Gekke gewoontes van je paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Gekke gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 01:17

Hebben jullie paarden ook ooit van die gekke gewoontes??

Die van mij moet altijd, en overal paardenmest ruiken, waar ie het ook maar tegenkomt. Of het nu op straat is of op concours, maakt em niets uit. Ik dacht eigelijk dat honden dat altijd deden Haha!

Tweede maffe gewoonte: als ik em op de wasplaats zet, en hem vastklik, moet hij altijd het flosje aan zijn rechtertouw vastpakken in z'n mond, en er met alle geweld aan het touw gaan trekken Verward

Derde maffe gewoonte. En dit heb ik nog nooit een ander paard zien doen. Hij steekt zijn tong uit, draait hem ondersteboven, klemt hem tussen zijn tanden en dan moet je z'n tong gaan aaien.
En dat vind ie me toch lekker. Maf beest is het ook

En de een-na-laatste maffe gewoonte. Als ik hem te drinken geef uit een kleine emmer (zo'n ondiepe) en hij is klaar met drinken, pakt ie de rand vast en gooit ie de hele emmer over mij heen. (heeft hij overigens maar 1 keer gedaan, nu heb ik hem op tijd door gelukkig Haha!)
Of gaat ie zo met het water spelen (vind ie geweldig), dat hij af en toe heeel perongeluk zo *splats* mij nat maakt.

En dan nu echt de laatste:
Vanalles in mijn schoenen gooien. Als we door de bak lopen, hoplaa een hele lading zand in mijn schoenen. Lopen we door het water, zet ie toch perongeluk zijn voet iets harder neer dan de rest. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 18-08-03 01:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:48

Die van mij gaat met warm weer altijd in de drinkbak staan. Vooral vorig jaar altijd, dit jaar heb ik het nog niet veel gezien Haha!
En als hij gedronken heeft duwd hij z'n neus in je gezicht en dan doet hij, juist ja... z'n mond open zodat je lekker nat wordt

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:57

ja, Baloe schudt met zn kop bij alles wat ie niet kent *LOL*

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 02:08

D'r schieten d'r bij mij ook nog wat te binnen (ik heb ook geen zin om te gaan slapen)

- mijn zweep afpakken als we naar de bak lopen.
- de prullenbak openmaken en z'n hoofd erin, om te kijken of er nog iets lekkers in ligt
- het tussenstukje van m'n bh vastpakken (heb ik hem niet aangeleerd Haha!)
- m'n sigaretten in m'n jaszak kapotbijten (zijn ook slecht voor je)
- als ik voor em op de grond zit in stal, de tong van m'n schoen vastpakken en m'n been in alle onmogelijke posities laten bewegen
- als de hoefsmid z'n hoeven staat te raspen op dat standaard, vind hij het altijd grappig om de riem van z'n overbroek los te maken. Dus als de hoefsmid dan aanloopt, valt z'n overbroek op z'n enkels
- als je z'n deken oplegt, en de voorsluitingen bij elkaar pakt, pakt hij altijd de rechtersluiting vast en trekt die even lekker naar voren.
- en als ie verlegen wordt, gaat ie aan z'n been krassen of met z'n hoofd van boven naar beneden schudden.

Hmm maffe beesten zijn het ook.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:18

B'elanna "maalt spuug". Zo hebben we het maar genoemd. Als ze iets lekkers heeft gegeten, dan begint ze op haar tong te zuigen en hoor je het spuug door haar mond gaan.

Waarschijnlijk omdat ze met de fles is grootgebracht.

Tancreda4

Berichten: 24028
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:20

Genderose heeft volgens mij niet echt van die rare gewoontes...

Tancreda wel. Die stond altijd hele diepe gaten in de bak te graven, terwijl andere paarden gingen rollen. Tancreda heeft in heel haar leven nog nooit gerold. Een andere grappige gewoonte van Tancrda was dat ze super gekke bekken trok bij het poetsen. Ik heb vaker paarden die het lekker vinden gezien, maar zulke maffe bekken heb ik er nog nooit een zien trekken *LOL*
Oja, dekens, bandages en dat soort dingen vond ze zichzelf te goed voor, of ze vond de kleuren niet mooi bij haar passen, want ik kon haar onmogelijk 2 sec. alleen met haar bandages of deken om laten staan. Haar deken trok ze altijd zo, dat het super ongemakkelijk lag (of vond ze dat juist gemakkelijk Verward) en haar bandages had ze in no time af Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:26

Rowan heeft een gek trekje als hij ongeduldig is: hij schud heel snel z'n neus op en neer, zodat z'n lippen flapperen en z'n hackamore lekker rammelt. 't is wel een grappig gezicht, ik wil het nog steeds eens filmen.

