Pfff Hyper-de-hyper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Pfff Hyper-de-hyper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 11:15

Ewald is de laatste tijd verschrikkelijk hyper! Hij zit super in zijn vel, dat zal het wel zijn, want hij krijgt kwa eten niks meer (of minder) dan normaal Haha!

Het is echt niet meer normaal, zou het dan misschien aan de periode liggen??Ík rijd 's avonds als het afgekoelt is..
Alles wat eng is gaat ie voor wegrennen en opzij springen. De "normale" Ewald was zo'n koele kikker die stil ging staan als iets eng was..
In december zou ik nog iedereen op hem durven laten rijden, een meisje van 6 reed wel op hem. Ik zou hem zelfs zo uitlenen voor een buitenrit. Maar nu?? Ben bang dat diegene er na 5 minuten genoeg van heeft. Als je op buitenrit gaat galoperen gaat ie eerst oinken en daarna begint een halve rodeo.. Dat oinken is dat hij met zijn voorbenen heel jolig gaat maaien tijdens de galop, dat zit heel apart en is verschrikkelijk lachwekkend voor mede-rijders. Ik meot er zelf ook altijd om lachen.. ahum.. MOEST! Nu begint ie erbij te bokken en gaat zn kop tussen zn voorbenen.. Misschien iets te lang "lollig" gevonden Scheve mond

Maargoed hebben jullie paarden de herfst ( Verward ) ook alweer in hun hoofd?? Of is die van mij gewoon irritant Haha!

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:03

Hmm, klinkt best bekend. Gisteren was mijn haf (normaal best actief, maar nu in de afgelopen hitte toch iets minder) erg rennerig. Ik probeer 'm de beginselen van wijken bij te brengen, enige reactie die ik kreeg is hard naar voren scheuren. Niet helemaal de bedoeling....Heb dus maar eerst veel gegaloppeerd om een beetje energie te lozen, daarna kreeg hij toch beter door dat hij opzij moest voor mijn been en niet keihard naar voren. Het bos is zowiezo nog vrij nieuw voor ons, zodat hij daar altijd al een beetje hyper is. Hoop niet dat dat nu nog erger wordt, ben niet zo'n held namelijk.. Bloos

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:06

Tjs Mable maakte gisteren ook rare sprongen ik denk wel dat het door de weersverandering komt. Maar als ze tijdens het rijden opzij springt of wegschiet dan drijf ik haar flink voorwaarts en gaan we er nog een keer langs, 9 van de 10 keer loopt ze dan weer normaal het is namelijk ook wel eens uitproberen......

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:35

oo haha zo grappig..normaal is mijn merrie ook harstikke braaf..maar gister aan de longeerlijn was het springen en bokken hoor..keertje flink boos worden dat het echt niet grappig meer is..toen ging het wel weer..misschien het weer??

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:40

als ik dit zo lees, weet ik het alweer, mijn koudbloed is altijd superschrikkerig bij een weersverandering, ik had hem gisteren al laten staan, maar zal er vandaag aan moeten geloven, voor het eerst in maanden ook nog helemaal alleen, geen ander paard mee, geen fietser mee, ik heb er al weer echt zin in *not*, ik ga maar gauw, deste eerder ben ik van die stress af!

Wikdegene die altijd zei dat paardrijden LEUK was, zich melden???? Verward

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 12:51

Leuk is het wel, maar wel super vermoeiend Haha!
We gaan morgen een buitenrit naar een plas maken, durf nu al te wedden dat ik hem niet het water in krijg en dat Ewald er vast wel met alle vrijwilligers vandoor gaat vliegen Lachen Vandaag maar even springen, gebruikt ie zn energie wat beter Knipoog

Gelukkig is Ewald niet de enigste die zo gek is Lachen

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:18

Nou, ik dacht dat het aan ons lag, maar dinsdag was Donja ook al zo druk, niet rustig te krijgen in draf... Ja, toen ze moe werd. Het zou dus best kunnen dat 'het in het weer zit'.
Maar het is erg vermoeiend en frusterend.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:23

mijn pony word juist rond deze tijd heel rustig Verward
haha,als ik nu in de bak rij loopt ze best sloom en reageert slecht,ik zit dan nog meer te werken dan haar ~~}> (wat dus helemaal fout is)
komt ewald wel dagelijks op de wei?dat helpt ook vaak van veel overtollige energie kwijt te komen.
wat ik voorheen na het rijden deed,als ik merkte dat mickey nog erg fit was,liet ik haar nog welleens los,dan ging ze zelf nog even gek doen en erna was het ook goed.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 14:34

Passion ook, maar dat kan ook geweest zijn omdat ik lang niets met m gedaan had.
ik ging langeteugelen, meneer wou alleen maar draven en HARD stappen. Ik kon 'm moeilijk bijhouden en meneer had nog nooit van een bit gehoord
Alles was eng, 1 mens was zou eng dat hij zich zo snel als hij kon omdraaide en onderuit ging. De aansteller, achterhoeven en benen kapot(niet ernstig), eigen schuld ~~}>
Stilstaan had hij ook nog nooit van gehoord en andere paarden, wat zijn dat Verward

Echt verschrikkelijk, met langeteugelen is hij altijd best druk maar gister was het echt een hysterisch volbloedje.
In de wei enzo is hij gewoon rustig maar als we wat leuks gaan doen... Haha!
Maar lui is hij echt heel zelden!

(en hij heeft al meer als een jaar niet op stal gestaan )