Paard is nu aan de Ventipulmin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 16:34

Ja mijn arme zieke paardje is nu sinds gisteren aan de Ventipulmin, hij eet alleen qua brok natgemaakte biks en zemelen vind hij ook lekker.
Hij staat echt enorm opgetrokken.
Heeft nog steeds koorts 's ochtends minder koorts dan de rest van de dag.
Begint nu al wat snot uit proesten af en toe, hoest niet veel meer dan eerst.

Vandaag was Paulien mij op komen halen en zijn we samen even naar hem toe geweest. Gelukkig maar want anders had ik die zemelen niet kunnen vervoeren ook een paar flinke wilgentakken heb ik in zijn stal geplaatst, waar hij ook direct aan begon te knagen en eten.
Zij had penen mee genomen en ook die heeft hij naar binnen gewerkt. Vanwege het weer mag hij dus niet naar buiten.

Ik vind het echt wel balen arm paardje...
ik kan verwachten dat hij nog wel een dag of 10-14 ziek zal zijn. Hij staat 's nachts nu onder een dekentje.


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-10 19:34 ]</font>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 16:45

Ja ik denk dat hij 's avonds een dek op kan (zomerdekentje zonder voering), hij staat wel in een binnenstal. Overdag kan ik niet verwachten dat ze hem continu dek op en dek af halen en ik wil wel dat hij ook winterharen krijgt (maar geen teddybeer vacht) want dan kan hij straks als hij weer op de weide kan ook beter tegen een stootje.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 22:00

Euh, Bettine met een paard dat koorts 39 graden heeft, af en toe hoest en besmettelijk is en zich niet lekker voelt ga ik zowiezo niet rijden, laat staan wedstrijden.

Deze kuur is voor 10 a 14 dgn en moet ik geheel afmaken, ik weet (omdat het virus al meerdere malen toe geslagen heeft in de omgeving) dat ze allemaal zelfde behandeling hebben gehad en ook allen er beter van geworden zijn.
Dat stemt me weer iets geruster.
Is een wollen deken 's nachts een beter idee dan een ongevoerde zomerdeken??

Ik denk alleen dus dat die wollen deken er niet lang op ligt want meneer heeft weleens sloop neigingen...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:19

De temperatuur ligt nu ongeveer tussen de 38 en 38,5 het is geen 39 meer geweest.
Hij hoest nog steeds even weinig maar had wel veel snot nu, ik zette hem even in de paddock omdat het rustig weer was even en hij kwam op me af om zijn snotneus te vegen (dat kriebelt)... Lachen
Ik vind hem heel lief hoor, maar bij geel snot ga ik toch een stukje opzij *LOL*
Hij wordt nu vol gestopt met lekkernijen, vooral in combinatie met water want meneer drinkt te weinig.
Hij is al best vermagerd dus lekker wat slobber, zemelen, gebroken mais en natte biks + medicijn krijgt meneer op een dag....(slobber en mais vanaf morgen ofzo, vandaag gehaald met suzanne)


(aangepast want zijn snot is geel niet groen)
_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-11 21:34 ]</font>


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 22:04

Voorlopig gaat het de goede kant op, de DA heeft hem eergisteren nog even na gekeken nadat de rest ge-ent moesten worden. (Orry had de enting al eerder gehad). Zijn longen en luchtwegen zijn nog steeds goed, hij snotterd en hoest nog wel, maar vandaag leek de snot steeds doorzichtiger te worden. Ipv geel, ook zijn temperatuur schommeld nu tussen de 38,1 en 38,5 en hij is levendiger.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 22:49

Hij heeft Ventipulmin STMP ofzoiets, dus met anti-biotica.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 00:21

Ik heb zelf aan een soortgelijk middel gezeten als ventipulmin, maar dan via een 'pufje'...
Mijn paard gaat stukken beter en heeft als enige bijwerking loomheid, nou dat vind ik niet zo erg hoor, beter dan dat hij knettergek is...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Deniseee96, Iris_Casper, SemrushBot, StalMelyn, Vagabondo en 74 bezoekers