Iwaldo update na 3 maanden :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 23:13

Vandaag weer naar mn schatje wezen kijken. Wat issie groooooot!! Vergeleken met die AMerikaanse paardjes! Hihi.
Hij stond heel schaapachtig te kijken en we hebben even lekker geknuffeld (wat is dat toch weer heerlijk... wat heb ik die donder gemist)
Maar een paar niet leuke dingen:
Ze hebben zn staart geschoren aan de zijkant terwijl ik hem 3 jaar lang heb laten groeien omdat ie anders zon zielig sliertje was...maargoed dat is niet zo'n punt

Hij had gisteren een belangrijke cross maar heeft alles geweigerd Huilen Ik snap er niks van want hij sprong zo gigantisch goed toen ik wegging... en ook in de oefencross een maand geleden was ie nog heel erg goed... en dat net op een moment dat hij echt weer moet gaan werken... het jachtsiezoen komt er weer snel aan...
Want de vos van Iwaldo's eigenaar,w aar ie heel hard mee aan het trainen was (en waardoor Wallie het een beetje rustig had de afgelopen maanden) heeft nu hele erge artrose (daar is ie mee opgelicht toen ie hem kocht; het paard was goedgekeurd maar op dezelfde foto's mocht ie niet verzekerd worden want toen bleek dat ie artrose had) aan vier benen en daar heeft ie nu veel pijn aan. Hij staat nu in de kliniek en krijgt spuiten tegen de pijn en volgende week mag ie gaan beginnen met alleen stappen en hij heeft speciaal beslag... Ik zie het somber in, vooral omdat het een jachtpaard is..

Voor Maik zelf (dat paard) is het niet leuk maar ik vind het ook balen want als er geen ande paard is betekent dat dat Iwaldo iedree jacht mee zal moeten... en dat is wel heeel erg zwaar voor hem.
Nouja, eerst morgen maar eens zien of ie wil springen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 23:17

fijn dat je weer thuis bent!!

Arme Wallie, ik hoop dat het snel allemaal weer goed komt hoor, dit is toch een grote teleurstelling. Beterchap!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:48

bah dat ze die staart hebben op geschoren wie heeft dat gedaan?
Nou ja nu heb je 'm weer lekker alleen voor jezelf heb je er al opgezeten? Is ie met rijden ook veranderd?
wel balen dat ie niet meer springt hoe zal dat straks in de jacht gaan?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 13:57

Nope nog niet gereden Boos! Ik ga vanavond kijken naar de les met zn eigenaar... is springles dus ik ben benieuwd. Toch erg vaag want hij vond springen zoooo leuk dat ie zelfs in een dressuurles stiekum wilde springen als ie in een volte richting hindernis ging. Nouja we zien wel... zal waarschijnlijk wel een kwestie van even aanpakken zijn! Frusty

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 14:25

staartperikelen: OH ZO BEKEND. Ik heb Joop nu 5 jaar geleden voor t laatst zijn staart gedaan aan de zijkant. Schitterend vinnik m nu, en als mensen dan beginnen over het afscheren, dan ga ik heel hard gillen. Paps en mams werden helemaal naar van mij: 3 haartjes... Maar ze flikken t niet!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 22:06

Effe of- topic: Ik heb net vorige week gehoord dat het hartstikke ''in'' is in hogere dressuurkringen om de zijkant van de staart van je paard niet meer te scheren. Puur natuur is weer HET modewoord. Knipoog