Nationale keuring NAS geweest met Rachel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Nationale keuring NAS geweest met Rachel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 23:29

Vanochtend vroeg opgestaan (5 uur Gaaaap ) want we zouden naar de nationale keuring van het nederlands appaloosa stamboek gaan. Om kwart voor 6 waren we op stal en ben ik gelijk naar Rachel toegegaan om te kijken hoe schoon (of hoe vies Tong uitsteken ) ze nou was. Ze was nog blinkend schoon, gelukkig maar want om 6 uur 's ochtends je pony gaan wassen daar had ik niet zo'n zin in. Vlechtjes en knotjes zaten er ook nog mooi in. OK dan! Rachel klaar gemaakt voor de heenreis en de spullen in geladen, mijn vriend, ik en Cecilia vertrokken om half 7. Naar het station in Apeldoorn om Serenta op te pikken en daarna door naar Kootwijk waar de keuring werd gehouden.

Eerst even naar het terrein gelopen, nummers ophalen en daarna weer terug naar Rachel en die nog even mooigemaakt. Even bij de rubrieken voor ons gekeken en daarna gauw Rachel opgehaald. Ze was sneller aan de beurt dan verwacht, maar toch genoeg tijd gehad om haar los te stappen.

Toen moest ze de ring in, natuurlijk videocamera erbij Lachen Even opstellen, ze stond echt heel erg mooi, daarna rondje stap, ze stapte mooi door en lekker ruim. OK dan! Daarna in draf en ik had het eigenlijk niet verwacht, maar ze draafde zo mooi ruim echt toppie dus. Halve sliding aan het einde van het rondje Knipoog En toen mocht ze de ring alweer uit.

Eventjes wachten en toen moesten alle combinaties de ring in. Pretty Lady van de Peerdenhoeve (erg mooi dier) als 2e Pippa, en op de 3e plek liep Rachel. En achter haar nog 4 anderen. Op een gegeven moment werd de merrie achter Rachel een plekje omhoog geschoven en mochten ze allemaal opstellen (7 merries in totaal, gevlekte merries kleine maat 3-11 jr zonder veulen). De eerste 2 een 1e premie met een ster OK dan! De 3e een 1e premie en Rachel kreeg een... 2A premie!!! Wow! De opmerkingen van de jury waren: Mooie robuuste rijpony, ietswat te kort in de bovenlijn van de hals (mocht wat meer bespiering), en de kruis & lendenen. Mooie stevige romp Vork

Erg gaaf dus, ben erg trots op Rachel. Lovers Het was onze eerste keuring.

Nog wat bokkers gezien waaronder Liberty, Ukkie, Tije, Liberty's zus en de vriend daarvan, Isamiya en ik heb Donja zien voorbrengen.

Liberty, Serenta, Cecilia en ik hebben nog heel wat foto's gemaakt, nou ja ik heb wel foto's gemaakt maar ze zijn niet op de digi terecht gekomen Schijnheilig Maar was wel gezellig. Rond 5 uur gingen we weer naar huis.

Volgend jaar zijn we weer van de partij met Rachel en hopelijk een veulen en misschien onze pintaloosa die nog moet worden opgenomen in het stamboekregister dus dat wachten we eerst maar af.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 12:24

Dank jullie wel!
Illindra, kleine maat is bij het Appaloosa-stamboek 1.28m tot 1.48m. Rachel is 1.48m.

Marijke, tsss jou ken ik toch al Tong uitsteken
{offtopic} waarom zit je weer op je oude naam?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 14:08

Ja leuk ik wil foto's zien..

Dank je Shanna16 en Sylke Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 14:52

Jaa leuk!! Ik heb ook nog een stuk of 35 foto's van de kampioenskeuring Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 16:50

De eerste 3 hadden een eerste premie dus dan krijgt de koploper 1A, die daarna 1B en de derde 1C, Rachel kwam daarna als eerste met een 2e premie (en als enige) dus dan heeft zij een 2A. Heeft dus met volgorde van opstelling te maken.

Foto's van Rachel komen morgen Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 22:30

Zegt me zo niks, sorry, zeker een snowflake? Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:29

Dankje, ik heb jou inderdaad niet gezien.
Gaat het alweer beter met Starlight, ben beetje benieuwd naar de foto.

Volgend jaar zijn we weer van de partij enne een 1A zou natuurlijk super zijn maar dit jaar konden we niet op tegen de 2 kampioenen van vorig jaar in onze rubriek en nog een super mooi dier van Nijhof Haha!
Ster zou helemaal geweldig zijn!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Tara_13 en 4 bezoekers