Oproep (Dierenbescherming).

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Oproep (Dierenbescherming).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 14:20

Net zat ik wat te neuzen op de site van de dierenbescherming van Zeeuws Vlaanderen en kwam ik deze oproep tegen.

OPROEP
De dierenbescherming afdeling Zeeuws-Vlaanderen heeft momenteel een tekort aan weides.



Het zou fijn zijn als er mensen waren die zo nu en dan een weide ter beschikking wilden stellen voor de opvang van pony's en paarden (pro deo).

Liefst voor meerdere jaren.

Het zijn dieren die nog een plaatsje verdienen op deze wereld.

Als ze geen kans krijgen gaan ze naar het slachthuis.

Wij proberen voor deze dieren een adeoptieadres te vinden.



Mocht u ons willen helpen, neem dan contact op met Jacqueline Kunst, tel. 0117-371371



Wij hebben uw hulp hard nodig en ook de dieren.


http://zeeuwschvlaanderen.dierenbescher ... iew&id=705

Wie weet kan iemand van jullie hulp bieden. Blijkbaar zijn er nog veel paarden die geen goed tehuis hebben.

Groetjes,

Chantal

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:22

Ik vind het heel goed dat je dit topic plaatst!!! Heb alleen zelf geen plek... Hoop ook dat er andere mensen zijn die wel kunnen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:29

Ik heb helaas geen eigen paardje maar als wij ruimte hadden nam ik wel zo'n paard ter 'ádoptie'.

KOM OP BOKKERS, WIE HEEFT ER NOG EEN PLEKJE VRIJ OP STAL? OK dan!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:39

Maareh waarom moet er nu toch altijd bij staan dat als JIJ niet kunt helpen, ze naar de slacht gaan!? Dat vind ik wel zo'n rot zin die er altijd weer tussen moet staan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat die mensen wereld werk leveren. En ik wil deze mensen ook best helpen, (ik woon in duitsland, dus dat gaat deze keer niet op) maar niet als er tegen me wordt gezegd dat ze anders naar de slacht gaan. Dat vind ik niet netjes. Sommige mensen hebben daar echt slapeloze nachten van.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:45

sherwood schreef:
Maareh waarom moet er nu toch altijd bij staan dat als JIJ niet kunt helpen, ze naar de slacht gaan!? Dat vind ik wel zo'n rot zin die er altijd weer tussen moet staan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat die mensen wereld werk leveren. En ik wil deze mensen ook best helpen, (ik woon in duitsland, dus dat gaat deze keer niet op) maar niet als er tegen me wordt gezegd dat ze anders naar de slacht gaan. Dat vind ik niet netjes. Sommige mensen hebben daar echt slapeloze nachten van.


ben ik met je eens.
er staan bij ons een stukje verderop Fjorden en als ze niet verkocht worden gaan ze ook naar de slacht, Boos! ze vragen er 900 euro voor, maar ik denk dat als je 400 geef dat die vent het ook doet.
daar kan ik dus ook niet van slapen he
dus als iemand nog een fjord zoekt!!!!!!!!!!
Annick

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:05

OMdatdatde realiteit is: als er geen plast is gaan ze naar de slacht.

Maar ik kan ook helaas niet helpen.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:05

Omdat dat de realiteit is: als er geen plaats is gaan ze naar de slacht.

Maar ik kan ook helaas niet helpen.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:55

Is dat alles wat er stond in dat artikel, of is het ingekort ? Ik vraag me namelijk af of die weides perse in Zeeland moeten zijn ?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 16:38

Ja, dat is alles Mist. Maar ik persoonlijk denk dat België of elders in Nederland ook zeer gewaardeerd zal worden. Om meer te weten te komen zou ik gewoon contact opnemen met Jacqueline Kunst. Denk je dat je een plekje hebt?

Katuwr

Berichten: 876
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:31

Ik denk dat ze zeggen van dat ze anders naar de slacht moeten, omdat mensen dan sneller reageren. Anders denken ze toch maar, ooo, die blijven anders gewoon ergens anders staan. Ik denk dat het misschien niet zo heel snel is dat ze anders naar de slacht gaan, meer een soort dreigement ofzo...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 17:55

Nou, ik denk toch dat het waar is als men geen plek heeft voor die paarden moet er iets mee gebeuren en jammer genoeg is dat dan de laatste weg. Ik weet wel dat die vrouw zelf al het een en ander aan paarden thuis heeft staan en ik kan me voor stellen dat ook haar stallen eens vol raken.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:38

Tuurlijk raken haar stallen, en ook haar weilanden eens vol. Dat is niet te voorkomen, en ja het is de laatste uitweg. Maar waarom moet dat toch altijd op zo'n manier gebracht worden. Het klinkt namelijk meer als iemand van de markt die snel van de ponies af wil, dan iemand van de dierenbescherming die graag een plekje wil voor de paarden.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:12

ne asorry heb geen plek meer wel goed dat je dit topic plaatst trouwens

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:21

sherwood schreef:
Tuurlijk raken haar stallen, en ook haar weilanden eens vol. Dat is niet te voorkomen, en ja het is de laatste uitweg. Maar waarom moet dat toch altijd op zo'n manier gebracht worden. Het klinkt namelijk meer als iemand van de markt die snel van de ponies af wil, dan iemand van de dierenbescherming die graag een plekje wil voor de paarden.