Verder vind hij het leuk om het rits-flapje van m'n wintervest vast te pakken. Dat zit tegen m'n kin, dus hij strekt z'n hals, komt heeel dicht bij m'n gezicht, en pakt dan heel voorzichtig het flapje tussen z'n tanden. Het is zo'n teder gebaar, die warme adem in m'n gezicht en die geconcentreerde uitdrukking in z'n ogen.

Oh ja, hij speelt ook graag met water. als ik hem water aanbied als hij geen dorst heeft flappert hij even lekker z'n lippen erdoorheen (mond spoelen?), spetteren, nog een half slokje, en dan is het klaar. Als hij helemaal niet wil spetter ik even met het water en dan vind hij het opeens toch weer interessant.

Hij moet ook over elke drol heenpoepen of plassen. Hengstengedrag blijkbaar. Hij haalt zich heel wat in z'n hoofd Knipoog
Laatst bijgewerkt door 796285 op 18-08-03 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:27

Anya schreef:
B'elanna "maalt spuug". Zo hebben we het maar genoemd. Als ze iets lekkers heeft gegeten, dan begint ze op haar tong te zuigen en hoor je het spuug door haar mond gaan.

Waarschijnlijk omdat ze met de fles is grootgebracht.


dat is grappig! Raimaer doet iets vergelijkbaars (iig hetzelfde geluid) en die is weliswaar niet met de fles groot gebracht maar wel al heel jong gespeend!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:34

Vol: luchtzuigen Boos! en als hij het warm heeft en hij gaat drinken steekt hij zn neus tot over zijn neusgaten in het water. Hij heeft m zelfs een keer tot net onder z'n ogen in een ton gepropt. Het laatste slokje moet hij ook altijd heel hard uitkwijlen en daarna herhaalt hij dat nog een paar keer. Lekker spelen.
Joop: trok vroeger zijn deken aan de rechterkant naar voren, kon ik m mooi dichtmaken. Doet bij het bit z'n mond altijd wagenwijd open om 'm in of uit te doen. Hij gaat altijd aan je haar en je oren friemelen, ook bij de hoefsmid (daar gaan ze trouwens allemaal handtastelijk doen, Vol stopt zelfs zijn neus zo dicht erop dat hij bijna een klap krijgt, wil t vast goed leren, kan hij t straks zelf).
Patatje: die moet aan elke drol ruiken, maar dat komt omdat hij een hengst is en nogal op zijn territorium gesteld is, dus dan schijt hij er gelijk overheen. Joop heeft dit nu trouwens van hem overgenomen. Patatje gaat trouwens ook heel ruw met zijn voer om omdat hij het anders niet snel genoeg op heeft. Hij valt echt aan, roert het in de rondte etc. En hij krijgt juist zoveel omdat hij een beetje magertjes is...
Joop gaat ook na een snoepje uren lang het hek of tussenschot aflikken, of handen of wat dan ook.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:37

Grappig onderwerp.

Ik heb er ook nog eentje.

Als je bij Noureyev op stal staat en je bent met iets bezig.

Eerst even lekker aan je haar eten, elastiekje eruit trekken.

Iemands bril zo inspecteren dat hij 3 dagen nodig heeft om hem weer schoon te maken.

Mijn BOB sleutelhanger opeten.

Mijn sleutels verstoppen, kan je lekker niet rijden.

Poetskist leeggooien.

Dekje op zijn rug leggen (goede plaats), als ze dan het zadel pakt zo rillen dat hij dekje op je kont ligt.

Veters doorkauwen.

En nog veel meer.

Ik geloof dat ze echt iedereen in de maling nemen.

Erg leuk

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:43

Poetskist kapot trappen ( heb aandelen genomen in kisten Haha! )
Niet stilstaan bij het aansingelen.
Gekke galopsprongen nemen tijdens draven.

