Dagtocht van ongeveer 6 uur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Dagtocht van ongeveer 6 uur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 20:43

Mijn eerste topic hier dus laat ik meteen een leuke plaatsen. Foto's Cheese! komen later van het verslag.


Zondag 17/8 vertrokken we al om kwart voor 7 s'ochtends Slapen . We waren met z'n zevenen en zouden die dag een dagtocht gaan maken in Drenthe. Onderweg was ik in slaap gevallen, was nog aardig vroeg en was erg moe.

Rond 9 uur waren we op de plaats van bestemming aangekomen. Eerst even wat koffie om wakker te worden en nog even zitten kletsen met de andere en toen gingen we de paarden halen uit het land. Het waren allemaal pony's. En ik was het al niet gewend om op pony's te rijden. Thuis rijd ik alleen maar op paarden dus dat was wel even wennen. Ik had een hele leuke bonte merrie genaamd rosa.
Toen iedereen zijn paardje had, gingen we poetsen. Wat waren ze smerig zeg, mijn handen waren helemaal zwart en was ie net schoon zat er al weer stof op kon wel blijven poetsen. Daarna gingen we ze op zadelen we reden western dus allemaal een westernzadel en ook een hoofdstel wat erbij hoort.

Rond 11 uur gingen we op weg eerst nog even wat foto's maken toen we erop zaten en daarna gingen we naar het bos toe. Daar aangekomen hebben we lekker gedraafd en gegaloppeerd enzo. Wat zit dal lekker zeg zo'n westernzadel vooral als je zo lang gaat rijden.

Rond 1 uur gingen we midden in het bos eten. De paarden hadden we in een omheining gezet en afgezadeld en toen gingen we eten. Rond kwart voor 2 gingen we weer weg. De paarden even gepoetst, die van mij had gerold dus die was erg zwart, daarna opgezadeld en weer opgestapt. Daarna zijn we weer verder gegaan.

Om 5 uur waren we weer terug op stal. Iedereen was erg zwart doordat het in de bossen zo stoffig was. Was wel leuk om te zien *LOL* *LOL*
Als die meiden en jongen die zo zwart waren. Ik had nog een zonnebril op, maar ondanks dat was ik ook aardig zwart in m'n gezicht. Op stal hebben we de paarden lekker afgespoten en toen weer op stal gezet, waar ze konden eten. Toen we gegeten waren gingen wij ook weer naar huis toe in de auto was ik weer in slaap gevallen, want het was wel erg vermoeiend zo rit. Maar we gaan zeker nog een keertje dit doen. Het is ook iedereen aan te raden. OK dan! OK dan! OK dan!

Alleen nu heeft iedereen de volgende dag overal pijn in hun kont, nek en benen en andere plaatsen. Knipoog Haha! Ik heb eigenlijk nergens last van alleen een beetje in m'n voeten doordat de beugels niet echt lekker zaten op het einde, maar voor de rest niet.

Ik hoop dat jullie die leuk vonden om te lezen en elke comentaar of iets anders is natuurlijk altijd welkom

groetjes Sabje

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:42

waar ben je geweest in drenthe?
je kan as. zondag ook met een dag tocht hier in drenthe mee doen.
(puzzelrit).
als je weer zin heb om vroeg op te staan, je bent welkom.

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 21:43

We hebben gereden in Smilde bij de Trapper Ranch. Weet niet of je dat kent, simpel maar wel erg leuk.

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 21:44

ik heb helaas geen paard waar ik mee kan rijden. Anders had ik het wel gedaan, maar ik moet zelf ook nog deze week rijden.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:49

ken ik zij organiceren ook trek tochten.
ik woon dik 3 kwartier korter voor jou.
vlakbij zwolle.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:26

Ik woon in Bovensmilde, en ben ook wel eens langs de trapper ranch gereden. Wist niet dat zij ritten organiseerden....

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:53

Riëtte schreef:
Ik woon in Bovensmilde, en ben ook wel eens langs de trapper ranch gereden. Wist niet dat zij ritten organiseerden....


trektochten bv. richting de veluwen en andere groep rijd deze weer terug.
ik geloof dat 6 dagen trektochten zijn onder begelijding.

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 18:00

Ze organiseren ook gewoon dagtochten wat wij dus gedaan hebben.

We hadden het via www.drieheuvels.nl geboekt. Elk jaar doen ze het bij een andere. Echt leuk om te doen