Naar de Roth-See, een heel avontuur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Naar de Roth-See, een heel avontuur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-03 15:32

Gisteren zijn mijn vriendin Ilka en ik naar de Roth-See gereden Lachen ! (ca. 30 km. van huis) We wilden om ong. 17.00 uur wegrijden, want we hadden (ruim) uitgerekend dat we er zo´n 4 uur over zouden doen en hier is het om 21.00 uur echt bijna donker!
Het begon al goed; ik reed naar de stal, was er bijna en kwam er achter dat ik m´n rij-schoenen thuis vergeten was Frusty ! Terug rijden, zou betekenen dat het zeker een half uur later zou gaan worden Scheve mond ! Gelukkig was mijn buurvrouw zo lief en is ze komen brengen Lovers !!
Toen we (10 min. later dan geplaned) wegreden, bleek dat we de waterflessen niet handig vast gemaakt hadden, dus dat betekende afstappen Knipoog !
Nadat we een stuk in het bos reden en wilden draven, begon Helania te bokken, deels uit overmoed, deels omdat ze overal weer "witte vlekken" zag (bundeltjes zonlicht, gedroogde plukjes gras enz.). Uiteindelijk vloog Ilka er dus af, maar gelukkig was er niets ernstigs gebeurd Lachen !
Een half uur later kwamen we door een dorp en bedacht Dikke opeens dat de putdeksels wel erg eng waren zodat ´ie de hele tijd met z´n neus op de grond liep, daardoor kon hij toch vooral goed kon zien of er weer zo´n ding lag Lips are sealed !
Toen we eindelijk de B2 (een vrij drukke weg) waren overgestoken, moesten we richting kazerne. Daar moesten we omheen richting een ander dorp. We vroegen voor de zekerheid nog aan een paar mensen of we wel goed zaten en idd, "we hoefden alleen maar rechtuit te gaan, dan kwamen we vanzelf in Eckersmühle". Het begon inmiddels al een beetje te schemeren, stonden we opeens voor een "rijden verboden weg" Verward . Okay, wij dwars door de pampa, op zoek naar een weg die we dan wel mochten nemen. Net toen we ervan overtuigd waren dat we de juiste weg hadden, bleken we in de zekerheids-zone van de kazerne te zitten, met naast ons het militaire oefenterrein Scheve mond ! Dus weer een andere weg gezocht...
Toen we eindelijk in Eckersmühle aankwamen, moesten we nog het halve dorp door, om bij het kanaal te komen. Omdat de paarden best wel moe waren, waren we al gaan lopen. Vanuit het dorp, moesten we nog een stuk bos door, voordat we bij de brug kwamen; tjeetje, wat is dat vermoeiend, door het bos lopen als je geen hand voor ogen ziet !!
Nadat we uit het bos kwamen, waren we binnen 2 min. bij de brug, daar moesten we overheen, de tweede weg rechts nemen, na het hek links af en dan alsmaar rechtdoor, dan zouden we er binnen 15 min. zijn Lachen !
Totaan het hek ging alles goed en het eerste deel van dat weggetje was ook nog te doen, alleen... toen ging de weg naar rechts Verward !!!
Inmiddels was het 22.00 uur en echt stervens donker !!! (Het was wel-is-waar volle maan, maar dat kreng stond gewoon niet hoog genoeg om er profijt van te hebben Stoom uit je oren !!)
Maar goed, wij dus een weg gevonden, waar we iig dat bos uit konden gaan! We hoopten dat we dan zouden zien waar we waren en hoe we dan moesten rijden. En ja hoor... voor ons de Roth-See en allemaal lichtjes Party!! !! Het was nog wel een eind rijden, maar wij dachten dat dat het huisje was, waar je wat kan drinken. Onze mannen zaten op de stal van Mathias en Suzanne op ons te wachten (ons eind-doel) en hadden al -tig keer opgebeld waar we waren en hoelang we dachten nog nodig te hebben Tong uitsteken ! (Wij iedere keer maar zeggen "we zijn er zo, nog een minuut of 20 !!" Clown )
Uiteindelijk waren we - na een half uur- bij het huisje, bleek het het verkeerde huisje te zijn Frusty !!!, helemaal aan de andere kant van de Roth-See Verdrietig !!! Toen zagen we het echt helemaal niet meer zitten Huilen !! Wij waren moe, de paarden waren moe, we hadden allemaal dorst en honger... Als je je de Roth-See voorstelt als een groot ovaal, zaten wij bovenaan- in-het-midden en de stal van Mathias is links-onderaan!!
We hadden 3 mogelijkheden: óf de hele weg terug om de R-S rijden, óf bovenlangs aan de straat rijden (was ca 20 min. Knipoog geweest!). Dat laatste vonden we niet echt een optie, omdat die straat stik-donker is en ze daar als gekken rijden Scheve mond !! Maar goed, om te terug te rijden hadden we ook geen moed meer !!
Bleef over mogelijkheid 3: onze mannen opbellen, of ze ons konden halen met de trailer !! Dat was op zich geen probleem; het probleem was mijn Dikke Scheve mond !! 3 Jaar geleden is hij in de trailer op de Autobahn gevallen en sindsdien laat hij zich nauwelijks in de trailer zetten en áls hij dan na veel bloed-zweet-en-tranen staat, begint ´ie de hele tent af te breken !!
We waren inmiddels echt aan het einde van ons latijn en de trailer leek ons de minst erge mogelijkheid. Binnen 10 min. waren onze mannen er en wonder-boven-wonder: 10 min. later stonden onze paarden erin Lachen !!
We besloten om i.p.v. naar Mathias en Suzanne te gaan, meteen naar huis te rijden ! De Roth-See was sinds gisteren gesloten vanwege blauw-algen Frusty , dus zwemmen met de paarden konden we so-wie-so niet Verdrietig !!
De eerste 10 km. zat ik nog verstijfd in mijn stoel, omdat ik steeds nog bang was dat Sam zou gaan vallen, maar hij stond tegen de wand aan geleund en was vrij rustig.
We waren uiteindelijk om 23.45 uur weer terug in onze eigen stal Lachen ! Doodmoe, maar weer een avontuur rijker met de beste paarden die we ons maar kunnen wensen Lovers !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-03 13:11

Tja, de paarden waren iig blij om weer thuis te zijn Knipoog !!
Toen we om 23.00 uur in de auto zaten, was het op de thermometer nog 27,5 C ! Toch was het qua temp. best wel te doen! We reden eigelijk bijna de hele tijd in het bos en de paarden hadden niet al te veel last van de hitte! Na het draven en galoperen waren ze ook niet kletsnat ofzo Lachen !!
Maar ik ben iig hardstikke trots op mijn Dikke, dat ´ie zó braaf de trailer opging en vooral dat hij is blijven staan !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Balou_k, fnpetter1990, Isa_Sofie, lina1998, M1994, meggiemeg, meijboom, MerelV, MyWishMax, pol013, Sky_As, Suliko en 149 bezoekers