king trekt erop uit!!! haha

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

king trekt erop uit!!! haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 13:28

ik was gisteravond laat een buitenrit wezen maken,
we hebben een heel stuk bouwweg en ik had net een rengalopje gemaakt,
en dacht even heerlijk stil te staan en te genieten van de zonsondergang,
na 10 minuten stilstaan, begint die gekke tinker ineens de bosjes in te lopen, ik dacht naja, ga jij maar ff op onderzoek uit hoor,
hij stapt normaal nooit zo hard, maar nu had hij dr echt zin in,
er was alleen een tractorspoor en dat volgde hij een beetje,
bultje op bultje af, en toen liep die in een keer tussen de bomen door, ik dacht ik kijk nog even aan en dan draai ik hem om, maar king was vastberaden,
en toen kwamen we bij een heel mooi plekje, er liep een klein riviertje langs het pad, dat king zojuist gemaakt had, en er was een heel oud stenen bruggetje, daar bleef king weer stilstaan en hebben we heerlijk staan genieten, het was er prachtig,
maar we moesten wel goed uitkijken waar we liepen, want er is daar veel gevochten in de oorlog en er worden soms nog kogels en helmen gevonden, heel raar, ze zijn er nu helaas bezich met een nieuwe woonwijk te bouwen, maar het was er heel mooi, en heeeeel stil
ik heb king bedankt voor d emooie avond, hihi
wat raar he, dat een paard dat kan vinden,
het was niet eens een pad dat huiswaarts ging en het was moeilijk bereikbaar, kan dr nog niet bij met mn kop, haha

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:06

*zucht* heerlijk zo'n gebied waar je nog met je paard rond kan zwalken... Lovers

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:12

hihi leuk hoor!!! Lachen
Laatst bijgewerkt door snowdon op 08-08-03 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 14:13

nou, dat valt wel mee hoor, aan de ene kant zit een spoorweg en aan de andere kant een drukke weg, er is een keer een paar ddoodgereden bij ons op de weg, dus waar ik reed was wel vlak bij het spoor, zo heel mooi is het er nu nog niet, er komen ruiterpaden as het goed is, maar hier in arnhem zijn zeer assiosale mensen helaas,

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 14:15

Leuk, van die omzwervingen te paard!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 11:10

ja, het is echt een gek hoor, haha, gisteravond wilde hij weer een paadje nemen, maar toen heb ik hem toch maar evrder gestuurd, het werd al laat, kijken of die morgen weer zin heeft om op ontdekkingsreis te gaan, hihi

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 12:54

misschien ondek je een nog niet bekend stukje land en worden jij en king officieel ondekkings reizegers Tong uitsteken Knipoog

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 13:06

Tja koning van het land hé je moet dan toch al je land inspecteren.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 11:40

ja, haha hij heet niet voor niks king he, eigenlijk king richard maar das niet leuk want dat was een slechterik Boos!

Jurenko

Berichten: 265
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:00

Hoi Kinglover

Ik heb een stukje gecopieerd van een site. De site gaat over het verhaal van van Robin Hood.

Was King Richard wel zo slecht?
Sorry geschiedenis was echt geen geliefd vak van mij op school.
Maar een andere mening op Richard is altijd welkom

Richard Leeuwenhart, zoals hij al snel genoemd zou worden, was vrij populair bij de Saksische burgerij en adel. Flink wat Saksische edelen vergezelden hem toen hij in 1190 op kruistocht ging. Samen met zijn toenmalige bondgenoot, Philip II van Frankrijk, schreef hij menig overwinning op zijn naam. Dat hierbij ongetwijfeld heel wat onschuldige "Muzelmannen" het leven hebben gelaten, wordt in de meeste geschiedenisboekjes niet vermeld.

In 1192 vond Richard het welletjes, sloot een verdrag met Saladin, waarbij Christenen toegang tot de heilige stad kregen en ging op huis aan, mede omdat hem ter ore was gekomen dat zijn broer John (Jan Zonderland), die hij als regent had achtergelaten, druk bezig was om steeds meer macht naar zich toe te trekken, hierbij gesteund door Philip II. Onderweg, in 1192, werd Richard echter door Leopold van Oostenrijk gevangen genomen en overgedragen aan de Duits Roomse keizer Hendrik VI, die een flinke losprijs wilde hebben en tevens eiste dat Engeland zich als vazal aan het heilige Roomse rijk onderwierp. Prince John maakte bepaald geen haast met het bijeenbrengen van de losprijs, maar desondanks werd Richard in 1194 vrijgelaten.

Richard werd door zijn broer niet bepaald met open armen ontvangen. Sterker nog, het draaide uit op een stevig robbertje vechten, maar Richard was kennelijk nogal vergevingsgezind. John werd niet terechtgesteld of verbannen, zoals je in deze omstandigheden zou mogen verwachten, noch onterfd. Na Richard's dood werd John zelfs tot koning gekroond.

Na de terugkeer van Richard in Engeland, hingen vrijwel alle kastelen en steden de huik naar de wind en toonden zich plotseling voorbeeldige aanhangers van Richard. Eigenlijk was er maar één kasteel dat hardnekkig weerstand bleef bieden. Richard belegerde Nottingham en op 28 maart 1194 gaven de sheriff en zijn mannen zich over. De volgende dag Vierde Richard feest in Sherwood Forest.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 22:03

ow vet, ik ga hem op mn profiel zetten, thanx!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:38

hmmm moet je dan mijn mooie beeld van jou en king struinend verpesten? Scheve mond Knipoog

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 01:16

haha, wat grappig zeg Haha!
king zoekt de mooie plekjes uit
speurpaard

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:26

hahahah gaaf hoor, wat een paard.
Die laat jou wel de mooie plekjes zien....geweldig..
Geef hem maar een dikke knuf van mijn merries, want die vonden het wel een gave stunt Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 12:19

haha, vet daar zal king blij mee zijn, met die knuffels van die lekkere tinkermeisjes, haha,
hij heeft op de wei nu ook 2 merries tot zn beschikking en is dolgelukkig, gisteravond heeft meneer dus weer een pad gevonden, de hazen, konijnen en muskusratten (bleghhhhh) schoten ons om de oren, op een gegeven moment liep kings paadje dood met een sloot, meneer wilde er eigenlijk wel doorheen, maar heb hem toen maar weer omgetrokken, weet niet hoe de bodem is enzo, haha, maar het is echt een mafkees,

kwam nog 2 oma's tegen op de fiets, ik had king maar ff stil gezet, en die oma's helemaal gillen toen ze langskwamen, ze waren bang voor paarden, hahaa had nog nooit zo'n gillende oma gehoord, hihi

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 12:32

Jurenko schreef:
Sherwood Forest.


Sherwood????? Muziek! Dat klinkt me als muziek in de oren,haha

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 13:07

vinessa: waarom dan, of mis ik hier iets en ben ik blond??? haha

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:34

Haha echt iets voor king he Haha!
Wel leuk hoor!

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:35

kijk even in haar profiel.....
heb ik ook metteen gedaan en toen werdt het me duidelijk.
groetjes.

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:59

kinglover schreef:
vinessa: waarom dan, of mis ik hier iets en ben ik blond??? haha


Nee hoor, ik wissel ook een beetje van onderwerp Bloos! Maar Sherwood Shires van Sherwood hier op Bokt is gewoon cool! Dus altijd als ik dat woordje zie, moet ik eraan denken...