Heb ik weer, eerst heb ik NIETS en nu moek kiezen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Heb ik weer, eerst heb ik NIETS en nu moek kiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 20:19

Eerst heb ik dus GEEN verzorgpaard of pony, en nu moet ik ineens kiezen Boos!

Ik heb nu sinds een paar dagen een verzorgpaard. Staat hier 15 minuten vandaan, ik kan er lekker mee doen wat ik wil... mensen zijn SUPER aardig, kan ik lekker mee opschieten. 1 Nadeel paard word ZEKER verkocht. Alleen is voor mij dus niet zeker of dit 1 week of 3 maanden gaat duren.

Nu word ik benaderd door ene meisje, waar ze 5 tinkers 2 shetties en een hackney hebben staan. De paarden zijn van een man, genaamd Huub, je mag komen en gaan wanneer je wilt. Ik krijg dan een tinkertje voor mezelf, die ik dan lekker kan verzorgen en rijden etc, je kunt gewoon doen wat je wilt. Meerdere nadelen, het is 30 minuten tot 45 van mij vandaan, paarden kunnen altijd verkocht worden (er komen dan wel andere voor in de plaats)... alleen kan ik daar dus altijd blijven. Bij die tinkers moet ik dus het liefst al wel voor de vakantie komen, want zodra de vakantie is afgelopen heeft dat andere meisje vrij weinig tijd.

Darn ik weet niet wat ik doen moet. Ik wil heel graag bij Oscar blijven, maar ik heb nu eenmaal niet de tijd om meerdere paarden op een dag te doen die ook nog eens niet bij elkaar staan Verward

Dit is irritant!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:27

misschien zoalng Oscar er nog is daar 1/2 keer per week heen blijven gaan en voor de rest naar de tinkers?
Stel dat je nee zegt en Oscar is volgende week verkocht...?
moeilijk

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:32

ja dat is wel een goede oplossing van Nimber!!!!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:37

Ik dnek dat dat ook de beste oplossing is!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 20:39

maar mijn dilemma is eigenlijk ook vooral dat ik het nogal verweg vind!

ps: anne goed dat je thuis bent want ik ga zo even bellen!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:15

Ja, het is ver voor haar, maar niet ver voor mij Schijnheilig

Ik denk dat ze van Oscar in de periode dat ze hem mag verzorgen heeeeel erg veel zal leren. Leren dressuren vooral in die les en ook leren springen.
Die Oscar is ook niet zover weg 15 minuten scheelt wel hoor in vergelijking met 30-45 minuten! Om dat een aantal keer in de week te doen is niet makkelijk lijkt me.

Ik zou het wel weten denk ik maar ja dat is heel persoonlijk Tong uitsteken Schijnheilig

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:23

Ik dnek ook dat ze erg veel van Oscar zal leren, het paard kan veel en je kunt er zovaak heen als je wilt . En dan heb je nog les ook nog!
Je hebt echt wel geluk gehad!!!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:40

IK vind ook dat je voor Oscar meot gaan je bent nu al een keer naar Oscar geweest en die mensen denken dat ze nu iemand hebben dat kan je niet zomaar afzeggen en er zitten veel voordelen aan. Ik rijd zelf ook een tinker en ze rijden wel lekker maar zijn toch vaak wel iets lomp dan kan je beter oscar nemen....

C yah

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:51

Mijn mening is: zie die van Fleury!
Want ik ben het helemaal met haar eens

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:56

als ik jou was zou ik ok net zoals nimber zegt naar oscar gaan en ook ja tegen die tinkers zeggen want als oscar straks weg is heb je niks meer:j

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:59

ik ben het echt helemaal met fleury eens.
maar goed je meot toch zelf de keuze nemen

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:01

als je alleen naar oscar gaat en hij gaat weg dan heb je niks meer maar als je ook naar die tinkers gaat dan heb je zeker iets omdat je daar altijd mag blijven

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 22:02

ik heb het ook echt super naar mijn zin bij Oscar! daar in de omgeving zitten ook HEEL erg veel andere paarden en ik denk dat als ik daar naar vraag dat zowel Ruud (hij heeft me aan Oscar geholpen) als De eigenaren van Oscar zij mij best aan een ander verzorgpaardje kunnen helpen... bovendien staan er bij de eigenaar van Oscar nog meer paarden, die mag ik dan straks wel poetsen en zo, alleen waarschijnlijk dan dus niet rijden...

