[b]Damian in sloot gevallen[/b]

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

[b]Damian in sloot gevallen[/b]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 11:08

Gisteren kwam ik op stal, Damain uit de wei gehald, enz enz.
toen ik klaar was terug in de wei gezet en nog effe knuffelen.
even nog staan kletsen met mensen.
doordat er weinig Gras in de wei is vroeg de boer of ik nog even Hooi bij de paarden wou doen, dus ik met de kruiwagen er naartoe.
Kom ik in de wei, zie ik Damian nergens Verward .
het was al donker aan het worden dus ik nog een keer goed kijken, zie ik opeens z'n hoofd uit de sloot steken Verdrietig , ik schok me rot, hij zat vast gezogen in de blubber en z'n kont en achter benen waren niet meer te zien.
dus ik gelijk gerust gesteld en ben toen gaan gillen, gelukkig was mijn dochter en mijn man nog op het erf, en die horde me.
Damian bleef wel rustig gelukkig maar ik had het niet meer, het leken wel uren voor dat er iemand kwam.
de boer is met zijn tractor gekomen, we hebben toen een halster aangedaan en een ketting rond z'n nek.
we konden geen touw achter z'n kont doen was die was helemaal weg gezakt .
jeetje wat was dat erg zeg, gelukkig hadden we hem eruit , nou je wil niet weten hoe ie eruit zag, en stinken.
ik was te laat om weg te rollen dus is ie ook nog op mij terecht gekomen, ik ben nu bont en blauw Boos!
Nou ik moest het even kwijt hoor, ik heb niet geslapen vanacht en ben gelijk om half 8 naar stal gegaan.
hij is nu wel wat stijf en had 2 wondjes aan voor en achter been.
zo te zien heeft hij er niks aan over gehouden, maar ja je weet maar noiit
stel je toch voor dat ik niet dat hooi was gaan geven dan had ie tot 10 uur vanochtend daar gelegen.

groetjes
Annick

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:15

GElukkig dat hij er niks aan over heeft gehouden zeg!!!!
Echt geluk!!
Ik snap dat je niet bij zn kont kon komen, maar je moet nooit een touw om zn nek doen, dan kan je de nekwervels uit elkaar trekken Boos!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:18

Zo je hebt echt geluk gehad!!
Gelukkig heeft je paard er niet veel aan overgehouden!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:24

Nee daar ben ik zeker blij om., hij is wat stijf en er komt morgen iemand naar kijken.
Ik ben me echt rot geschroken wens het niemand toe om het mee te maken.
we moesten hem er wel zo uit halen met een ketting maar inderdaad is het heel slecht voor de wervels,en het ergste was dat het al donker was.
m'n arm ventje, hij is nog maar 14 maanden.
Ik ben net de hele dag bij hem geweest en hij doet wel gewoon maar is wel moe,dus ik hou het in de gaten, in ieder geval bedankt voor jullie reactie
groetjes
Annick

Barley_Queen

Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:29

Je heb echt geluk gehad. Die van mij was ook een keer de sloot in gewandeld (door het ijs gezakt) Haha! maar die liep er daarna ook weer uit.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:51

Ik weet ook niet hoelang hij er in heeft gelegen, ik denk niet zo lang , maar eigenlijk is het altijd te lang he.
ik snap ook niet hoe hij het gedaan heeft. Verward
het slootje loopt tussen 2 weilanden, maar zijn hoofd was gericht naar het weiland waar hij instond, dus eigenlijk is hij met zijnkont en achter benen, erin gegleden.
hij zat dus eigenlijk op z'n kont in de sloot, zonder water want hij zat vast gezogen in de slik.
Annick

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:41

jeetje dat was even schrikken zeg,het is toch wat met die tinkers.
van de week met Oby en nu Damian.
geef hem maar een dikke knuffel voor de schrik.
en ik kom hem gauw in reallife bewonderen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:23

zo dat is niet leuk zeg! Is hij zelf ook over de schrik heen of had hij dat niet zo?

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:31

Pellie schreef:
zo dat is niet leuk zeg! Is hij zelf ook over de schrik heen of had hij dat niet zo?


Het gaat goed, gelukkig, vanavond floot ik naar hem, ik hoef meneer nooit uit de wei te halen hij komt altijd naar me toe, en hij kwam in galop op me af *LOL*
dus ik geloof niet dat hij last van zijn benen heeft, ik heb hem lekker gemasseerd vanochtend en toen voelde ik wel een warme plek op zijn kont, dus daar moet ik even op letten.
Damian is eigenlijk niet echt onder de indruk van het gebeuren, terminste zo ver ik kan zien, maar ik ben net wel even gaan kijken voor de zekerheid, of iedereen in de wei stond in plaats van in de sloot Haha! .
in ieder geval hoop ik dat ik kan slapen vannacht Lachen
Annick

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:30

Zielig zeg zo'n kleintje in de sloot! Gelukkig heb je hem gevonden want je moet er toch niet aan denken dat hij daar de hele nacht in zou hebben gelegen? Wij hebben stroomdraden langs de sloten, helpt goed alleen niet voor het kleine weimaatje van Vasthi en Master. Amigo, een b ponietje, kruipt onder het draad door en is toevallig gisteren ook in de sloot gevallen. We zijn wel twee uur bezig geweest om hem weer schoon te krijgen!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 23:39

Hoi
Ja dat zou bij ons eigenlijk ook moeten van die stroomdraden, er is nu zo weinig gras en langs de kant van de sloot zien ze altijd wel wat staan.
ik heb het al voorgesteld aan de boer maar die zegt van : ach dat doet ie geen tweede keer.
nou ik hoop het niet , maar terwijl ik dit typ denk ik er wel aan.

ik heb geen zin om mijn Tinker ventje nog een keer zo te vinden.

groetjes
Annick

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:42

Zucht, die boeren zijn ook allemaal hetzelfde! Gelukkig staat mijn Tink nu bij een wat jongere boer in pension en die denkt tenminste een beetje beter na.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 23:44

ach het is wel een lieve boer hoor Haha!
krijg het ook wel voor elkaar dat er een draad komt denk ik Verward
maar ja het is natuurlijk net die van mij die de sloot induikt Boos!

Annick

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:39

Barley_Queen schreef:
Je heb echt geluk gehad. Die van mij was ook een keer de sloot in gewandeld (door het ijs gezakt) Haha! maar die liep er daarna ook weer uit.


haha maffe Barley. Bij ons heeft ze ook al eens in de sloot gestaan. Maf ding. Wilde ze er in eerste instantie niet uit omdat ze wel lekker stond te eten. Hoefde ze niet te bukken, denk ik.