bijrijdpony :P

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

bijrijdpony :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:23

hey
bij ons achter staat een shet en die is van een meisje van 8.
maar aangezien dat meisje die pony niet zo vaak rijd en niet echt aankan hebben ze gevraagd of ik die pony als ik tijd heb ff wil rijden.
ik ben zelf 1.60 en weeg iets van 43 en die shet is wel een grote van 1.05 maar tog het ziet er volgens mij wel heel maf uit...ik zal nog wel fotos ervan maken.
maar ik reed vandaag dus op die pony door het dorp. je hoord dat echt heel veel van ow wat een lieve pony( die ook aardig kliert maar dat zien die mensen net weer niet Knipoog ) of van ow je bent wel te groot voor hem hoor... maar ja shetten zijn tog echt wel sterk rijden jullie ook welleens op kleine pony's???
groetjes eliana

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:26

vind het toch wel erg groot voor zo'n kleintje moet je er perse op ?
je kan toch ook met hem fietsen??

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:11

ik vind dat het makkelijk kan hoor!! nog veel plezier he met je nieuwe bijrijpaardje Lachen

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:26

Ik rijd ook vaak op mijn verzorgshet hoor!! gewoon lekker buitenrijden Lachen
Ik ben ong. 1.58 of iets groter, en de shet is best groot (zie profiel) en het ziet er dan misschien wel maf uit, maar je zal het vast merken hoor als ie je niet aan kan. Shetlanders kunnen toch zeker wel 50 kilo dragen hoor je vaak? Niet de minishetjes natuurlijk Knipoog

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:32

misschien ben je te lang maar niet te zwaar hoor!! veel plezier verder mte je bijrijdshetje Haha!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 21:35

Eliana schreef:
rijden jullie ook welleens op kleine pony's???
groetjes eliana


ja hoor, de kleinste waar ik regelmatig mee rij is 1m

verder leuk hoor een bijrijd shet!!!!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:43

inderdaad net als zazoutje zegt...te zwaar ben je zeker niet! veel plezier

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:48

Kan makkelijk die ponie szijn harstikke sterk er is hier toch ook iemand van 20 die op een shettie rijdt en die shet vindt he ook niet erg anders rijdt ze hem niet zo hoog in de dressuur! Ik vin dat het kan! ik ben zelf 1.61 (mijn paard ook Haha!) en weeg 46 kilo maar heb vorig jaar nog op een shet van 90 cm gereden en hij presteerd het ook nog om je eraf tekrijgen!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:31

pollyfunny schreef:
Kan makkelijk die ponie szijn harstikke sterk er is hier toch ook iemand van 20 die op een shettie rijdt en die shet vindt he ook niet erg anders rijdt ze hem niet zo hoog in de dressuur! Ik vin dat het kan! ik ben zelf 1.61 (mijn paard ook Haha!) en weeg 46 kilo maar heb vorig jaar nog op een shet van 90 cm gereden en hij presteerd het ook nog om je eraf tekrijgen!


Uhm ik denk dat je mij bedoeld Verward
Ik ben idd 20 Schijnheilig (gnagna nee 25) en ik start mijn shet tussen de paarden hij is 1.07m en ik 1.58 à 1.60 Ik weeg ong. 50 kg en dat kunnen deze pony's met gemak hebben ( lees grote maat Knipoog ) hoor dus gewoon rijden want commentaar blijf je krijgen......

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 15:59

ja zolang je niet te zwaar ben kan je makkelijk rijden ik heb ook op zorro gereden maar ben er nu wel te groot voor dus af en toe lekker met hem knufflen Haha!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:46

mischien ziet het er vreemd uit. ik zeg altijd maar: als je maar lol heb!

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 18:21

haha ja lol hebben we wel ik zal morgen ff de digi van me broer meenemen en ff fotos nemen van hem... ik vind het gewoon suppa maf op zo'n klein ding rijden ik verzorg ook arabieren maar zo'n sjet is gewoon tof om af en toe lkkr mee te crossen en hij lopt nie mee met de fiets dus ja dat gaat ook nie

pollyfunny

Berichten: 627
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:27

ukkiepuk"]
[quote="pollyfunny schreef:
Kan makkelijk die ponie szijn harstikke sterk er is hier toch ook iemand van 20 die op een shettie rijdt en die shet vindt he ook niet erg anders rijdt ze hem niet zo hoog in de dressuur! Ik vin dat het kan! ik ben zelf 1.61 (mijn paard ook Haha!) en weeg 46 kilo maar heb vorig jaar nog op een shet van 90 cm gereden en hij presteerd het ook nog om je eraf tekrijgen!


