auw gevallen..en onbekende toeschouwer..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

auw gevallen..en onbekende toeschouwer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 16:13

Tijdens het poetsen en zadelen was xena een engeltje..
Maar zodra we de weide inkwamen veranderde dat engeltjesgedrag direct en werdt ze ontzettend opgefokt. Scheve mond Daar was ik natuurlijk niet blij mee maar allée, weer terug naar die ontspanning..
Nou als dat zo gemakkelijk ging..
Ze begon te dribbelen, (ikke 'gaaf, ze kan al travers!) daarna begon ze stil te staan (héé,de levade!!! ) En nog iets later was het een heuse rodeo ahaha..Ik voelde mezelf al overhellen naar de ene kant,wilde nog terug gaan zitten,maar helaas, niet goed aangesingeld,dus het zadel schoof net genoeg op om mij met een plof in het gras te doen vallen.

Even deed mijn stuitje zeer,maar ben meteen opgestapt om weer verder te gaan waar we waren gebleven..

Maar, zo'n 2 minuten na de val,kwam er een auto aan..Nou ja,niet gek natuurlijk op een weg,maar hij parkeerde hem aan de kant van het weggetje...Aan de kant van de wei waar ik reed en bleef daar net zo lang staan,totdat ik de weide uitliep (en dat is zeker een ruim halfuur)...Ik zag hem in mijn ooghoeken omdraaien en wegrijden.

Ik vond het erg vreemd,kende de persoon in de wagen ook niet (kon ik ook niet zo goed zien)..Heb voor de zekerheid maar wel het kenteken in mijn telefoon opgeslagen,en kijken wat voor merk auto het was..
Misschien overdreven,maar ik ben zojuist nog even voor de zekerheid wezen kijken...Vind het nogal eng..

Groetjes!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:26

Je kan altijd het kenteken met je verhaal kwijt bij de politie. Misschien dat ze er niets mee doen als het kenteken op een voor hun niet bekende naam staat, maar dan heb je er iets mee gedaan. Ik heb het op de manege ook wel eens gehad. Toen reed er s'avonds een auto aan de achterkant waar je met de auto niet mag komen, heb vriendelijk gevraagd of ze wilde draaien en de auto op de parkeerplaats te zetten. Toen het kenteken opgeschreven en heeft de staleigenaar naar de politie gebeld. Bleken bekenden (en vuurgevaarlijk) te zijn van de politie, die hebben toen een paar keer onopvallend bij ons op het terrein gepost. Mag nu dus ook nooit meer zo laat nog achter een vreemde auto aan. Dit is niet om je bang te maken, misschien is het wel gewoon een stille aanbidder. Maar ik ben erdoor wel veel voorzichtiger geworden.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:27

ieh! wat eng! Ik was daar dus echt niet blijven rijden! Ik zal meteen weer naar huis gaan. Maar ik ben dan ook een grote schijterd wat dat betreft Haha! Goed van je hoor! Dat je het nummerbord hebt onthouden!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 17:31

Ik zat erinderdaad ook aan te denken om even de politie te bellen..
Het is best eng als je de hele tijd zo bekeken wordt door iemand..Van de andere kant,het is een openbare weg dus iedereen mag daar gaan staan waar en hoelang ze zelf willen..
Er komt gelukkig al regelmatig politie langsgereden ivm overlast door jongeren (ik heb daar overigens geen last van,op enkele verdwaalde wietzakjes na) .

Yvetje, zou je ook weg gaan met de kans dat je paard de volgende dag niet meer in zijn box staat? ikke niet..Al steken ze me lek of wat dan ook,van MIJN paard blijven ze af.

Ghisje,wat een geluk heb jij gehad zeg! Ik ben inprincipe hetzelfde als jij..Hups erachteraan..Kan wel gevaarlijk zijn,helemaal wat jij zegt..Dat het al bekende waren bij de politie..