Maar verder heel gehoorzaam.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:45

Porrita:
*Als ze iets lekkers heft gehad in dr stal, moet ze altijd eerst een kwartier aan dr stal likken.
*als ik dr af ga spuiten ofzoiets dergelijks pakt ze de slang met dr mond en staat rustig te drinken.
*als ik dr water geef met een emmer, en ik hou m dan best wel hoog vergeleken bij mij, en ze heeft geen dorst gaat ze met dr mond t water tegen me aan spetteren.
*Hals strekken en met dr neus heel lief langs mn gezicht(doet ze in stal)
Chester:
*met zn neus heen en weer gaan over je hand of arm of als ie de kans krijgt over je gezicht, maar dat doet hij heel voorzichtig.
*als ik ga voeren, tilt hij zn voorbeen op en laat m door de lucht bewegen.
*tanden knarsen.


*

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:51

Roos:
Gapen en Flemen voordat ze het bit inkrijgt
Flemen na wat lekkers

Dusty:
Doet altijd met de lippen heel raar
Vind het lekker als je in dr mond (voor de tanden) gaat zitten kriebelen

Selene:
Als ze wat lekkers heeft gekregen gaat ze aan het hek likken of aan mij

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:00

Yetro likt na het eten van iets lekkers ook 5 minuten aan zijn voerbak.
Als ik dan op wil schieten en hem het halster tesnel om wil doen dan kijkt hij heel boos.
Als ik 5 min. wacht is er niets aan de hand.
En Yetro gaapt altijd tijdens het wandelen.(iemand enig idee wat dit is?)

Tiziano wil met de hand gevoerd worden.
Als ik 3 worteltjes op de grond neer leg en 1 in mijn hand hou,eet hij eerst die ene in mijn hand op.
Onder tussen jaagd hij wel de schapen weg die die 3 worteltjes op willen eten.

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:02

Mijn merrie Sammy is heel ondeugend, haha wel grappig hoor.
*In het water gaat ze altijd heel hard met haar benen stampen.
*Je moet een goed hek hebben want ze gaat bijna overal onder door.
*Als je een buitenrit maakt loopt ze altijd het liefst door de brandnetels of heel dicht langs prikkelstruiken.
*Bij een hindernis probeert ze altijd eerst of ze er langs kan.
Naja nog wel wat meer dingen maar het is eigenlijk allemaal wat andere paarden ook wel doen Knipoog

Bino komt na het drinken naar je toe met een mond vol water en kwijlt het lekker boven je rug uit. Scheve mond

Bij Kasper weet ik zo snel niks, hele lieve pony Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:03

Als Kawa brokken aan het eten is legt hij altijd een hap brokken op het randje van de voerbak. De rest eet hij gewoon op.
Het is maar een cm breed dus de helft dondert er van af en dan legt hij er nieuwe neer.

Hij heeft dit aangeleerd op de vorige stal, daar had hij een baksteen breedte. Maar nu probeert hij het nog.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:31

Ehm, Als Nico vast staat en hij is ongeduldig dan gaat ie met zn voorbenen over elkaar staan Haha!
Eeen hij wil alleen plassen in zn stal en in de wei (ook soms met rijden). En als je hem dan snel in zn stal zet gaat ie met zn achterbenen zo ver mogelijk naar achter staan, linkervoorbeen uitgestrekt omhoog, oogjes dicht en knorren Tong uitsteken Ziet er echt niet uit gewoon *LOL*

Lucky steekt altijd zn tong uit zn mond als ie net wat te eten gehad heeft!
Zo dus Haha! (zie Nico kijken: 'Doe's normaal' Tong uitsteken)
Afbeelding
Hij doet hem nog veel verder trouwens. Helemaal eruit aan de zijkant (en dan gaat ie met zn tong flapperen Tong uitsteken)

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:41

Tos gaat om van alles flemen. Alles wat je hem laat ruiken = flemen.
Hij wil altijd de zweep afpakken.
Als hij klaar is met drinken, altijd even zijn mond vol water en dan nog even lekker nakwijlen...
Al meerdere keren geflikt terwijl ik zijn hoeven stond uit te krabben (bedankt voor de douche Clown )
Hij wil als ik hem afspuit altijd even water in zijn mond gespoten krijgen.
Wil altijd rollen in de meeste ranzige dingen...
en hij wil ook altijd alle strond ruiken. Voor de kar geeft dat altijd een leuk effect, hoofd naar de grond en dan huppelpasjes...
Verder staat hij vaak met zijn centenbak te klapperen Haha!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:42

