Weer eens lessen na 3 maanden lanterfanten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Weer eens lessen na 3 maanden lanterfanten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 11:33

Goh, da's toch best vermoeiend Lachen

Mijn instructeur vond dat Solon een stuk volwassener geworden was en dat vond ik zelf eigenlijk ook wel. Hij raakt nu echt dat puppy achtige een beetje kwijt en wordt wat meer paard. Ik heb nog steeds de stille hoop dat hij nog een centimtertje of wat doorgroeit en dan liever niet in de breedte (hij is namelijk best dik op het moment).

Maar goed, les dus... Ergens tijdens de zomer ben ik van te veel naar voren ineens te veel naar achteren gaan zitten Verward Kan ook iets te maken hebben met mijn tijdelijke leenzadel, een gedacht waar ik ook niet echt vrolijk van wordt.

Het losrijden ging niet zo... Hij is op het moment een beetje hangerig op de hand en liet niet echt lekker los. Maar goed, toen begon mijn les dus voor het "echie" met een complimentje van mjn instructeur dat ik hem altijd zo netjes bandageer, aangezien volgens hem de meeste mensen eigenlijk niet kunnen bandageren Bloos! Da's best leuk om eens te horen... Lachen

En toen gingen we dus ernstig anders rijden dan we tot nog toe gedaan hebben. Het is namelijk tijd dat we meneer wat meer van en voorhand afplukken en dat hij veel meer vanuit de achterhand gaat werken. Het begon alweer goed met een opmerking iedere twee minuten... Ofwel "Hand naar voren en omhoog", ofwel "Rechterschouder ontspannen", ofwel "Iets naar voren zitten", ofwel "TEUGEL KORTER". Voeg daar ook nog maar een "Been lang en ontspannen aan toe"... Met andere worden, het was echt tijd om weer eens te gaan lessen.

We hebben vooral het buigen in het lichaam geoefend wat Solon echt heel erg moeilijk vindt, vooral op links. Ik vind hem zelf op links ook heel moeilijk, omdat hij zich dan net een beetje hol maakt aan die kant en ik dus moeite heb om mijn been netjes tegen hem aan te leggen. Dan ga ik dus mijn hakken optrekken en dergelijke. Erg fout in ieder geval.

Op een gegeven moment kreeg Sootje toch wel wat last van zijn spiertjes en ging hij wat huppelen... Arm dier Knipoog

Ook erg veel tempowisselingen gereden en stap -> draf, draf -> stap overgangetjes. Dat kun je dus maar 3 keer achter elkaar doen, want daarna weet hij veel te goed wat de bedoeling is. Hij ging in het halfuurtje in ieder geval wel een stuk vooruit en ging veel meer vertrekken vanaf zijn achterbeen. Zelf moet ik ook goed opletten dat ik hem niet te veel tegenhou op dat moment....

Het was in ieder geval weer erg leerzaam en ik heb weer wat leuke complimentjes binnen Lachen (oa dat hij het echt erg goed doet voor zijn leeftijd). Ook zag mijn instructeur er geen probleem mee om binnenkort wat beginners springlesjes te rijden... Dus voornameljk balkjes en een baby sprongetje, dus dat gaan we hopelijk binnenkort doen Lachen Ben benieuwd hoe hij dat op gaat pakken...

Leuk om weer aan het lessen te zijn... Kan bijna niet wachten tot volgende week Lachen

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:50

zo herkenbaar, ik ben sinds verleden week ook weer begonnen met lessen en ben gelijk bloedfanatiek. Heb er ook weer helemaal zin in na een periode van alleen maar buitenrijden, longeren en western rijden. Ik hoop dat je doorzet zodat het steeds ietsje beter gaat. Les krijgen is gewoon nodig omdat er anders allerlei foutjes insluipen en dat is zonde.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 10:18

Zeker zet ik door! Hij heeft dinsdag een dagje "vrij" gehad en alleen eenbeetje door de bak gehuppeld... En gister weer erop... Hij pikt het hoger ingestelde al best goed op, maar heeft er soms gewoon wat moeite mee. Ikzelf trouwens ook...

Het is wel grappig om te zien dat als het nu moeilijk wordt hij de neiging heeft om een galop aanzet te maken... terwijl hij dat nu juist weer heel erg moeilijk vond...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:52

Klinkt erg bekend.
Heb giser ook weer voor het eerst na de vakantie les gehad. Ik had al het idee dat ik het meer nodig had dan Regina, en niet bleek minder waar Bloos
Maar goed, we zijn allebei weer even aan het werk gezet, en nu moet ik het alleen nog zien vol te houden als ik zelfstandig rijd.