ben een paardje aan het beleren...... Gaaaaaaap...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

ben een paardje aan het beleren...... Gaaaaaaap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:34

Tja ik ben een nieuw paardje aan het beleren. VAndaag de eerste keer erop gegaan. Nou dan denk je dat gaat wel fftjes gek. Maar hij bleef gewoon staan Verward
Wij hangen altijd eerst en gaan er een dag (of langer) echt op maar dit keer kon ik d'r zo op en zij stond erbij: Slapen Slapen. Wat doe je zo vroeg op de morgen OP mij? Ach ik maak me niet druk met dit warme weer.....

Nou dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt! En ik d'r weer af en nog maar een keertje d'r op en weer NIXS aan de hand..... *LOL*

Best wel saai eigenlijk, 't was met m'n Tossie toch spannender!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:36

hihihihihihih komt idd door het weer als het weer cooler is dan flikkert ze je er wel af kijken of tie dan nog zo saai is hahahah

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:36

Hij stond misschien zo stil omdat ie niet wist wat hij kon verwachten... wacht maar tot de volgende keer Knipoog

Tja, je hebt paarden die er rustiger op reageren voor het eerst iemand op hun rug te krijgen dan anderen... Is toch mooi meegenomen dat hij zo rustig blijft... minder kans op rodeo = meer kans om te blijven zitten = meer kans niets aan de hand te krijgen door verkeerd te vallen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:37

Dat saaie heb ik bijna altijd gehad.
fijn toch.
Met de juiste voorbereiding is het zo ook juist de bedoeling.

Veel rijplezier.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:37

wees blij.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:40

ja ik spring een gat in de lucht als ik volgend jaar voor het eerst op mijn mannetje ga zitten en hij doet zo! Maar ik ken ook genoeg mensen die dat maar saai vinden hoor, dus je bent niet te enige!
Hou je ons op de hoogte?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 19:50

Ok zal ik doen. Morgen de tweede poging. Gaat trouwens om Thunder een 3 jarige ruin van Krack. C. Twee jaar geleden had ik een halfzusje van hem (ook Krack C) en die had de eerste keer echt zoiets van: Hey wat heb ik nu op m'n rug??? Ging ook niet rodeo achtig maar er zat wel wat meer vaart in. En eerder dit jaar heb ik Tosca gehad (zie profiel) een fijn paardje met wat meer pit. Ook iets langer mee gewerkt.... Was erg leuk. En nu ga ik op Thunder zitten en hij blijft gewoon staan....... Hij heeft niet 1 been verzet.

Zal wel de warmte zijn.. Haha!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:52

haha ik denk het ook....misschien verandert hij na de hittegolf wel in een bok/racemonster Haha!. Wordt het toch nog spannend

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 20:02

Ja misschien wel.............. ben benieuwd, anders mag het dit weer wel blijven Knipoog
Heb mijn Tossie beleerd en dat was het meest gevreesde paard op stal en Thunder was altijd de schat dus ik had niet zo heel veel problemen voorzien. Alleen dat ie geen pootje verzet heeft.....

Naja een nachtje slapen en morgenvroeg weer. Misschien is ie dan uitgeslapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:18

mss komt het echte werk nog wel...mijn paardje was ook heel braaf en later kwam de ware donderse aard er pas uit!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:07

Nou vandaag voor de 2de keer erop! Ik heb al op hem gedraafd aan de longe. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Want degene die mij hielp zei dat hij wel gek zou gaan doen als ik in draf ging lichtrijden, nou niet dus!

Ik hoop dat het echte werk nog komt....!!!! Haha!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:30

is toch fijn dat het paardje zo braaf is..
ik had vorig jaar een onbeleerde 5 jarige merire gekocht en die was ook zo braaf dat ze binnen een maand in de lessen meeliep...
vind dat persoonlijk fijner dan een steiger of bokbeest