Mijn pony heeft nogal veel gekke gewoontes:
Als ik voor zijn stal sta en hem geen aandacht geef, gaat hij heel hard met zijn bovenlip langs de tralies heen en weer> net zo lang tot ik hem aandacht geef!
Als hij op de poetsplaats staat en hij krijgt de kans, gooit hij mijn poetskist om. Als hij dan bij het hoofdstel kan komen, pakt hij die in zn mond en gooit het weg. De zadelbok (met zadel) belandt ook op de grond, dus die zet ik altijd een paar meter bij hem vandaan!
Als ik hem vast heb staan op de poetsplaats (aan 2 kettingen; als hij los staat heb ik de 2 kettingen aan elkaar bevestigd) gaat hij heel hard op en neer met zn hoofd> dat maakt erg veel lawaai. Hij vind het geluid waarschijnlijk leuk.. Verward
Als hij op de poetsplaats staat en geen aandacht krijgt gaat hij met zn lippen flapperen.
Hij gooit altijd alles om> stoelen en tafels zijn erg leuk speelgoed... Zwepen pakt hij in zn mond> hij heeft mij zelfs een keer 'gelongeerd' ipv ik hem! Over emmers water gesproken> als ik hem een emmer water voor hou wanneer hij geen dorst heeft, gaat hij met zijn neus in het water en begint heel hard met zn hoofd te schudden.. als de emmer op de grond staat, gooit hij m om Haha!
Dan hebben we nog de fijne gewoonte van hem dat, wanneer er mensen in de buurt van de poetsplaats staan, hij alles doet om mij het poetsen en opzadelen moeilijk te maken: de hele tijd heen en weer lopen, buik opblazen met aansingelen, bit niet aannemen> houdt zn tanden stijf op elkaar! zn hoofd wegdraaien als ik de riempjes van het hoofdstel dicht wil doen.. Verward Dit doet hij alleen als er andere mensen in de buurt zijn!
Ik lach me dood om dat beest Haha! Hij is grappig!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:45

bijna vergeten! Wanneer ik bij zijn stal sta en hem er nog niet uit haal, doet hij zijn voorbenen over elkaar en rekt zich uit> de helft van de tijd heeft hij dan moeite met zijn benen weer van elkaar te krijgen en valt hij bijna om *LOL*

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:53

Mijn pony hinnikt iedere keer dat ze een fiets ziet.
Ze heeft namelijk zo'n idee dat iedere fietser eten voor haar bij zich heeft omdat ze op de wei vaak van fietsers lekkere dingen krijgt.
Dus iedere keer als we gaan wandelen en ze ziet een fietser gaat ze hinniken.(maf beest) Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:14

- Als je een gladde jas aan hebt gaat hij met zn lippen eroverheen wrijven, zo snel mogelijk op en neer Haha! dat maakt een vaaag geluid. Poetskist gebruikt hij er ook voor.
- Als je aan zn mond zit te friemelen komt die hele lap tong eruit en moet je hem even vastpakken.
- Als hij met een ander paard aan het klooien is (naar elkaars hals/ hoofd happen) doet hij dit met zijn tong buiten boord, zodat de ander die wil opeten (hij heeft ook een stukje uit zn tong )
- Tegen ieder ander paard heeel hoog gillen net als een merrie...
- Zn hoofd omhoog, en dan kantelen, bovenlip uitsteken en aanspannen; dit is bedelen om een snoepje Verward
- Op 1 knie gaan zitten om gras onder de draad door te zoeken.
- Kreunen bij het rollen, plassen en mesten Bloos!
- In travers naar je toe komen met een schitterende hals buiging Schijnheilig ... want het regent, en je hoofd zal maar nat worden!!! Haha!
- Gaan hoofd schudden, baasje snapt echt niet waarom opeens.. Owww er vallen hele kleine sneeuwvlokjes uit de lucht!
- ben je zn been aan het poetsen, gaat hij met gebogen hoofd, bijna opznkop naar me kijken, heeel dreigend bedoeld denk ik Knipoog
- Sta ik te kletsen, begint hij te schrapen na 5 minuten, ga ik naast hem staan, gezellig ook schrapen, gaat hij keeeeihard en hoog schrapen, owkee hij wint Cool

Ik kan nog wel even doorgaan...

