Barley gechipt vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 15:53

Eigenlijk wilde ik haar niet laten chippen. je hoort zo veel enge verhalen. ik dus navraag gedaan maar dat DNA verhaal kost me gewoon te veel. dat kan ik simpelweg niet opbrengen. Steeds 150 gulden als je gecontroleerd word...

Maar goed. Eerst de gegevens invullen. Kreeg nog iets korting omdat ze al een pasoort had. Haha! Dat houdt ze dus ook gewoon.

daarna hield Astrid(ook van bokt) Barley vast. Ik heb met Julius een paar gekneusde ribben gehad en was eigenlijk te gespannen om haar vast te houden. dat breng je dan alleen maar over dacht ik.

Eerst het scheren en toen de chip erin. Ze schrok een beetje en keek me echt verontwaardigd aan."Ze bijten me!"

maar mevrouw wat brokjes gegeven en toen mocht ze wer lekker naar stal.

ben blij dat het goed is gegaan en nu maar hopen dat de chip blijft zitten. (denk het wel)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 15:56

gelukkig viel het toch nog mee!
ach al die nare verhalen iedereen kent ze maar als je het navraagd kent niemand diegene persoonlijk waarbij het is gebeurd.
Ikzelfs heb lottel al 3 jaar gelden gechipt hij zit en nog steeds op de goede plek en hij had nergens last van de rest van stal ook niet (toen iets van 10 paarden tegelijk gedaan)
Hinke moet gechipt worden maar ik wacht daar mee tot 2.5 a 3 jaar ik vind haar nu zo klein.
DNA is alwel bij haar afgenomen op de keuring

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:12

Als ze het gewoon rustig doen en laten merken met klopjes dat de chip eraan komt dan is er niet aan de hand maar sommige schrikken en dan gaat het mis!

Heike hoeveel moeste je betalen voor de chip?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:29

Eigenlijk had ik het nog nooit gezien het chippen op zich, wel de griezel verhalen gehoord natuurlijk...
Maar op de appaloosa-keuring in Lunteren heb ik het eens uitgebreid bekeken, en het ziet er volgens mij enger uit dan het is.. Verward Het is best wel een dikke naald die erin gaat, maar als je kijkt naar de reacties van de paarden valt het eigenlijk wel mee, sommigen komen wel een beetje omhoog maar echt hele grote paniek/pijn reactie heb ik eigenlijk niet gezien die dag....
Het is denk ik meer de schrik dan de pijn...Maar dat weet ik ook niet, misschien zie ik het wel helemaal verkeerd...
In ieder geval heeft Barley het gehad, de chip zit erin.... Haha!

Groetjes Sonja

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 16:36

het kostte me nog 75 piek. maar ja dan heb je ook wat. Knipoog

Menno van Iris was wel erg in paniek. maar ja die vind mannen eng en er was een man aan het chippen. Die kwam dus ook omhoog. maar uiteindelijk zat de chip er dus ook in..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:51

Lodewijk bewoog niet eens.. of ja zijn oor van de 10 bij ons deed er 1 moeilijk maar die is ookal met enten aan het spoken dus ik weet het niet lijkt dat ze het niet erg vinden.
wat sundancer beschrijft deed onze chipper ook kloppen op de hals en dan ineens zijn hand met de naald erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 17:19

Ik heb Milena twee jaar geleden al laten chippen, op de keuring. Ze gaf geen krimp, had alleen maar oog voor al die andere paarden en mensen op het terrein.
Vorige week zijn we gecontroleerd op de keuring in Heemstede, en het ding zat keurig op dezelfde plek als waar 'ie erin gegaan was hoor.

Even twee daagjes rustigaan, zodat het lichaam het in kan kapselen.
En idd, zoals iemand hierboven ook al zei: wie heeft er nou ZELF problemen met de chip gehad? Vrienden van vage kennissen van de nicht van de buurman z'n vriendin tellen niet mee.....

