dit kan er dus gebeuren!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 10:51

Gisteren moesten bij ons alle paarden naar binnen, ze stonden allemaal te trillen als een rietje
20 paarden trilden en waren zeik nat!!!
een gekloot met dekens en handoeken.
Maar gelukkig hebben we ze warm gekregen.
Ik zou hem als het kan lekker binnen zetten.
Vooral als er allemaal blubber is
echt link als ze uitglijden!!
Is bij ons ook gebeurd gisteren 2 paarden in sloot
eentje heeft er 4 uur ingelegen en is er door de brandweer uitgetrokken en de ander is er slecht aan toe( mijn oude bijrijdpaard)
(diepe wond tot op het gewricht)NEEM GEEN RISICO


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marloes-joy op 2001-09-20 14:01 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:07

Bah zeg, wat sneu voor die paardjes. Verdrietig
Ik hoop dat die zwaar gewonde er bovenopkomt.

Enne hou de rest maar lekker warm.... Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 14:02

ja ik hoop het ook, weet vanavond meer.
IK heb 2 jaar opp dat paard gereden!
kon er echt veel mee

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:04

wat erg, het is ook wel erg glad in de modder!!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:16

Jeetje het zal je maar gebeuren zeg!! Sterkte met dat paard, laat je nog even weten hoe dat verder afloopt? Ik hoop dat ie nog kan genezen...

Shadow staat nu ook binnen gelukkig, die rot regen ook Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:38

jé wat sneu voor die paarden zeg sterkte er mee! Het is inderdaad erg glad in de weide's je moet zelf ook oppassen dat je niet op je giegeltje gaat in de modder! Bij ons in het weilandje zijn een aantal bergjes waar ik rydar ook vaak genoeg van af zie skieen (wat ie daar boven op te zoeken heeft???? Verward ) Dan houd ik mijn hard vast ben dan zo bang dat ie verkeerd terecht komt.

groetjes debora Koe Koe

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:33

het is idd nat vies stinkmodder weer.
Maar mijn pony's (shet en haf) binnen halen? echt niet, worden ze hard van!
Zelfs welshjes en KWPNners staan bij ons nog lekker buiten hoor

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:35

Nou ik heb Robin toch maar snel binnen gehaald gister. Die arme stakker. stond helemaal te trillen drijfnat verbaasd me niks als ie vandaag weer ziek is hoor.. Scheve mond\

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:37

Nou ik blij dat Shadow binnen staat hoor, want gisteren met die regen...s'avonds ben ik met Iris met auto er nog heen geweest en Shadow stond te rillen van de kou! Ze kunnen alleen schuilen onder een boom en hebben dus geen afdak o.i.d. dus nu lekker even binnen, misschien gaan ze na het weekend ofzo weer naar buiten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:39

Op zich is het niet errug dat ze nog buiten staan. Ze gaan er idd niet dood van een beetje regen Knipoog .

Maar als het land zoooo slecht is dat er geen grassprietje meer opstaat gaan ze vaak rennen en zich vervelen en dan zijn de risico´s op ongelukken ook groter Verward .

Ik begrijp al uit eerdere verhalen dan bij jullie de paarden inde zomer full-time buiten staan?. Op zich niet errug hoor maar 20 stuks in een weiland Verward beetje veel of niet Verward .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:39

Citaat:
Op 2001-09-20 15:36, schreef reddy007:
ja de mijne staan ook de hele dag buiten en 's avonds lekker op stal
het zijn eenmaal dieren die de vrijheid nodig hebben
en er best etgen kunnen


Die van mij kan er niet goed tegen hoor. Hij word heel snel ziek van regen dus ik heb hem met neerslag het liefst binnen. Maar gister stond hij dus wel buiten. Met nog zijn zomerdeken op die niet waterdicht is!!! Frusty Dus die heb ik er snel afgehaald en zijn zweetdeken erop gelegd om lekker warm te worden en nu heb ik zijn winterdeken maar op gedaan. Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:42

Die van ons staan al twee weken op stal omdat het hier zo ontzettend glad is op die kleigrond. Vooral Leonardo wil nogal eens lekker achterlijk doen in de wei, en aangezien de veearts al errrrreg veel aan ons verdiend heeft het afgelopen jaar,hebben we toch maar wat eerder opgestald.
Ter compensatie en om af te bouwen krijgen ze dan nog wel een tijdje vers snijgras (lang) als snoepje...

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 15:43

nee prisca geen 20 op een land
We hebben heel veel land en de paarden staan over 5 landen verdeeld
De ruinen, de merrie's, 1 hengst, en nog 2 landen van paarden die niet bijelkaar kunnen.
Daarnaast krijgen ze vaak een nieuw stuk land
dus volop ruimte
kom eens kijken zou ik zeggen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:43

Mijn paarden gaan met goed weer nog wel naar buiten, maar de wei is inderdaad heel erg modderig! En die van mij trillen ook ontzettend als het regent, het zijn echt watjes wat dat betreft! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:47

Citaat:
Op 2001-09-20 15:39, schreef Prisca:
Ik begrijp al uit eerdere verhalen dan bij jullie de paarden inde zomer full-time buiten staan?. Op zich niet errug hoor maar 20 stuks in een weiland Verward beetje veel of niet Verward .



Nu weet ik niet helemaal zeker of dit voor mij bedoelt was, maar toch...
We hebben op stal in totaal 35 bunde land (geen idee hoeveel een bunde is, maar vooruit).
Een deel hiervan is akkerbouw, de rest grasland.
De paarden staan in groepjes van zo'n 4 paarden/pony's per weitje, en de weitjes wisselen, waardoor ze zo af en toe ook rust hebben (de weitjes dus).
Achteraan hebben we nu 2 grote stukken waar een paar x hooi vanaf is gehaald, dit is heel mooi groen en niet verrot gelopen. Dit houden we zo voor de winter.
Overigens is het alleen bij de ingang van de wei echt glad bij ons, de rest valt mee

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 15:49

nee stef ik denk dat ze mij bedoelde
en ik heb al antwoord gegeven

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 17:37

Bij mij staan de paardjes de hele dag buiten (in een grote buitenbak) en s nachts binnen.
Overdag hebben ze dan hooi en wortelen, en t zijn sterke rassen: Shire en Haflinger.
Maar aangezien de Shire in erg slechte conditie verkeerd ( zo heeft de fokker hem "geleverd") moet hij eerst een maand op kracht komen, daarna blijven ze dag en nacht lekker buiten.

Het enige nadeel van s nachts buiten blijven vind ik de kans op diefstal en mishandeling.Je kan zo bij ze komen...