de verslaving die paardrijden heet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

de verslaving die paardrijden heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 10:18

hoi

gisteren was echt zalig. het was een leuk weerjte, een briesje. fantastisch weer op der nog es op uit te trekken, dacht ik. vooral als je naar het weer voor de komende dagen kijkt. Boos! !
voor we vertrokken had ik ze heel ingespoten met anti-vlieg spul. . over het algemeen heeeft het niet zo veel geholpen denk ik Tong uitsteken .

dus we vertrokken. eerst een stukje langs de weg Boos! maar ze was super braaf, anders was ze zo bang van vrachtwagens, er kwamen er zo een drie langs en ze bewoog bijna niet Pling !!dan was de rest lekker tussen weegjes en velden enz. OK dan! ze was super. er is zo 1 stuk langs de vaart (kanaal) waar je super rengalop kan doen het was zalig!!! Hyper! ! lekker coursen. dan weer tussen velden enzo, af en toe nog een galopje. dan zag ik in de verte een bekende plaats waar ik al eens geweest was en die adembenemend mooi is. een top van een heuvel waar je een fantastisch uitzicht hebt!! dus wij daar naar toe. daar ben ik afgestapt, der singel wat losser gemaak, der bit uitgehaald en heb me daar wat neergezet. zij wat lekker grazen Vingers aflikken Vork en ze stond ook werkelijk te genieten. ze nam wat gras en tuurde rond naar het mooie uitzicht. dan der bit weer ingestoken en weer teruggekeerd. dan wat tegen haar gepraat over hoe flink ze was gisteren, we hadden jumping en we waren 18de. !! en echt op dat moment besefte ik dat ik echt niet meer wilde. het was een zalig moment. alleen ik en haar samen, lekker genieten. fantastisch. zij is echt de hemel op aarde. en soms besef ik te weinig wat een geluk ik heb dat ik een paard heb. mn zo lange droom is uit gekomen. zalig. ik meen het. meer moest ik niet. lekker genieten. wij 2. fantastisch toch. Kwijl

zo dat was mn verhaal, van een echt magnifique rit. dan op de terugweg nog een sprintje gedaan, ik keek naast me in de schaduw en het was zalig hoe ze der smeet en hoe we samen vlogen, dat gevoel, zalig toch, jij en je paard 1!!!! OK dan! OK dan!

greotjes
Tlove

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:10

Djees, rij gewoon in gedachten met je mee! Klinkt heerlijk, en ja, ook ik besef nu dat ik een eigen paard heb eigenlijk niet hoe gelukkig ik mezelf hiermee mag prijzen.
Klinkt iig geval als een heerlijke rit, en ik ga vanavond er ook lekker opuit.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 11:40

geniet dervan, zolang je nog kan (he het rijmt Haha! )

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:58

je weet hoe ik hierover denk Haha!
ze is super Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 12:07

danke ponyzotje, nog ff en je kan ze weer es zien. mn lieve heldin Haha! en kan i kje nog meer verhalen vertellen. lekker stoer he Haha! en kan je der ook es meerijden (nog es proberen) je vond der draf al geweldig, nu de galop derbij he!!!

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:23

Ik kan me het helemaal voorstellen..ik ga morgen naar buiten..kijken of het ook zon magnefique rit wordt..

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:50

kan me er helemaal in inleven! had gisteren ook zo'n superritje, met een jong paardje met heel weinig ervaring. heb er voor het eerst lange stukken mee gegalopeerd aan een losse teugel, en hem tergelijkertijd proberen leren dat hij gewoon rustig moet blijven en ook niet te dicht achter het voorgaande paard mag gaan hangen. en dan merk je dat hij plots snapt wat je bedoelt en het ook echt netjes zo doet! zàlig als ze dan weer wat hebben bijgeleerd, en je er allebei van hebt kunnen genieten! en, tlove, als ik alleen naar buiten ga doe ik dat ook altijd, eventjes eraf op een rustig plaatsje en het paard ff laten genieten. dan hebben we er allebei wat aan gehad, dat verdienen ze wel! Pling

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:04

Ik word er helemaal drommigerig van
Paardrijden is gewoon de fijnste bezigheid op aarden he Knipoog
Nu kan ik al helemaal niet meer wachten om met mijn vezorgpaardje tebeginne

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 15:23

jah alleen met je lieve paarje eropuit, is het allermooiste wat er is! krijg gewoon weer zin in rijden! kan jammer genoeg ff niet, wan tnessy had een abses in zijn lip Gaaaap!....paar daagjes nog, kna ik er weer op uit.

groetjes!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 20:53

ja, paardjes he, wat een verslaving. en wat een genieten!!!! ik word der helemaal opgewekt van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:39

alsikdit lees krijg ik ook helemaal weer zin om te rijden, gelukkig ga ik naar het strand verhuizen met mn paardje dus ik krijg ook mooiere omgeving dan ik gewent was, ik reed namelijk veel tussen het drukke verkeer en da's niet fijn....
Maar wat ik me afvraag, je deed het bit uit, liep ie toen niet weg?

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 11:16

zo leuk, kan je veel strandwandelingen maken.
van dag bit. ik deed gewoon het bit los aan het riempje aan 1 kant. de teugels hangden er nog aan. en het bit hing nog vast aan de andere kant. snap je zowat wat ik bedoel? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:28

bedoel je dat je het bot gewoon ingehouden heb en het sprerriempje alleen los maakte? Verward

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:29

ohh heerlijk.ik zie de rit al helemaal voor me maar dan ik en me verzorgpony.daar kan je dan zo van genieten.en dan gaat het een keertje niet en dan wil je dat het elke week zo lekker gaat!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 18:03

nee, chiqa, je snapt het niet. dus je hebt het bit. aan de ringen zitten de tuegels een ook en elke kant 2 riempjes die langs het hoofd omhoog lopen. ben je mee. nu ik heb 1 van die 2 riempjes losgemaakt en dan het bit gewoon uit der mond gehaald en laten bengelen aan het andere riempje. hopelijk versta je me! anders iemand die het beter kan uitleggen. volgens mij schrijf ik het ook nogal verwarrend Verward !

helemaal mee eens lovebonny Haha!