AAAAAAHHHHGGGG ZE ZIJN HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

AAAAAAHHHHGGGG ZE ZIJN HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 16:58

Bloos! Boos! Huilen
Hoi,
Mijn twee paarden Getsie en Kyra zijn rond de klok van half vier helemaal gek geworden!!!!!!!
Ik was net thuis van een bezoekje aan Amersfoort en toen hoorde ik de paarden rennen in de wei, dus ik denk wat doet er op??? Ik ga is effe kijken. Nou en toen waren ze dus behoorlijk actief aan het rondrennen door alledrie de weilanden!!!!!!
Toen ik er eindelijk een beetje bij in de buurt mocht komen zag ik dat ze toch nog behoorlijk last hadden van de vliegen en dazen, terwijl ik dacht dat die met dit weer ( wind en een stuk kouder ) al een heel eind weg waren. Dus ik denk ik spuit ze effe in tegen die krengen en dan doe ik ze naar de nieuwe gras wei want daar waait het nog iets harder en hebben ze nog meer schaduw. Maar toen ik de draad opendeed en Getsie wilde pakken liep ze in volle galop dwars door me heen, ik sta weer op en wil Kyra tegen houden maar die doet gewoon precies hetzelfde!!!!! Boos! Boos! Boos!
Gelukkig was mijn vader erbij en ook hij werd ondersteboven gelopen, en daar gingen ze met z'n twee naar voren richting straat!!!!! PANIEK PANIEK
We wonen namelijk aan een doorgaande weg waar het rond dit tijdstip nogal druk is. en waar de auto's en vrachtauto's nogal hard rijden.
Hyper! Ziek Frusty Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed mijn pa is toen door het huis gerend en heeft mijn ma erbij gehaald en ik ben als een dolle stier richting straat gerend om te kijken waar ze nu weer naar toe zouden crossen, want ze hebben dit een paar jaar eerder ook al een paar keer geflikt en toen konden we ze gelukkig zonder brokken weer naar hun eigen wei of stal brengen. Maar dit keer ging het kei mis want er kwam een auto aan en die reed behoorlijk hard, en die kwam net uit de laatste bocht gezeild toen hij ineens mijn twee paarden zag, hij volop in de remmen met een remspoor van een meter of 7 kwam hij gelukkig tot stilstand voor dat hij de paarden raakte. Ges en Kyr sloegen links af de wei van een kennis van mij in en bleven daar een tijdje rond rennen. Gelukkig hadden die twee mensen in die eerste auto een beetje verstand en deden ze vlug de poort dicht. Nou toen ik een beetje bijgekomen was van de schrik en mijn pa en ma erbij waren gekomen hebben we zeker drie kwartier geprobeerd om ze weer te vangen maar ze zijn helemaal gek geworden, ze blijven maar rondjes renne door die wei. Dus nu zit ik effe binnen om dit te typen en we hebben de poort met touwen vast gemaakt, maar je begrijpt ik zit niet rustig en ik ga iedere vijf minuten effe kijken aff ze nog in die wei lopen, maar tot nu toe gaat het goed en hebben ze wederom een gigantisch bescherm engeltje bij hun gehad. God zij dank.
Ik ga nu dus proberen om ze daar zo lang mogelijk te laten staan zodat zij het goed beu zijn en dan ga ik ze pas halen want ze zijn echt helemaal gestoord. Ik krijg ze gewoon niet meer gevangen!!!!!!!!
Maar goed wens me maar succes en ik laat wel weten hoe het afloopt.
Groetjes Jeanine

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:21

succes!
Doen ze wel vaker zo of hoe kwam het?
wat raar zeg

gelukkig is er niks gebeurt en hopelijk gebeurt het nooit meer

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 17:28

Suc6 en ze hebbe inderdaad geluk gehad...

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 17:38

Ik denk dat het door de wind van vandaag kwam het heeft al zolang niet gewaaid bij ons en nu waaide het ineens flink anders zou ik het ook niet weten.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:07

jeetje dat is echt goed schrikken, zeker als de grote weg op stuiven. Heb je ze ondertussen al te pakken gekregen?
Ik heb mijn vroegere verzorgpaard ook een keer helemaal gek zien worden. Hij werd lastig gevallen door zo'n rot beest die eitjes legt. Hij scheurde ook de hele wei door... (is misschien een idee dat dat het geweest is)
Nou ik hoop dat ze ondertussen weer rustig zijn en dat je ze te pakken hebt gekregen... wat schrikken joh!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:16

Essie schreef:
Hij werd lastig gevallen door zo'n rot beest die eitjes legt. Hij scheurde ook de hele wei door!