Ik bel straks de boer even op,om het voorval te vertellen..Dat ie vannacht niet te diep moet slapen haha Tong uitsteken en het licht aan moet laten.
Ik denk dat ik vannacht ook nog even een kijkje ga nemen..

Groetjes!

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:39

bah, moet er niet aan denken

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 18:36

Inderdaad, het zit me niet lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:40

Kellyenxena, zou het kunnen zijn dat deze automobilist jou heeft zien vallen en toen voor de zekerheid is blijven kijken om te zien of je niet heel erg gewond was??? Het is een mogelijkheid natuurlijk, je weet maar nooit.

Ik stop ook vaak genoeg zonder uit te stappen hoor. Vaak voor fietsers die gevallen zijn, als ze weer lopen, niet wankelen en geen bloed hebben, vind ik het prima. Als ik iemand van een paard zie vallen, zou ik ook even wachten om te zien of diegene weer opstaat.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:11

brrr, wat griezelig.. maar misschien is het ook wel ivm je val (alles goed met je stuitje?? hoop het wel want iets met je stuitje is niet leuk ) aan de andere kant: als je ziet dat iemand valt, blijf je toch niet een half uur (!) staan kijken om vervolgens weg te rijden zonder ook maar iets te doen... beetje vreemd.. iig goed dat jet het nummerbord hebt opgeschreven! speurneusze Nerd

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:18

Ik ga met Lovely mee, ik denk dat die man je heeft zien vallen en zeker wilde weten dat het goed ging. Dat heb ik zelf ook als ikwat geks zie, dan kijk ik ook ff of het allemaal goed afloopt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:30

Ik heb het ook eens gehad dat iemand zat te kijken. Hij achtervolgde me ook nog! Was ontzettend eng. Toen sprak hij me ook nog aan, brrrr dacht ik. Maar hij vroeg of ik zijn paarden wilde rijden Haha! (niet gedaan hoor) maar het is best eng om iemand achter je aan te hebben! En het is helemaal niet gek om auto te onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:41

Misschien is er wel gewoon niets aan de hand! Mijn ouders hadden er vroeger een handje van om op een vrij dag een eindje te gaan rijden. Wel leuk, maar dan moesten we ook zo nodig even stilstaan bij een bak waar iemand aan het rijden was. Ze dachten dat ik het leuk vond... Haha! Hoeft dus niets kwaad achter te steken!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 19:52

Lovely schreef:
Kellyenxena, zou het kunnen zijn dat deze automobilist jou heeft zien vallen en toen voor de zekerheid is blijven kijken om te zien of je niet heel erg gewond was??? Het is een mogelijkheid natuurlijk, je weet maar nooit.

Ik stop ook vaak genoeg zonder uit te stappen hoor. Vaak voor fietsers die gevallen zijn, als ze weer lopen, niet wankelen en geen bloed hebben, vind ik het prima. Als ik iemand van een paard zie vallen, zou ik ook even wachten om te zien of diegene weer opstaat.


Ja dat zou inderdaad erg vriendelijk zijn..Maar het was eigenlijk pas een paar minuten na mijn val,dus hij/zij kon het niet hebben gezien.....En ik denk niet dat iemand nog ruim een half uur blijft kijken of ik niet gewond ben..

En ach,er kijken wel eens vaker wat mensen hoor, maar dat is maar voor even,hooguit 10 minuten..
Dit was gewoon best wel eng eigenlijk. haha, misschien de concurrent? haha..Nee, dat zal wel niet.

luvdatossa,aan zoiets had ik ook gedacht,maar dat zal wel niet,aangezien hij/zij me niet aangesproken heeft ofzo..

Hopelijk heb ik er straks geen last van..Als ik die nog een keer zie,zal ik eens vragen wat er scheelt..Of even stiekem een foto met de digi maken..Wilde ik nu eigenlijk ook doen,maar de digi lag op stal,en ik wilde eerst mijn paard voor elkaar hebben..

iig, bedankt voor de reacties,misschien is er inderdaad niets aan de hand!

Groetjes!