Sinds anderhalf jaar weer een eerste rijles!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Sinds anderhalf jaar weer een eerste rijles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 22:11

En het ging goooeeehoeeeed!! *LOL*
Ik heb in dit ene halve uurtje misschien wel meer geleerd en gevoeld dan twee winters terug in twee hele uren Haha!

Gewoon de allerbasiste basis, helemaal terug naar waar het allemaal begint. Mijn zit.
Er werd wat aan mijn been gedraaid, wat geschoven in het zadel, een spier daan aanspannen, een spiertje hier en zitten!

Ze legde precies uit welke spier waar en wanneer aan gespannen moest worden en waarom. Heel fijn, want er waren weer hulpen waar ik het bestaan van was vergeten Bloos

Vervolgens zijn we met Isolda verder gegaan. Welke spieren moesten ontspannen, welke moesten aanspannen en waarom. Ik kreeg uitgebreid te horen wanneer Isolda goed liep en direct wanneer ze iets terug zakte.
Ik rijd beter op complimenten merk ik wel, ik wil graag goed horen wanneer het goed gaat. Ook wel wanneer het fout gaat, maar voor je gevoel is het fijn omte horen dat je het goed doet. Weet ik ook direct hoe het moet voelen.

Isolda liep als een trein, soms snapte ze iets niet, dan herhaalden we het twee of drie keer en dan viel het kwartje al.
Zelfs de galop ging na drie keer aanspringen al veeeeeel beter! OK dan!
Op mijn hulp, zonder bok en niet meer met weggedrukte rug en omhooggestrekte hals.
Nog niet helemaal nageeflijk, ze spant wel iets aan, maar na een half uurtje werk was dit toch super!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:14

leuk dat je weer hebt gereden! en leuk dat het zo goed ging!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:52

he toppie joh!
klinkt goed, ook fijn dat je er zelf zo'n goed gevoel bij hebt!
ben benieuwd naar foto's over en tijdje! Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:13

Leuk zeg. En nu maar hopen dat jij en Isolde morgen niet teveel spierpijn hebben. Toen ik na 3,5 jaar weer begon met rijden liep ik bijna 4 dagen mank.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:20

Heel gaaf, knap hoor.
Ga je nu vaker les krijgen?
Ik wil ook weer les nemen, ben er wel weer aan toe ( zodra de hitte voorbij is)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:51

Hey klinkt goed joh! Dat is vast voor herhaling vatbaar.

Volgende keer foto's? Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:22

Hardstikke leuk jantina is er eindelijk iemand op het eiland die je kon vinden of laat je iemand van 't vaste land komen?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 09:48

Het is niet zo dat ik nooit paardrij hoor Haha! Alleen heb ik al een hele tijd geen les gehad. (op die ene keer in Zweden na dan Knipoog )
Dus wat dat betreft valt de spierpijn nog mee. Alleen mijn buikspieren doen behoorlijk zeer...

als het goed is krijg ik nu vaker les, 1x in de week. Tenminste, zolang ze hier op het eiland is, in de winter is zij weer aan het vaste land, maar in de weekenden kan ze soms wel eens.

Ik hoop dat mijn vriend volgende week weer kan lopen met zijn gipsen poot, dan komen er ook foto's! *LOL*

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:04

oo, dus anky moet vast gaan oppassen Verward Goed zeg! Misschien dat jullie nu dan ook wel vaker wedstrijden kunnen gaan rijden?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:08

Klinkt goed Jantina!! Fijn dat je zo'n baat hebt bij deze lessen, zo hoort het natuurlijk ook, maar ja... voor je een keer een goede instructeur te pakken hebt waar het ook nog mee klikt....

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:56

Leuk Jantina!! Jullie kunnen het wel!

En heb jij Marco een gipspoot bezorgd? Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 11:03

Zo'n instructeur vinden is toch al niet makkelijk, helemaal als je op zo'n afgelegen oort woont Knipoog *LOL*

Ik geloof dat het wel goed klikt, tot zover. Ze is fanatiek, maar niet TE zodat ik zelf ook nog mee kan komen. Ze ziet ook wanneer Isolda te sterk is voor me is en speelt daar heel handig op in.
Een vorige instructrice liet me dan wel eens terug trekken, wat absoluut niet handig is. 70 kilo tegen pakweg 700, dat kanik wel vergeten Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 12:13

ja,ook al kun je nog zo goed paardrijden,lessen is toch altijd wel belangrijk hé,iemand ziet vanaf de grond toch weer dingetjes,die je op het paard,heel anders voelt,of niet merkt.