ja die rotbeesten zijn horzels Huilen mijn paard word daar ook altijd wild van. maar misschien waren ze gewoon in een gekke bui of hebben ze zich ergens van verschrokken... het kan vanalles zijn geweest. zolang het maar goed afloopt!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:20

nee geen horzels die gaan wel zitten en dan kunje ze dood meppen. Deze beeste lijken op wespen alleen alleen de staart (of achterkant, hoe dat dan ook heet) is een beetje rond en volgens mij leggen ze daar eitjes mee

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:30

xKatleentjex"]
[quote="Essie schreef:
Hij werd lastig gevallen door zo'n rot beest die eitjes legt. Hij scheurde ook de hele wei door!


ja die rotbeesten zijn horzels Huilen mijn paard word daar ook altijd wild van. maar misschien waren ze gewoon in een gekke bui of hebben ze zich ergens van verschrokken... het kan vanalles zijn geweest. zolang het maar goed afloopt!
[/quote]

nee, katleentje heeft gelijk, dat zijn èchte horzels, die leggen eitjes onder de huid, en runderen èn paarden kunnen daar hoorndol van worden. de horzel die jij bedoelt (die gaat zitten) is gewoon een daas, en die wordt foutief soms horzel genoemd (babelse spraakverwarring....!).
dit om maar te zeggen dat het misschien wèl door een (echte) horzel veroorzaakt is!
dit lijkt me ècht wel schrikken!! Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 19:34

oke! dan weet ik dat ook weer. sorry zal de fout NOOIT meer maken...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:16

mensenlieve zeg, is dit gebeurd na dat ik je heb zien rijden met Gerrit? Zo'n gebeurtenis kost je 10 jaar van je leven, holy moses zeg. Maar waarom zijn die dieren uit zichzelf zo gek geworden? er moet toch iets gebeurd zijn. Non de kaatje!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:38

de kolder in de kop door het koudere weer. Maar waarom ze dan zo lang blijven sjeezen snap ik ook niet dus zit er maar 1 ding op:

SUCCES !!!

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 14:40

Nou ik heb ze dus pas 's avonds laat rond kwart voor twaalf kunnen vangen want alle andere keren waren ze nog steeds compleet gestoord, ik snap er werkelijk niks van????!!!!
Maar goed alles is goed afgelopen ze hebben alleen wat beschadigde hoeven want Ges heeft geen ijzers meer en Kyr was er twee kwijt geraakt door die wilde sjees partij. Ik had eigenlijk 's avonds nog willen mailen maar het kwam er gewoon niet meer van door alle stress. We gaan nu dus weer serieus nadenken over een derde poort op ons terrein, voorlopig hebben we het met een stroomdraadje op gelost zodat ze in ieder geval niet zomaar meer weg kunnen rennen, dat draadje zat er eerst ook maar omdat ik sind een paar maanden twee geiten heb had ik de voorwei veranderd in geitenwei en dus geen 'poortje' meer.
Nee Dees dat was dus voordat je mij tegenkwam en daarna hebben we ze gevangen. Ik moest er gewoon effe tussen uit want ik zat maar naar die paarden te staren en daar schoot ik ook niks mee op.
Bedankt voor jullie reactie's misschien waren het wel horzels, maar ik zou het echt niet weten. Groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:40

Wat raar zeg, er moet toch een oorzaak voor zijn.

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:54

dat kan echt wel door een horzel komen volgens mij. Als je een horzel rond hebt vliegen tussen een koppel koeien, gaan die ook in paniek rondrennen. Gelukkig komen er tegenwoordig weinig horzels voor, maar ze wekken wel enorme paniek op bij dieren!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:12

Wow, das wel ff schrikken jah.
al die oliebol vliegen! die gene die een GOED werkend anti vliegen middel ontdekt/verzint die is rijk Haha!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:00

jeej wat vaag zeg Verward flink op hun flikke rgeven zou ik zeggen gelukkig dat er niets gebeurd is stertke!

mirjamm

Berichten: 131
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:59

heyy nou best wel sneu. ik heb ook een paard maar nog nooit zo iets mee gemaakt ik wens je veel sterkte

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:09

So dan je hebt idd geluk gehad, veel sterkte verder met je paarden!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:33

Als ik jou was zou ik een soort "gang" uitezetten richting de stal, zodat ze in ieder geval niet de weg op kunnen als ze je een keer ontsnappen.

Wij hadden eerst altijd de stal in de wei, maar nu staat hij op de oprit en we hebben dus ook het hek van de wei laten doorlopen naar de stal.....veel veiliger! Want zo schrik je wel even goed!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:09

soow dan schrik je je echt dood joh! maargoed dat die auto optijd kon stoppen! k hoop voor je dat ze snel kalmeren, want een doorgedraaid paard, neej das maar niks! Knipoog

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 14:54

Tja ze zijn nu dus wel weer rustig geworden gelukkig maar ik ben er echt goed van geschrokken! Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
EN oh ja ik heb er dus nu wel weer een draad voor hangen zodat ze niet meer naar de weg kunnen.
Groetjes