Nike´s stranddoop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Nike´s stranddoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 16:50

Gisteren was het zover, mijn verzorgpaard Nike ging voor het eerst naar het strand toe. Hij is best stoer, maar soms kan het een ongelovelijk watje zijn, dus ik was benieuwd.

We gingen rijden bij de Westkustruiters in Wassenaar, een heel betrouwbare manege vind ik. Nike´s baasje ging mee en onze instructrice zou op Nike gaan rijden. Leek hun wel een goed idee, om hem achter een groep ervaren en rustige paarden aan te laten lopen.

Eerst door de duinen heen gelopen, drafje gedaan, galopje, ging allemaal goed. Nike was wel wat heet, maar hij misdroeg zich zeker niet. En toen het strand... Nike was hoogst verbaasd over waar hij nu weer beland was, maar hij ging zonder veel dralen het strand op. Even gestapt, kort drafje gedaan en toen over in galop. Heerlijk vond hij het, oortjes erop en gaan! We zijn niet voluit gegaan met de groep, maar wel in een lekker tempo. De zee vond Nike maar niets, hij haalde de meest rare capriolen uit om daar vooral maar bij uit de buurt te blijven. Met behulp van de gids is hij uiteindelijk toch het water ingegaan en toen bleef hij er rustig in staan. De andere paarden maalden absoluut niet om Nike´s gespring, die keken er echt zo naar hem van 'wat doe jij nou raar, doe normaal beest!'. Op de terugweg lekker relaxed over het (bijna lege) strand gestapt, wat kan dat toch heerlijk zijn!

Op de terugweg begon hij het een beetje zat te worden, hij haalde uit naar het paard naast hem. Tja, zei onze instructice hij is gewoon jaloers, allebei zijn baasjes zitten op een ander paard en hij zit opgescheept met dat 'kreng' Haha!.

Al met al was het een heerlijk ontspannen rit, volgens mij vond meneer het zelf ook wel leuk. Waarschijnlijk komt er dus nog wel een vervolg op. Leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers