Niet meer lopen..........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Niet meer lopen..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 19:43

Verslag van de dag,

Ik had vandaag enorme pech met Sammie. Hij is zeventwintig en normaal gesproken mankeert hij nooit wat. Hij hoest soms in de winter wat maar daarmee is ook alles gezegd. Tot vandaag. Ik liep over het weiland naar de stallen en ik kwam op de stenen en hij zakte zo in mekaar. Ik kreeg de schrik van me leven en dacht dat hij hoefbevangen was ofzo. Dus ik de dierenarts gebeld die na twee uur kwam (hij was wel al weer opgestaan maar verzette geen stap en bleef maar bewegen). Toen kwam de dierenarts en hij constateerde dat het geen hoefbevangenheid was (oef), maar dat zijn hoeven gisteren door de hoefsmid tekort waren bekapt en dat hij nu op zijn leven stond. Nou ik was blij dat het niks super ernstigs was, maar heb ook wel met hem te doen dat hij zoveel pijn heeft. Maar goed hij krijgt nu om de twaalf uur quadrisol en twee weken ziekteverlof, en dan hopen we beide dat het weer goed is. En ik heb hem een andere hoefsmid beloofd. Dus...... mijn verhaal van de dag!

Veel liefs en prettige avond nog,

Kirsten

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:49

Wat stom! Ik zou idd een andere hoefsmid nemen. Maar goed dat 't niks anders was....

Annette

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:52

Je zult wel ontzettend geschrokken zijn !
Als je paard zomaar in elkaar zakt denk je toch meteen het ergste.
En als dan blijkt dat het "alleen maar" een kwestie van te kort bekappen is geweest, dan ben je waarschijnlijk toch weer opgelucht.
Leuk is anders, maar z'n leven staat gelukkig niet op het spel.
Veel "beterschap" ! Ach gut

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 19:52

Ja een andere hoefsmid komt er zeker!, alleen heeft hij het ook vaak goed gedaan, maar ja das pech klant weg........

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 19:54

Dank je wel Oscar, veel schrik voor hem en mij, maar nu hij er weer 'lekker' bij staat ben ik weer opgelucht!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:13

welke smid had je, want ik sta in Eemnes en hoor ook steeds van paarden die te kort bekapt zijn Verward

Als je het wilt melden, doe dan maar per PB, anders is het ook zo l*llig!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:16

Gelukkig gaat het nu weer goed...