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:14

Jesper brak alles af voor het scheren. Het chippen zelf vond hij niet erg Verward Het controleren daarna was wel weer een aanslag op de muren van de stal, en de veearts niet te vergeten Scheve mond\

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:02

Maar je moet het paspoort dan even naar het stamboek opsturen, want het chipnummer moet erin getypt worden. De stickers kun je er namelijk makkelijk weer afhalen.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 19:11

Menno is vandaag idd dus ook gechipt. Ik ben zo blij dat het igg wel gelukt is. Wat er met Menno in het verleden is gebeurd weet ik helaas niet maar hij moet een paar erg nare dingen mee hebben gemaakt. Mannen laat hij amper in zijn buurt toe. Enten (en nu dus chippen) tandarts etc zorgen voor veel problemen. Gelukkig zit die chip er nu wel in.

Ik heb hem zelf niet vastgehouden. Leek mij beter dat iemand anders dat doet. Vind het altijd erg moeilijk om Menno zo in paniek te zien raken. Astrid heeft dus ook Menno vastgehouden. Eerst op de poetsplaats. De man die chipte bleef heel rustig gelukkig maar Menno raakte toch nog in paniek en vloog alle kanten op. Toen hebben ze hem in een lege stal gezet en het daar afgemaakt. Hij is omhoog gekomen en heeft zich proberen los te trekken etc.
Toen het klaar was heb ik hem meteen overgenomen en naar stal gebracht. Iedereen die daarna Menno wou aanhalen werd erg argwanend bekeken, snurken en dan meteen wegdraaien. Was wel lief dat hij mij nog steeds 100% vertrouwd. Ik heb hem gerust gesteld en ben nog even bij hem in de stal gebleven. Lekker gekroeld etc.

De vrouw die bij het chippen was. Vond dat hij wel erg sterk was. Tsja welsh cob he Lachen En die man vroeg zich af hoe hij dan wel niet bij het rijden was Lachen Haha mijn kleine monstertje normaal zo braaf en rustig Lachen
Lang verhaal, ben blij dat het gebeurd is en dat het gelukt is. Lachen

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 21:37

vandaag is lucy dus ook gechipt en dat ging dus wel goed ik heb ze zelf vast gehouden en bij menno en barley ging het er hetzelfde aan toe als bij lucy.
de man deed netjes scheren en ontsmetten en met wat klopjes op de hals en meteen de chip-naald er in,een zeer vriendelijke man die dat deed.
wat betreft de kosten die verschilde per paard zoals je las moest heike 75 gulden betalen iris en ikzelf moesten 9o gulden betalen en als je er KWPN papieren bij had dan was het 65 gulden .
al met al viel het allemaal wel mee,ben blij dat het gedaan is

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:58

Opaal was dus gister ook gechipt. Had haar eerst gehaald en stond buiten te wachten. Het duurde best lang voordat die mensen kwamen. Gelukkig mocht ik haar in een stal zetten. Vond ze volgens mij ook best leuk.
Opaal bleef best rustig. Alleen toen de naald erin geprikt werd schok ze even. Maar ondanks dat bleef ze nog heel rustig. Gelukkig maar.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:09

Oliebol, is iedereen dit weekend gechipt, dan kan ik nog wel een tijdje op mijn paspoort wachten. Mijn paard is in februari al gechipt, maar nu ik weer een beetje aan starten ga denken, moest ik toch het papierwerk maar eens regelen (hij is thuis door de eigen DA gechipt, dus moet de rest zelf regelen) Ik dacht dat ik de enige nu nog was met aanvragen van een paspoort, en dat ze met z'n allen zaten te wachten tot ik het eens opstuurde *LOL* , maar moet dus nog wel even geduld hebben.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 17:17

Marco (pony van Astrid) kreeg het paspoort pas toen ze de starkaart aanvraagde. hebben een half jaar gewacht!

ik wist het ook niet. maar ja had met Julius al een starkaart dus kreeg hem meteen. En Barley heeft een engels paspoort. Vind ik wel leuk. heb ik iets aparts

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:43

Razinda moet ook nog gechipt, maar ik stel het zo lang mogelijk uit. Eerst maar eens zien of alles goed blijft gaan...

Jur schrok wel heel erg bij het chippen. Ik zal eens een foto neerzetten daarvan, ik heb namelijk foto's gemaakt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 13:41

Ik wilde wel foto's maken maar durfde eigenlijk niet te kijken.

maar gelukkig ging alles goed en zit die chip er nu in.