Mijn dag; osteopathie, regen, reiki en veel spinnen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 22:01

Vanmorgen kwam de osteopate (hoe schrijf je dat eigenlijk??). Ik heb haar nog de groeten gedaan van je, Mieke! Jurita was heel lastig en druk, wilde niet stilstaan en hield haar voetjes ook niet aan de grond! Maar met wat moeite lukte het wel om haar te behandelen. Er was veel 'mis' maar dat had ik wel verwacht. Gelukkig kwam het niet door het rijden, werd mij verteld. Dat scheelt alweer. Wat er niet lekker zat, was het gedeelte achter de schoft, ter hoogte van de 1e lendenwervel. Verder het heiligbeen, haar bekken en de hele achterhand eigenlijk. Ze heeft ook een stofwisselingsprobleem en een hormonaal probleem (ook dit dacht ik al).

Razinda was een stuk braver, en er was ook niet veel mis bij haar. Omdat haar slokdarm was opgezet, is ze niet behandeld aan de hals. Het enige dat eigenlijk niet helemaal lekker zat is het gedeelte bij het bekken en heiligbeen en achter de nek is de atlas behandeld.

Daarna heb ik de paarden in de wei gedaan. Om 3 uur heb ik zaagsel en lucerne gehaald voor Razinda en heb ik de boxen gedaan en om half 5 de paarden binnen gehaald want het was wel erg slecht weer. Jur was lekker droog door de regendeken, behalve haar nek dan. Razinda had het wel een beetje koud geloof ik, die was drijfnat. Paarden verzorgd en gevoerd en naar huis gegaan.

Om 7 uur weer terug en toen heb ik een eind met Jur gewandeld, in de regen. Omdat haar pezen helemaal zijn opgezet door de bosritten (zwaarder werk dan dat ze normaal is gewend) heb ik ook de benen nog 10 minuten afgespoten. Toen Jur op stal stond heb ik Reiki gedaan bij haar, bij die opgezetten benen. Heel grappig, toen ik daarmee begon werden de paarden stil en Jur begon half te slapen. Eindelijk had ik een beetje de rust om het te doen. Maar die rust werd bruut verstoord door een dikke spin die over mijn hand liep! Daarna toch maar weer verder reiki gedaan. Ik heb Jur een zomerdeken opgedaan die al de hele zomer op een stoel opgevouwen lag. Toen ik die deken pakte vielen er een zooitje spinnen uit, alle kanten kropen ze op!! Alle soorten spinnen die je maar kunt bedenken. Brrrrrr... ik heb er de hele avond al kriebels van! Scheve mond\

Daarna paarden verder verzorgd en gevoerd en heb ze tevreden knabbelend achter gelaten. Lovers

Pfff wat ben ik bang...word gek van mezelf. Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 22:20

Oh bah, hou op!!

Maar ik heb die deken heeeeeel goed uitgeschud hoor, en toen even laten liggen en daarna weer uitgeschud. Als het goed is zit er niets meer in. Zou ik wel vreselijk vinden als er een spin op mijn paard zou zitten. Maar ja gelukkig is ze niet bang voor spinnen... Haha!

Maar dank voor de tip, ik doe morgen wel een andere op, mijn regendeken als die weer droog is op de bovenkant.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 22:26

Ik heb Reiki I, dit was een dag cursus. Heb ik samen met mijn moeder gedaan in Breukelen. Je moet wel oppassen want sommige mensen vragen veel te veel geld. Dit was niet zo duur maar ik weet niet meer precies hoeveel want mijn moeder heeft het betaald. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 22:32

Is goed, zal ik doen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 09:14

He dat spul moet ik ook hebben Lovely! Haha!

Inderdaad, in deze stal zitten zulke gigantische megadikke zwarte spinnen, en ook nog dikke kruispinnen. Oooh brrr ik gruwel ervan!! Ik ben verder nergens bang van (muizen, andere insecten etc.) maar spinnen..... Misselijk

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 10:40

Ze moet misschien voor Jur nog een keer terug komen, voor Razinda niet. Ik ben ook heel benieuwd hoe Jur aanvoelt als ik er weer op kan. Ze zei ook dat ik haar moet proberen opgericht te rijden, zodat ze minder gewicht op die voorhand heeft, wat weer minder goed is voor de hoefkatrol. Maar ze heeft nu zulke dikke pezen, dat ik hoop dat het wel weer over is over een week...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 13:41

Ja dat lijkt me wel wat, vooral met mijn paard!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 17:27

Ooooh brrrr... ik zou vlak gaan.... Scheve mond\

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Gee, SemrushBot en 151 bezoekers