Uhm ik denk dat je mij bedoeld Verward
Ik ben idd 20 Schijnheilig (gnagna nee 25) en ik start mijn shet tussen de paarden hij is 1.07m en ik 1.58 à 1.60 Ik weeg ong. 50 kg en dat kunnen deze pony's met gemak hebben ( lees grote maat Knipoog ) hoor dus gewoon rijden want commentaar blijf je krijgen......
[/quote]

Jah ik bedoelde jou! Heb ik je toch jonger geschat moet je trots op zijn! En effe offtopic ik vin het echt cool dat je die supershet zo leuk rijd! *LOL*

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:56

K ken iemand van 1.78 die nog op een (grote) shet rijdt, maar ze weegt rond de 90 denk k. Die pony heeft er geen moeite mee, maar toch. K rij zelf ook wel s op een shet.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:02

kan prima hoor!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 20:49

Ja kan best. Vooral die grote shetten die kunnen best wat hebben. Ik heb het zelf ook nog lang gedaan, maar dan zonder zadel enzo want dat weegt er soms ook nog in.
VAn het commentaar moet je niets aantrekken. Ik heb wel gesprongen met de Shetjes. Alleen de balken vielen eraf door mijn benen Knipoog.

En de Shetten vinden het zelf ook prachtig, ze fleurden altijd helemaal op tijdens een ritje!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:32

t kan best wel hoor! shetten zjinontzettedn sterk keb ook nog eens een tijdje op een shet gereden kreeg ik ook commetaar met je bent te groot enzo maar ze houden t echt wel ze laten t wel merken als ze t te zwaar vinden

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 21:55

LuvdaTossa schreef:
Ja kan best. Vooral die grote shetten die kunnen best wat hebben. Ik heb het zelf ook nog lang gedaan, maar dan zonder zadel enzo want dat weegt er soms ook nog in.
VAn het commentaar moet je niets aantrekken. Ik heb wel gesprongen met de Shetjes. Alleen de balken vielen eraf door mijn benen Knipoog.

En de Shetten vinden het zelf ook prachtig, ze fleurden altijd helemaal op tijdens een ritje!

k heb wel eens gehoord dat een zadel juist het gewicht goed verdeeld als het goed past...weet t ook niet precies hoor Knipoog

Iig veel plezier met de shet, dat zal vast lukken!

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 12:43

LuvdaTossa schreef:
Ja kan best. Vooral die grote shetten die kunnen best wat hebben.


ben ik niet met je eens want mjn shet is 92-95 cm en ik ben 1.67 en weeg 51 kilo en hij red mij met gemak en kommetaar krijg ik zelde als ik even een klein ritje maak!!Hij presteerd het ook om kinderen er af te gooien maar dat komt omdat hij niet van kleine kinderen houd en die er af wil hebben Tong uitsteken het is wel een schattig beestje.. shetties zijn nou eenmaal sterk klein of groote maten ze zijn LOEI STERK!! *LOL*

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 13:31

pollyfunny"]
[quote="ukkiepuk"][quote="pollyfunny schreef:
Kan makkelijk die ponie szijn harstikke sterk er is hier toch ook iemand van 20 die op een shettie rijdt en die shet vindt he ook niet erg anders rijdt ze hem niet zo hoog in de dressuur! Ik vin dat het kan! ik ben zelf 1.61 (mijn paard ook Haha!) en weeg 46 kilo maar heb vorig jaar nog op een shet van 90 cm gereden en hij presteerd het ook nog om je eraf tekrijgen!


Uhm ik denk dat je mij bedoeld Verward
Ik ben idd 20 Schijnheilig (gnagna nee 25) en ik start mijn shet tussen de paarden hij is 1.07m en ik 1.58 à 1.60 Ik weeg ong. 50 kg en dat kunnen deze pony's met gemak hebben ( lees grote maat Knipoog ) hoor dus gewoon rijden want commentaar blijf je krijgen......
[/quote]

Jah ik bedoelde jou! Heb ik je toch jonger geschat moet je trots op zijn! En effe offtopic ik vin het echt cool dat je die supershet zo leuk rijd! *LOL*
[/quote]

Haha! Dank je voor je compliment Haha!

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 13:46

jah sjetten zijn inderdaad heel sterk en hij heeft er geen hekel aan als ik hem uit de wei haalt komt hij gelijk op me afgegalopeerd

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 15:26

Eliana schreef:
jah sjetten zijn inderdaad heel sterk en hij heeft er geen hekel aan als ik hem uit de wei haalt komt hij gelijk op me afgegalopeerd

Precies, als ie t verschrikkelijk vind dat je op hem rijd komt ie echt niet vrolijk op je af of gaat ie onder t rijden vast in staking Clown tenminste dat zou die van mij doen Haha!