Onze Fjord heeft zandkoliek

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 19:32

Ik kom net terug bij mijn ouders, verteld mijn moeder dat de DA net weg is. Wat blijkt, onze kleine Fjord Elfrieda heeft zandkoliek Verdrietig. Ze heeft eerst een spuit gehad tegen de kramp waarna het nog niet beter ging. Daarna is de DA weer geweest en heeft haar nog een pijnstiller gegeven en toch maar parafine. Nu maar hopen dat het weer in orde komt met haar. Zoveel mogelijk bij haar gaan kijken natuurlijk en toch maar afwachten.

Ze heeft altijd de mogelijkheid om zelf de stal in en uit te lopen vanuit een bak. Nu heeft ze altijd een favoriet plekje waar ze vaak staat en vaak eet ze dan ook zand op die plek. Tot nu toe heeft ze er nooit last van gehad, maar vanavond was het dus behoorlijk erg! Baal er behoorlijk van. Ze staat nu zo ontzettend stil in de stal en het lijkt wel alsof het haar allemaal niets meer kan schelen. Normaal gesproken is het een heerlijk brutaaltje, maar vanavond kende ik haar niet meer terug Verdrietig

Ik ga zo maar weer eens kijken of het al weer wat beter gaat met haar.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 19:44

Paulien: Ja, de stal kan afgesloten worden en dat gaan we ook doen. Laat ik het meteen maar even doen. Heb alleen het idee dat ze nu op dit moment even helemaal geen behoefte aan zand of wat dan ook, maar ik kan idd beter het zekere voor het onzekere nemen.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 22:39

Bedankt voor al jullie reacties. Erg fijn om te lezen. Ben net nog even bij haar geweest en ze stond al weer een beetje te knabbelen aan een restje hooi wat in de stal lag. Ze had de oortjes al weer naar voren en ze hield me al weer een beetje in de gaten. Voor haar altijd een goed teken als ze dat doet! Pfieuw!! Vannacht maar even een paar keer de wekker zetten en kijken of ze in orde is, maar ik heb goede hoop dat het allemaal weer helemaal goed komt.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 06:50

Pfff *veegt zweetdruppels van het voorhoofd*. Ze is perfect de nacht doorgekomen en ze staat nu weer met volle aandacht naar me te kijken. Ze heeft vannacht een paar keer gemest, dus dat zit wel goed. Maw, ik ben blij dat ze zich nu weer een stuk beter voelt.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-01 19:16

sorry, even een wat ouder topic weer naar boven halen. Het is al weer een paar dagen geleden, maar gelukkig is 'mijn' Fjordje weer helemaal OK! Nu nog proberen om haar van die plek weg te houden waar ze altijd zand eet. Toevallig nog iemand goede ideeen? (of moet ik dat nu op vraag maar raak neerzetten moddie?? Knipoog )

btw Jurga: was idd zo laat dat jij dacht. Was je boos?? Haha! (sorry bokkers, moet misschien via pb maar ik ben een beetje happy dat m'n Fjordje weer in orde is dus leef ik me even uit. YES!!!!!!! Party!! )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: onpaard, pluisje88, shaddy82 en 7 bezoekers