Zou een dierenbescherming nie proberen die dieren te herplaatsen?

Als de dierenbescherming alle paarden en andere dieren zou willen redden dan hadden allang geen plaats meer!
Denk maar eens aan Maaike bij ons op school, je weet wel wie, die zich het leed van alle zielige paarden aantrok. Juist voor die mensen is zon zinnetje bedoeld. Scheve mond

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:27

Jammer dat het in Zeeland is. In Friesland weet ik nog wel wat hectare's die begraasd kunnen worden.......

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 21:15

Ja, natuurlijk willen ze ze herplaatsen maar met paarden is dat denk ik wat moeilijker dan met poezen en honden (daar zitten er trouwens ook veels en veels te veel van in de asiels), ik heb het vermoeden dat die paarden niet meer geschikt zijn als rijdier.
Ik zie het toch niet zo als je moet ze nemen anders gaan ze naar de slacht. Ik denk dat het gewoon niet anders is. Ik vind het juist erg knap dat degene dat doet en er (voor zover ik weet) ook geen geld voor krijgt. Vandaar dacht ik misschien kan er een bokker wel een helpende hand bieden (misschien zoekend naar een gezelschapsdier oid).
Je weet het nooit, dus vandaar.
Btw, persoonlijk denk ik ook dat het interessant voor hun is als de dieren elders in NL terecht kunnen. Zeeland is immers niet zo groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:57

Er is nou eenmaal een gigantisch overschot aan paarden, dus er gaan er een hoop naar de slacht ja. Ik denk dat de DB zich beter bezig kan houden met het aanpakken van echt verwaarloosde/mishandelde dieren dan van pony's die goed onderhouden worden en van daaruit naar de slacht gaan. Die komen weinig tekort in hun leven en als ze dood zijn voegen ze ook weer wat toe aan de maatschappij. Misschien hard, maar zo zit de wereld in elkaar. Als ze voldoende marktwaarde hebben kunnen ze ook wel verkocht worden.

Dit is dus wat ik tegen heb op de DB. Die lui zitten altijd zo op je gemoed te spelen Misselijk. Het enige argument wat ze overal tegen aan kunnen gooien is "het is zo zielig"
Weet je wat ik zielig vind? Die dooie labrador die een halve week bij de oprit naar de A1 heeft gelegen en die, aangezien er niet veel huizen/boerderijen dicht bij die oprit liggen was ie waarschijnlijk daar ergens uit een auto gegooid. Dat is gewoon helemaal nergens goed voor. Of die hond die een stalgenoot van mij heeft opgevangen waarvan de kussentjes bijna helemaal waren weggesleten van het hollen achter de auto van het baasje dat hem net gedumpt had.

Niet die bolle Fjord die 3 jaar lang netjes z'n natje en z'n droogje gehad heeft en dan een pin door zijn hersens krijgt zodat ie in 1x weg is.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:08

helemaal met Zep eens!

Hoe weten ze trouwens als ze een zwervende kat vinden, hoe zijn verleden is? Verward beetje, zielig-makende-verhaaltjes op de site, bij die katten.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:18

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik zit me ook vreselijk te ergeren aan die zin 'anders gaan ze naar de slacht'.


Zep schreef:
Er is nou eenmaal een gigantisch overschot aan paarden, dus er gaan er een hoop naar de slacht ja. Ik denk dat de DB zich beter bezig kan houden met het aanpakken van echt verwaarloosde/mishandelde dieren dan van pony's die goed onderhouden worden en van daaruit naar de slacht gaan. Die komen weinig tekort in hun leven en als ze dood zijn voegen ze ook weer wat toe aan de maatschappij. Misschien hard, maar zo zit de wereld in elkaar. Als ze voldoende marktwaarde hebben kunnen ze ook wel verkocht worden.

Dit is dus wat ik tegen heb op de DB. Die lui zitten altijd zo op je gemoed te spelen Misselijk. Het enige argument wat ze overal tegen aan kunnen gooien is "het is zo zielig"
Weet je wat ik zielig vind? Die dooie labrador die een halve week bij de oprit naar de A1 heeft gelegen en die, aangezien er niet veel huizen/boerderijen dicht bij die oprit liggen was ie waarschijnlijk daar ergens uit een auto gegooid. Dat is gewoon helemaal nergens goed voor. Of die hond die een stalgenoot van mij heeft opgevangen waarvan de kussentjes bijna helemaal waren weggesleten van het hollen achter de auto van het baasje dat hem net gedumpt had.