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:06

Dan zit jij daar wel goed lijktme! Je bent ook zo enthousiast erover. zonde als je dit niet aangrijpt zeg maar. Laat dat paardje maar eens lekker lopen! Neem les en je leert er echt van! Dat is wat jij wilt ! Dat weet ik gewoon. Dat verzorgen vind je leuk maar je bent echt bezig met het leren dresuur rijden en dat kun je daar.
Als ik jou was wist ik het, ik zou Oscar nemen. Maar............ jij moet zelf beslissen.

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:49

Oscar is natuurlijk wel veeeeel gaver dan en tinker he Shilo!! Je kunt van hem wel gigantisch vel leren!!

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:36

ik zou voor alletwee gaan als ik jou was en als het lukt qua tijd....
maar je moet het zelf weten natuurlijk

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:40

oscar denk ik, ook omdat je zegt dat ze waarschijnlijk nog wel een paardje voor je kunnen regelen daarna...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:48

Dat adres wat ver van je vandaan is zou ik niet doen. als ze nu al zeggen dat het paardje altijd verkocht kan worden. Nou ik zou daar helemaal niet tegen kunnen denk ik.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:55

Ik zou bij die eerste blijven!

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:37

Ikke ook lijkt me een hele goede leerpony

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:56

Van de berichtjes die ik van jou op bokt heb gelezen (en dan vooral op RT) lijkt mij dat je graag beter dressuur wilt leren rijden.
Nu wil ik geen vooroordelen hebben, maar een Tinker is toch iets minder gebouwd om dressuur te rijden, dan een KWPNer (of wat voor ras Oscar is Knipoog).
Ik zou als ik jou was denk ik bij Oscar blijven, daar kan je nog wel veel van leren en als hij verkocht is kun je waarschijnlijk via de mensen die je aan Oscar hebben geholpen of de mensen van wie Oscar is wel aan een nieuw verzorgpaard komen.
Succes met het kiezen Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:13

Ik zou ook kiezen voor Oscar: dichterbij, je kunt meer van hem leren, en hoewel hij verkocht gaat worden kan dat ook nog enige tijd duren. En idd: misschien kom je ook wel weer aan een volgend verzorgpaard via de stal van Oscar.

aksuds

Berichten: 105
Geregistreerd: 12-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:28

Ja als je andere vragen lees, dan zou ik als ik jou was ook bij Oscar blijven, als hij dan toch verkocht is kunnen ze je daar vast ook wel weer helpen met een ander verzorgpaard. Het lijkt mij leuker dan die tinkers..
Maar veel suc6 met je keuze...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 11:39

Ik denk dat ik ook wel voor Oscar ga kiezen, ik vind hem gewoon geweldig, en als je het bedrag hoort wat ervoor gevraagd word dan zouden jullie ook zeggen die word voorlopig nog niet verkocht.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:59

Goede beslissing, denk ik.
Zo te horen heeft die man van die Tinkers doorlopend meisjes nodig, dus als Oscar verkocht wordt en er is geen ander paard om te rijden, kan je daar alsnog proberen.

Ik heb ook net een soortgelijke beslissing genomen. Ik reed samen met Chantalll twee jonge dieren in, maar het werd ons allemaal niet makkelijk gemaakt. Zelfs de smid laten komen was die mensen teveel.
Nu vroeg een vriendin of ik haar paard (weer) wou gaan rijden. Daar heb ik veel meer aan, dus heb voor haar gekozen. Ik twijfelde wel een tijdje omdat ik het gevoel heb, dat ik Chantal in de steek liet. Maar die heeft er ook niet veel zin meer in, dus heb ik gister mijn spullen overgeplaatst naar de manege en begin maandag met Bruun Lachen