Knipoog

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:36

Ik ben het gedeeltelijk wel eens met Karin. Tegenwoordig krijgen de kinderren bij de pony's dure spullen, leren laarzen, stübben zadel, stübben hoofdstel, etc. Die kinderen zien ook wel het verschil tussen het "materiaal" wat zij hebben en wat een ander heeft. Andere kinderen worden daardoor in een hokje geplaatst. Dat geldt uiteraard niet voor iedereen. Ik houd zelf ook van mooi materiaal en koop dat dan ook, dat betekent niet dat ik dat voor het uiterlijke vertoon doe ("kijk eens wat ik heb"). Ik doe het voor mijzelf en ik kijk niet anders tegen mensen aan die het geld er niet voor over hebben of hebben.

Ook ben ik het eens met de opmerkingen over dat ouders momenteel veel langs de kant staan te schreeuwen, ik erger mij daar ook kapot aan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:45

Garfield schreef:
Ik doe het voor mijzelf en ik kijk niet anders tegen mensen aan die het geld er niet voor over hebben of hebben.


Dat bedoel ik ook met 'de goede mentaliteit'. Maar ik ben bevooroordeeld omdat ik jou persoonlijk ken. *LOL*

Vooral onder kinderen is veel haat en nijd. Elkaar de ogen uitsteken met een dure pony of dure spullen komt veel voor, in mijn ponytijd al. 'Wij' (onze ponyclub) hadden vroeger een enorme hekel aan 'die lui van Almelo' omdat die op wedstrijden altijd luidkeels liepen op te scheppen hoe veel hun nieuwe pony wel niet had gekost. Bah. Scheve mond

Maar goed, kinderen weten vaak niet beter en willen niet voor hun 'concurrenten' onderdoen, dus scheppen ze op of ze kleineren een ander. Ouders daarentegen weten wèl beter en die zouden er goed aan doen om die houding bij hun kinderen te voorkomen of om te buigen.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:52

Vroeger viel je ook op als je een mooie pony had en tegenwoordig val je op als je een minder mooie pony hebt.

Dit jaar tijdens de Almelose Ruiterdagen heb ik mij ook behoorlijk lopen irriteren aan ouders, vooral de moeders. Bij het weekend van de pony's was er ook een kür op muziek voor het Z1 en Z2. Linda moest dat presenteren en ik hielp haar door informatie te vergaren van de deelnemers/deelneemsters. Nou dan nemen die moeders toch het woord! "Mijn dochter zit op dit moment in het team (bij de pony's dus), in het B-kader, ze wil straks proberen om zich met haar jonge paard te selecteren voor de joung riders, en dat terwijl ze nog maar twee jaar rijdt, blablablabla". Dan weet je het wel hè, een kind van een jaar of 14/15 die meteen een goede pony onder de kont krijgt, de duurste trainingen en maar moeten presteren. Maar er was ook een moeder die een verhaal over haar dochter had verteld, die nog even kwam aanvullen "dat haar dochter ook in het team zat, in het C-kader", wij hebben dat uiteraard maar niet omgeroepen, dat zou wel sneu zijn geweest aangezien het C-kader helemaal niet bestaat!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:56

Ik denk dat sommige ouders een plaat voor hun hoofd hebben als het hun kinderen betreft. En is het niet een beetje begrijpelijk dat ze trots zijn. Ik ken er ook zo 1 als de dochters een wp hebben gereden hoor je er alles over maar ging het niet goed geen woord. En die krijgen dan grandioos op hun donder of het ligt aan de jury. Het jammere aan deze persoon is dat hij alleen in zichzelf en kinderen geintresseerd is maar niet in hoe iemand anders het doet. Hij heeft toch betere paarden. Jammer.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:58

Nou zulke mensen zijn helemaal irritant. Bij ons op stal heb je mensen, die dochter die vraagt wel "goh hoe is het gegaan op concours?", maar die vader vraagt het nooit. Bang om te horen dat het goed is gegaan. Hij heeft alleen maar oog voor zijn dochter. Zij heeft pas geleden ook voor het eerst concours gehad en geen winstpunt gehaald, de jury was corrupt geweest!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:01

Trots zijn op jezelf en je paard is niets mis mee, je wilt tenslotte samen wat bereiken. Maar je moet het ook kunnen hebben als anderen een betere prestatie neerzetten dan jij. Ook een onderdeel van die mentaliteit. Knipoog

En zo'n opmerking over een niet-bestaand C-kader is natuurlijk helemaal jammer uit de mond van zo'n moeder. *LOL*

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:17

ik stond op een stal bij een z ruiter
ze heeft ook een kind die was toen een jaar of 6
dat kind had helemaal geen intresse in paarden
maar goed de ma kost een pony het meisje moest perse rijden
iedere dag hoor ik dat kind huilen als de ma zei pak je pony en ga der poetsen
je heb zo les

nu 3 jaar later is heeft het meisje 2 pony's
haast elke dag les op een rijvereninging en van de ma
het kind is nu heel verwend ik kijkt ook altijd arrogant

ik vind dat een kind uit zich zelf moet gaan paard rijden en niet aangespoort moet worden door de ouders

ik vind het goed dat ze jonge kinderen met goedkope dingenlaten rijden
is toch juist leuk *LOL*