Niet die bolle Fjord die 3 jaar lang netjes z'n natje en z'n droogje gehad heeft en dan een pin door zijn hersens krijgt zodat ie in 1x weg is.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:18

Ik sluit mij bij Zep aan. Je kunt niet alle dieren in leven houden. Daarvoor zijn er gewoon teveel voor. Die paarden gaan naar de slager en zijn binnen de kortse keren dood. Ze kunnen best proberen om goede en gezonde paarden een nieuwe eigenaar te geven, maar als dat niet lukt dan lukt het niet. Bij mij hoeven ze igg niet aan te komen met als ze geen kans krijgen gaan ze naar het slachthuis so be it dan.

Bij de dierenbescherming hebben ze er een handje van om alles zo lang mogelijk in leven te willen houden. Zo ook met asieldieren. (Rex is een hele lieve hond. Aanhankelijk en trouw. Als je met hem gaan wandelen probeert hij alles te grijpen wat hij ziet, maar met een beetje geduld heb je er een geweldige hond aan.)

Ik wens ze er veel succes mee om baasjes te vinden voor al die paarden het is een goed initiatief, maar laat ze niet met zielige verhalen mensen gaan bespelen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:27

En nog een als je db echt nodig hebt komen ze niet eens kijken! Ook niet na vele telefoontjes met als gevolg dat een van de verwaarloosde paarden overleed...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 18:46

Zep (en zo ook de anderen die er mee eens zijn), ik denk dat je alles toch een beetje (veel) verkeerd interpreteert. Het is wel degelijk zo dat deze dieren uit een zeer benarde omgeving worden weg gehaalt, net aan de dood ontsnappen enz. (toevallig weet ik dat omdat er laatst nog een artikel over in de krant stond). Ik zie niet in waarom dat zieliger is dan de labrador, ik denk dat dat heel erg aan elkaar gelijk gaat.
Toevallig vind ik het fijn dat er zulke mensen zijn en een paard niet alleen als consumptiegoed of sportpaard zien.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:01

Prima als ze nieuwe baasjes voor de paarden vinden. En ook dat ze nieuwe opvangplakken zoeken ( Vind ik alleen maar goed !!! ). Maar de zin 'Als ze geen kans krijgen gaan ze naar het slachthuis. 'vind ik niet erg fair.

In Nederland zijn er nou eenmaal paarden in overschot ( Sommige mensen laten hun merrie lukraak veulens krijgen, vind je het gek dat er een overschot aan paarden is ? ) en die gaan naar het slachthuis, waar de dieren snel en vrij pijnloos sterven.
Dit in tegenstelling tot paarden in andere landen - en honden in China, die in elkaar worden gebeukt voordat ze gedood worden, omdat stress het vlees lekkerder maakt.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:09

Ik denk dat als die dieren bijna dood waren ze beter af waren geweest als hun leven gelijk pijnloos was beeindigd dan wat er nu gebeurt.
Nu worden ze dan 'zogenaamd opgevangen' terwijl ze niet eens in staat zijn die dieren goed op te vangen.
Dan gaan ze maar op het gevoel spelen door te zeggen: ''anders gaan ze naar de slacht", oftwel moeten wij ons schuldig voelen omdat wij die diertjes niet opvangen en het onze schuld is dat ze geslacht worden.
Dat gaat me veel en veel te ver. Als je niet in staat bent om die dieren goed op te vangen en er niet zeker van bent dat je ze een goede toekomst daarna kunt bieden maak er dan gelijk een einde aan.
Dat is veel eerlijker voor die paarden!.

Als je een dier wilt 'redden', opvangen etc. moet je wel heel goed weten waar je aan begint en dat je kunt afmaken waar je aan begint.
Zoniet dan ben je volgens mij alleen maar bezig om je eigen ego op te peppen: kijk mij eens goed zijn 'ik heb een paar paarden gered'.
Dat is niet in het belang van dieren.

chantal1 schreef:
Zep (en zo ook de anderen die er mee eens zijn), ik denk dat je alles toch een beetje (veel) verkeerd interpreteert. Het is wel degelijk zo dat deze dieren uit een zeer benarde omgeving worden weg gehaalt, net aan de dood ontsnappen enz. (toevallig weet ik dat omdat er laatst nog een artikel over in de krant stond). Ik zie niet in waarom dat zieliger is dan de labrador, ik denk dat dat heel erg aan elkaar gelijk gaat.
Toevallig vind ik het fijn dat er zulke mensen zijn en een paard niet alleen als consumptiegoed of sportpaard zien.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:38

chantal1 schreef:
Ja, dat is alles Mist. Maar ik persoonlijk denk dat België of elders in Nederland ook zeer gewaardeerd zal worden. Om meer te weten te komen zou ik gewoon contact opnemen met Jacqueline Kunst. Denk je dat je een plekje hebt?


Het ging eigenlijk om mijn "oude" pony, (lang verhaal, "tijdelijk" geruild in ponyclub, die mensen hebben haar toch verkocht, na 10 jaar de huidige eigenaar teruggevonden- en dat zijn nu een van mijn beste vrienden geworden)
Zij denken erover om een gezelschapspony aan te schaffen voor Disje, een ouwetje, zodat ze samen kunnen rondhuppelen. Ik ga het voorstellen!