Rattaplan wil niet eten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nataski
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Helmond

Rattaplan wil niet eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 20:43

Vandaag was een vreselijke dag voor mij en mijn paardje Rattaplan. (Ja, die naam heb ik zelf verzonnen, ik weet dat de originele Rattaplan een hond is)

Het begon vanmorgen. Ik ging rattaplan voeren. Hij wilde helemaal niks eten. Nu ik er over nadenk kwam hij ook helemaal niet uit het hoekje van de stal. Boos!

Later op de dag ging ik weer bij 'm kijken. Hij had nog steeds niks gegeten. Ik aaide 'm een beetje maar nog steeds wilde hij niks eten, en niet uit zijn hoekje komen.
Dit was het moment waarop ik toch wel enigsinds ongerust begon te worden. Ik belde een vriendin op om te vragen wat ik moest doen. Ze wist 't ook niet precies, maar zou 's avonds even langskomen.
Ik ben nog een tijdje in de stal blijven zitten, maar de situatie bleef ongewijzigd.

's avonds kwam mijn vriendin de echte paardekenner langs. Al mijn hoop was op haar gevestigd. Zij zou Rattaplan weer aan 't eten en bewegen krijgen.
Tegen 'm pratend en aaiend kreeg ze 'm een klein beetje vooruit. Maar daar bleef 't bij. Volgens haar was mijn vriendje een beetje depressief. Volgens mij kan een paard helemaal niet zomaar ineens depressief worden als er totaal geen verandering is in zijn situatie.
Hij is niet verhuisd, staat niet op ander voer, er is niemand op vakantie of wat dan ook!
De arts is vorige week nog geweest en toen was Rattaplan kerngezond.

Ik weet niet meer wat ik moet doen!

Please help!

Een wanhopige, en ook nieuw op dit forum, Nataski.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 21:12

Als je echt niet weet wat er aan de hand is kan je het best de dierenarts even langs laten komen denk ik. Je moet maar even wachten wat de andere zeggen, je krijgt denk ik nog genoeg andere antwoorden Lachen

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:24

Kon je hem wel aan een halster in beweging krijgen? Anders zou ik toch even de DA bellen. Ik wil je niet ongerust maken, maar hij kan misschien hoefbevangen zijn als hij niet wil bewegen. Ik zou in ieder geval de DA even laten komen, beter een keer teveel als te laat, zeg ik maar.
groetjes en succes,
Jolly Jumper (en dit is geen grapje, zo heet mijn paard dus echt...)

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:25

JollyJumper schreef:
Kon je hem wel aan een halster in beweging krijgen? Anders zou ik toch even de DA bellen. Ik wil je niet ongerust maken, maar hij kan misschien hoefbevangen zijn als hij niet wil bewegen. Ik zou in ieder geval de DA even laten komen, beter een keer teveel als te laat, zeg ik maar.
...)


Inderdaad beter dat je zeker weet dat het niet ernstig is dan als het wel ernstig is en je er te laat bij ben

sterkte

Nataski
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 23:40

JollyJumper schreef:
Kon je hem wel aan een halster in beweging krijgen? Anders zou ik toch even de DA bellen. Ik wil je niet ongerust maken, maar hij kan misschien hoefbevangen zijn als hij niet wil bewegen. Ik zou in ieder geval de DA even laten komen, beter een keer teveel als te laat, zeg ik maar.
groetjes en succes,
Jolly Jumper (en dit is geen grapje, zo heet mijn paard dus echt...)


Ja, ik kreeg 'm aan halster wel in beweging. Maar niet uit vrije wil.
Ik denk niet dat hij hoefbevangen is. Ik heb het vorige week met de dierenarts nog gehad over zijn voeding.
En heel eerlijk gezegd (schaam schaam) heb ik geen geld meer voor de diernarts.... (schaam schaan) Maar misschien kan ik bij de bank wat lenen.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:52

daar hoef je je echt niet voor te schamen maar word dat neit gedekt door verzekering? dierenarts is tegenwoordig zo duur

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:07

zag je trouwens ook niets bijzonders in zijn stal waar hij misschien bang voor kon zijn een muisje of een vogeltje?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 00:26

Je kunt bij het Veterinair centrum Helmond gewoon bellen, dan krijg je een rekening over een week of zes, dus dan heb je nog even. Ik denk niet dat geld een reden moet zijn om je paard niet te laten onderzoeken eerlijk gezegd. Waar staat hij eigenlijk?

Nataski
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 12:21

wenny schreef:
zag je trouwens ook niets bijzonders in zijn stal waar hij misschien bang voor kon zijn een muisje of een vogeltje?


Nee er was helemaal niks! Dat vond ik juist zo raar.

Nataski
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 12:24

Het gaat vandaag wel weer wat beter met Rattaplan. Hij komt zijn stal weer uit en ik mag er zelfs weer op. (dat mocht gisteren ook niet)
De beweging zit er weer in.

Hij wil echter nog steeds niet eten. Zelfs z'n snoepjes laten hem niet toehappen. Boos!