voor het eerst op mijn reusje Oscar gereden ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

voor het eerst op mijn reusje Oscar gereden ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 15:53

Sinds zondag heb ik eindelijk een verzorgPAARD. hij is 1.76 en dat terwijl ik eigenlijk altijd alleen maar op pony's rijd. Het was toen best spannend en had ook alleen maar gelongeerd, maar dat ging dan ook heel goed.

Maar zondag was die vrouw er dus alleen maar, want de man, die dus over de paarden gaat (Lau Wouters) is dus een springjury en was naar concours. Maar vandaag was hij er ook en ben ik dan voor het eerst op Oscar gegaan Haha! Lau is wel heel erg voorzichtig hoor, volgens mij vond hij het in eerste instantie maar niks dat er zo'n klein grietje op zijn reus kwam rijden.. Tong uitsteken

Maar ik kwam, stelde me netjes voor aan hem, heb nog even aan de thee gezeten, en toen hadden we hem van stal gehaald. Eventjes goed gepoetst en toen dan maar een zadel erop en een hoofdstel erin. Lau is helemaal trots op zijn hoofdstel. Dat ding is 45 jaar oud en nog in redelijk tot perfecte conditie Knipoog best een fijn hoofdstel hoor!

toen heb ik hem eerst weer een kwartiertje gelongeerd, er was namelijk al een week of 10 niet meer op hem gereden. Daarna wilde Lau voor de zekerheid hem eerst aan de longeer lijn hebben met mij erop, zodat hij zeker wist dat Oscar braaf was. dus eventjes aan de longeerlijn in stap draf en galop gezeten en ook dat ging prima. Toen dus los, met de manege pony's ben ik niet echt gewend met mijn benen te rijden, maar dat was bij oscar snel over. Ik moest wel met mijn benen sturen anders ging hij kriskras de bak door! maar zodra ik dat deed en zachtjes wat aanleuning zocht kwam hij toch ook heel netjes aan de teugel lopen. vanuit daar heb ik hem zowel laag diep en rond als wat andere manieren met zijn koppie proberen in te stellen en dat ging ook eigenlijk best goed. toen nog even gekeken of ik ermee kon wijken Tong uitsteken aangezien ik gehoord had dat hij bijna het M1 uit was, het ging redelijk, maar ben er al vrij snel mee gestopt, ik wil hem niet vergallen en ik heb zelf namelijk de hulpen van het wijken nog niet echt onder de knie.

Waarschijnlijk heb ik de mogelijkheid om vanaf volgende week maandag elke maandag avond een les te nemen met hem. (Althans zolang hij nog niet verkocht is) En dan ga ik vast wel verder met dat wijken, maar ik doe dat gewoon liever onder begeleiding. In de galop ging hij me toch weer een beetje uit proberen. hij ging best hard, en probeerde de teugels uit mijn handen te rukken, maar ik kon hem toch ook al weer makkelijk corrigeren...

Morgen ga ik samen met fleury naar annetje, iwayalover en Irmaatje toe. Daar gaan we dan ook weer rijden Tong uitsteken en blijven we bij annetje logeren OK dan! vervolgens gaan we de vrijdag met de trein vanuit annetje naar Antoinette. Daar gaan we de stad in, maar VOORAL naar Magic! EINDELIJK GA IK DIE PRACHTVOS IN HET ECHT ZIEN! daar blijven we dan tot zaterdag! tegen de middag gaan we dan met zijn drieen met de trein terug naar tilburg... daar gaan Antoinette en ik (en misschien ook fleury als ze mee wilt) Naar Pirates of the Carribean!!! (EINDELIJK EINDELIJK EINDELIJK) vervolgens blijven ze alle 2 bij mij slapen. Zondag gaan we dan met zijn drieen naar het NK mennen in Tilburg! En dan tegen de namiddag/avond gaat antoinette weer naar huis. en dan gaan Fleury en ik naar Oscar Haha! fleur blijft die nacht ook nog logeren en dan de volgende dag gaan we (ik papa mama en fleury) naar het dolfinarium voor mijn verjaardag.

OW DIT WORD ECHT EEN TOP WEEK!!!!

Ik heb van na het rijden en na het zweet afpoetsen nog wat foto's gemaakt van Ossie! Die ga ik zo op mijn computer en vervolgens op internet zetten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:21

Hey, had je me niet even kunnen waarschuwen dat je op m'n rug wilde gaan zitten ? Knipoog Haha!

Fijn dat het zo goed gegaan is !
't Zal best onwennig zijn.... een groot paard, en dan ook al een tijdje niet meer bereden, da's best lastig.
Neem er rustig je tijd voor, dat komt allemaal wel goed !
Nog veel plezier samen !

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:03

Ow wat leuk dat het zo lekker ging en hij zo braaf is!!

Kunnen we zondag niet eerst naar Oscar dat jullie 's middags NK mennen. Ik ben nieuwsgieriger naar Oscar!! *LOL*

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 19:57

nou eigenlijk antoinette, vond ik het al behoorlijk banketstaaf om nu al te vragen of er 1 vriendin mee mocht komen. Ik ga zondag namelijk pas voor de 3de keer. Ik hoop dat je het begrijpt maar ik vind het erg vervelend om daar meteen met zijn drieeen aan te komen zetten. Wat ik misschien wel kan doen is vragen of we zondag middag/ochtend even langs mogen komen om snel eventjes te laten zien... maar snap je het een beetje?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:58

Leuk voor je dat het goed ging!
Vond je de gangen niet heel raar zitten? (ruim en hoog?) Want zo'n paard is volgens mij toch wat anders dan Dundee!
Ben heeeeel benieuwd naar de foto's! En naar morgen ook, gaan we lol maken, hoewel ik nog iks weet om smiddags te doen. Scheve mond

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:23

Ik vind het echt super voor je dat je zo lekker op die reus kunt rijden. Ik hoop dat je nog veel kunt leren en dan vooral door die les.
En kun je eigenlijk wel bij de rug met je borstel of pak je een trapje:P

spiritje

Berichten: 59
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Overijse Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:36

heb jij geen foto van je paard ?? Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 23:12


fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 07:50

hej shiloh
klinkt erg leuk zo'n vz paard en leuk dat het rijden ook goed ging en je strakjes les gaat krijgen daar ook nog.

ik hoop dat hij er lang blijft staan en voorlopig niet verkocht wordt Lachen
groetjes kusjes van mij

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:46

Hij is GAAF he Shilo!!!! Ik zei toch dat het alles mee zou vallen? Knipoog En ja, Lau heeft volgens mij niet echt snel vertrouwen in iemand zn kwaliteiten dus ik vind dat je al best veel hebt mogen doen!!! Goed van je hoor!!! xxEefje