- Hij was aan het bijkomen van de narcose, viel bijna om, ziet mij de stal inkomen.. ennn..
maakt een buiging *LOL*

Hij is echt zoow lachwekkend... Lovers

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:59

Lielle"]
[quote="Anya schreef:
B'elanna "maalt spuug". Zo hebben we het maar genoemd. Als ze iets lekkers heeft gegeten, dan begint ze op haar tong te zuigen en hoor je het spuug door haar mond gaan.

Waarschijnlijk omdat ze met de fles is grootgebracht.


dat is grappig! Raimaer doet iets vergelijkbaars (iig hetzelfde geluid) en die is weliswaar niet met de fles groot gebracht maar wel al heel jong gespeend!
[/quote]

Heel grappig Haha!
Ik dacht tot nu toe echt dat B'elanna de enige was..

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:45

Mijn pony stopt altijd haar hele hoofd onder water in de waterbakken en gaat dan water door haar neusgaten naar buiten blazen.
Ik durf te wedden dat er niemand is met deze gewoonte! Ook is ze gek op water en boten. Als ze een bootje ziet in het water moet je'd'r goed in de gaten houden want ze zwemt er zo naar toe. Toch een zeepaardje misschien? Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:46

Hahahahaha, grappige paarden allemaal.

Okkie is ook een beetje maf (lijkt helemaaaaal niet op zijn baasje Schijnheilig )

Als ik aan kom gelopen bij zijn stal begint hij me "kusjes" te geven alsof hij me vreselijk gemist heeft en dan houdt hij niet meer op. Overal krijg ik kusjes en zolang als dat ik in de buurt ben. Wel super voorzichtig!

Dan lopen we naar de poetsplaats, ondertussen natuurlijk overal even buurten, want we moeten wel op de hoogte blijven natuurlijk. Eenmaal aangekomen pakt hij de ketting vast en begint daarmee tegen het ijzer aan te slaan want dat maakt zo'n leuk geluid.

Of hij pakt de stang vast en gaat erop leunen (alla luchtzuigen, maar hij zuigt niet!) Vooral leuk als er een shabrak overheen hangt, om te proberen dat hele ding in je mond te stoppen in één keer!

Als ik dan wil gaan poetsen pakt hij mijn borstel af, die gooit hij op de grond, dan geeft hij me een kusje om het goed te maken en gaat weer verder met spelen. Dit ritueel herhaalt zich dan een paar keer tot ik hem even duidelijk maak dat hij toch echt schoon moet.

Als ik zijn hoeven ga krabben is het wel zo verleidend om in mijn staart te bijten en dan aan mijn haren te gaan trekken of mijn achterste te gaan kriebelen.

Als ik met het zadel en hoofdstel kom aangelopen begint hij (hééél theatraal) te geeuwen onder het mom van: ik ben moe, laat me toch met rust!

Als ik dan eindelijk bij de rijbak ben belandt is het toch wel zo leuk om de poort de hele tijd dicht te maken terwijl hij eerst open moet (heb ik hem niet aangeleerd hoor Schijnheilig ).

**met rijden is hij serieus !**

Als ik klaar ben en ik wil uit de rijbak smijt hij de deur open van de bak.

Dan begint het hele ritueel opnieuw.

Als hij gemest heeft en ik pak de bezem, pakt hij ook deze van me af. En begint daarmee te vegen! Echt waar. Als hij dan valt kan hij zich uren amuseren met het idee dat hij die bezem gaat pakken terwijl het touw net 5 cm. te kort is.

Als mijn hond dan nog even komt aangerennen is het ook wel erg leuk om ook die kusjes te gaan geven.

Als ik met een emmer water sta is het ook geweldig om te gaan spetteren en die vervolgens over me heen te gooien. Of de regenton kan ook natuurlijk, of de tuinslang.

En als hij jeuk heeft aan zijn achterste draait hij zich gewoon daarmee naar mij toe *hint* zodat ik bijna omkiep.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.