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 19:33

Ik heb vorig jaar ook een paardje gehad dat binnen een maand in de lessen mee kon. Alleen we hadden een tussenstop i.v.m. keuring en mijn vakantie (en haar vakantie Knipoog) morgen gaan we naar ons nieuwe lesgeefmens!
Maar jonge paarden horen van mij wel eens te gaan bokken. Ze zijn jong! Kleine kinderen horen toch ook te spelen?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:03

s
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:06

Ik heb nog wel een leuke voor je, Een 4 jarig hengst die tot nu toe iedereen die een poging gewaagd heeft er in no time afgekregen heeft. We hebben hem zelfs weggebracht en kregen hem terug met het stempel levensgevaarlijk. Voel je vrij om het te proberen. Wees blij dat je paard zo braaf is, wat wil je? Je nek breken?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:11

Idd heb ik ook meer van dit soort paarden mee gemaakt dan paarden die wel gek deden. En de paarden die wel een een spongetje maken waren niet meer dan wat gespannen, echt gekken heb ik niet meegemaakt. En gelukkig! Ik ben niet zo'n held, maar ik denk als je alles op een rustige manier opbouwd dat het in 9 van de 10 gevallen goed zal gaan Lachen

Dus blijf zo lekker doorgaan, heerlijk toch dat het paardje braaf is het betekend toch vaak dat het vertrouwen in je heeft.

Trebho

Berichten: 65
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:17

En dan opeens schrikt ie een keer en dan geeft ie een heel miniscuul bokje en lig je er naast....... omdat je het niet verwacht had Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:18

Trebho schreef:
En dan opeens schrikt ie een keer en dan geeft ie een heel miniscuul bokje en lig je er naast....... omdat je het niet verwacht had Haha!


Ik moet eerlijk bekennen dat dit me erg bekend in de oren klinkt Bloos

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:20

Ik hoop dat Joris zo rustig is straks. Heb geen zin in gekkigheid.
Dat is het enigste waar ik nu tegenop zie, weer 1 inrijden........

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:27

Ach ik had dat de eerste paar keer ook, maar ja als hij eenmaal doorkrijgt dat er iets op zit om eraf te gooien ... *grijnz* bij mij hij er flink vandoor niet bokken niks maar gewoon lekker recht op het hek of zo .. mjah duurt maar even en dan was het weer over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:46

Dat jullie het allemaal zo apart vinden?
De meeste paarden waarmee je normaal bent begonnen draaf je toch meteen zonder bokken op weg?

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb zelden bokkende knollen zadelmak gemaakt. En daar zaten toch veel verschillende karakters tussen.
En die dat wel deden kwamen al elders vanaf en wist je niet wat emee gebeurt was.
Maar als je normaal begint en rustig opbouwt, is er geen reden tot panieken.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:49

Onze merrie was ook superbraaf en heeft nog niet gebokt. Inmiddels 3 maanden onder het zadel. En ja wat wil je nou dat hij je er af gooit met alle gevolgen vandien. Wees blij!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:51

Ik heb een tijdje op een handelsstal/manege bedrijf jonge paarden ingereden dat moest meestal wat sneller snel ze stonden of te koop of het moest de lessen in.
Daar ben ik wat vaak de bak mee door gevlogen zeg! alleen de echte brave rassen deze dan meestal ook geen pas verkeerd maar de iets bloederige paardjes lag ik met regelmaat naast.
Nu doe ik het langzamer met veel meer rust en ik lig er zelden naast.
gewoon erop en er weer af een dag later erop en een x aantal passen stappen en vanaf dan aan de longeerlijn.
als dat goed gaat los etc.

Lodewijk maakte ik de 3de keer dat ik erop zat een buitenrit.
de hengst duurde wat langer maar die vergat nog wel eens dat ik erop zat als ie een ander paard zag.
hij is nu 2.5 maand onder het zadel en afgezien van tractoren gaat het buiten ook heel braaf Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:06

Ik heb maar 1 keer een paard meegemaakt wat echt gek deed, gaf een complete rodeo weg en ik lag ergens een paar meter verderop.
Verder nooit echt gekke dingen meegemaakt, dat kwam vaak pas later als ze wat meer praatjes kregen Haha!
Wel paarden die wat rennerig of vluchterig waren, maar het overgrote deel kon ik zo op gaan zitten, wat ze vaak het engste vonden was het opstijgen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:28

B'elanna was exact zo. Ze keek een keer om... Zo van wat doe je daar nu. En dat was het hele inrijden. Klaar. Nooit anders geworden. En het was koud toen.