Omar - nephengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 08:19

Gisteren was het dan zover. Omar werd gecastreerd. Ik kon er jammergenoeg niet bijzijn (werk) maar Anouk (stalgenootje) heeft verslag gedaan. Omar was heel braaf en ging snel slapen.
Wat ik alleen vaag vind is dat ze het niet hechten. het moet een beetje blijven bloeden, schoonbloeden.
Hij was echt heel zielig gisteren, hij liep allemaal rondjes in de stal en elke keer in de hoek stootte hij zijn hoofd. Toen ging ik 'm poetsen kroop 'ie helemaal met zijn hoofd in onder mijn arm. *hellup me nou* Hij keek echt heel zielig. En dat hinnikje toen ik de stal binnenkwam dat was pas zielig.
Zijn achterbenen helemaal rood van het bloed, bah.
Gelukkig hebben ze wel nog een paard bij hem op stal gezet. Anders zou hij helemaal zielig alleen staan.
(van het weekend zit ik in de ardennen) maar maandag ga ik 'm gelijk weer lekker verwennen.
Ik mag 1,5 week niet rijden. En daarna ga ik het sinds lange tijd (hij heeft elke keer wat) weer eens oppakken als hij tenminste niet weer wat anders heeft.
Weet iemand hoe lang een paard nog kan dekken wanneer zijn ballen er al af zijn? (van het zaad dat nog in de "buisjes" zit...)
Aan de ene kant denk ik dat het goed is dat het gedaan is, aan de andere kant baal ik ervan want hij was bij mij heel braaf, en het "gouden randje" gaat er nu toch wel vanaf. Maar hij zou toch niet meer mogen dekken want hij heeft de erfelijke vorm van OCD. Frusty
Groetjes Petra

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:30

Ahh sneu is het voor Omar he, dan lijken ze zo zielig (dat zijn ze natuurlijk ook wel Verdrietig )
Je moet 3 weken uitkijken met hem, hij kan nog zeker 3 weken dekken!!!!

Die wond dat dat open is dat is goed, dat was bij Vigo ook en dan blijft het inderdaad schoon.
Maar het kan weken later nog open zijn hoor dat je dan weeer komt en dat er dan allemaal weer vuil op zijn benen zit............dan komt dat er weer uit omdat het dus heel geleidelijk aan weer dicht groeit.
Daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor Lachen

Bij Vigo kwam er een week of 6 later nog pus uit en toen heb ik toch de DA er nog eens naar laten kijken, maar die zei dat dat geen enkele kwaad kon en dat het mooi aan het genezen was!!!!

Verwen hem maar lekker en geef hem maar een dikke knuffel Lovers

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:32

z
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 10:39

Kan best Janna.....onze DA zei dat er zelfs gevallen bekend waren die 3 maanden na die tijd nog hadden gedekt...........
Misschien is het verschil of je een ouder of jonger paard laat casteren.
Vigo was pas 1 jaar en die had HET nog NIET ontdekt Haha! en misschien dat dat enig verschil maakt Verward ........je kan maar beste het zekere voor het onzekere nemen!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 10:59

OK, Omar laat ik dus een kwartaal nog niet bij een niet drachtige merrie lopen.... Hij heeft HET WEL ontdekt en zelfs al gedekt (foutje....)
Ik kijk zelf wanneer ik er weer op ga, ik vond 1,5 week wel erg kort.