Nieuwe stal, Luna vind het nix.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Nieuwe stal, Luna vind het nix.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 18:38

Vanochtend zijn Luna en Senna verhuist naar Leonoor.
Het laden, de reis en uitladen ging allemaal goed.
Toen we ze op de wei zetten gingen ze racen en bleven de halve dag steeds racen.
Aan het eind van de middag haalde ik Luna van de wei om te eten en toen ik haar op stal had werd ze totaal gestoord.
Ze stampte de hele tijd heen en weer en eten wilde ze absoluut niet.
Na 3 kwartier ben ik maar met haar terug gelopen naar de wei en heb ik daar geprobeerd te voeren maar dat wilde ze ook niet.
Uit de hand heb er ongeveer de helft (van de 3/4 kg die ze altijd krijgt) van de bix nog ingekregen maar meer wilde ze echt niet.
Toen ik weg ging ging ze hinniken, net of ze wilde zeggen, Ik vind het nix, breng me terug naar huis.
Terwijl er bij Leonoor nog veel meer (groen) gras staat als thuis.
Senna heeft het er erg naar haar zin, ze staat telkens over de draad me de andere paarden te klieren.
Er liggen een aantal grote hopen grond in de wei en daar crost ze de hele dag naar boven en is ze steeds verstoppertje te spelen.
Toen Luna vorig jaar bij mij kwam was alles nieuw, nieuwe paarden, een vreemde (ik) die haar kwam verzorgen en toen had ze er helemaal geen last van.
Op de keuring at ze ook gewoon en stond rustig aan de trailer.
Maar nu is ze zo anders, heel druk en niet willen drinken, ze is ook heel boos op Senna.
Ze heeft haar biks hard nodig om niet te dun te worden want Senna vraagt erg veel van haar.
Is dit normaal?
Wat kan ik er aan doen dat ze het een beetje naar haar zin krijgt?
En kan het kwaad dat ze niet eet? (ze drinkt wel goed)
Vond het echt niet fijn haar achter te laten terwijl ze zo raar deed.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:40

Ik ken het Is is ook al meerdere keren van stal verwisseld! Gewoon even met rust laten, ze moet nog even aclimatiseren dat moet ze op haar eigen tempo doen!

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:47

Waarschijnlijk moet ze gewoon nog even wennen omdat ze nu al weer een nieuwe stal heeft, vreemde omgeving, nieuwe paarden, ... Geef haar gewoon wat tijd, ik denk wel dat ze nog went. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:13

idd, denk nog even wennen... succes!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:14

Ik hoop dat ze snel gewend is!
Maar dat zal denk ik wel.
Veel succes en plezier verder bij jullie nieuwe stal.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:38

voorlopig geen zorgen maken in dat eten, ze kunnen best een poosje met wat minder, en als ze zich weer wat beter op hun gemak voelen eten ze het er zo weer bij! OK dan!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:41

Geef haar een paar dagen de tijd. Een vreemde omgeving kan soms onrust veroorzaken. Dat trekt waarschijnlijk wel bij zodra ze zich wat meer op haar gemak voelt.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:59

Zoals iedereen al zegt, ze zal wel moeten wennen. Ik heb een keer meegemaakt dat er een paard compleet over de staldeur kwam zetten door de stress en anderen die gewoon lekker gaan staan eten en dat er niets aan de hand is. Als ze goed drinkt, zou ik me niet te snel zorgen maken. Succes!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:17

Komt heus wel goed Inge, maar ik kan me voorstellen dat je je ongerust maakt.
Vanavond ging ik Damian uit de wei halen en luna stond lekker te grazen samen met Senna.
toen ik Damian weer terug bracht kwam ze even kijken, ik heb even tegen haar geklets toen ik voorbij ging en ze was rustig .
ik denk inderdaad dat ze met rust gelaten moet worden, het is ook niet niks als je opeens allemaal van die vreemde paarden en andere mensen om je heen hebt.
ik heb ook aan de andere gezegd die langs haar wei komen dat ze haar maar met rust moeten laten.
Komt goed ,
groetjes
Annick

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:40

O, zie je wel, het komt allemaal goed. Ik kan me wel goed voorstellen dat je je paardje niet gerust hebt achtergelaten.

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:45

Misschien is ze bang dat er met de nieuwe stal ook een nieuwe verzorgster komt, en dat ze jou dan moet missen!
Arm dier! Lachen
Nee, serieus, paarden zijn gewoonte-dieren en hebben lang nodig om ergens aan te wennen, give her time, give her time!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:14

k denk vooral dat Luna bezig is om senna in de gaten te houden.
Senna loopt langs de draad te paraderen, zo van Kijk Jongens hier ben ik.
ze heeft de grootste lol met de bergjes waar van ze af kan holen en dat vond Luna al helemaaal niks.
de wei naast hun staan 3 hengsten Jaarlingen en 3 ruinen een ervan is een opa van 32 jaar die de jongens in toom probeert te houden , maar ik geloof dat hij niet veel invloed meer op ze heeft Haha! .
luna staat nu een wei verder op en dus veel rustiger, ze hoeft niet zo op Senna te letten nu, komt wel goed Inge Lachen
groetjes
Annick

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:22

Kijk het een paar dagen aan waarschijnlijk heeft ze een beetje heimwee.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:37

Annick schreef:
k denk vooral dat Luna bezig is om senna in de gaten te houden.
Senna loopt langs de draad te paraderen, zo van Kijk Jongens hier ben ik.
ze heeft de grootste lol met de bergjes waar van ze af kan holen en dat vond Luna al helemaaal niks.
de wei naast hun staan 3 hengsten Jaarlingen en 3 ruinen een ervan is een opa van 32 jaar die de jongens in toom probeert te houden , maar ik geloof dat hij niet veel invloed meer op ze heeft Haha! .
luna staat nu een wei verder op en dus veel rustiger, ze hoeft niet zo op Senna te letten nu, komt wel goed Inge Lachen
groetjes
Annick

Ik geloof idd niet dat skippy veel invloed op de pubertjes heeft.
Ik zag vanmiddag ook dat Luna en Senna een weitje verderop staan.
Senna liep net weer langs de draad te paraderen, alleen zat er dus nog een wei tussen.
Ook stand ze heel erg verlangend naar die bergen te kijken.
Vandaag heeft luna haar bix op 1 handje na opgegeten inclusief emmer, ze at heel erg snel, schrokte het echt naar binnen, maar ze heeft iig iets op.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:56

ls ik begrijp kom je s'middags lang's.
ik ben vanavond nog geweest en alles was goed.
Luna kwam naar me toe heb even tegen haar geklets en een aai gegeven en toen ging ze weer lekker grazen, dus het gaat al wat beter.
in ieder geval is ze wat rustiger.
maar ja jij kent haar het beste en je ziet dingen die ik niet zie.

groetjes
Annick

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 07:57

Ik weet nog niet wanneer ik kom.
Ik moet zo eerst op sollicitatiegesprek dus iig niet vanmorgen. Haha!
Vanmiddag of vanavond kom ik wel.
Ben van plan Luna even te longeren ter voorbereiding op morgen, ze heeft al 3 weken niks meer gedaan. Bloos!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:31

tja, dat is wennen he Lachen
veel geluk nog