Je kan dromen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Je kan dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 15:04

Gisteravond zat ik even met m'n ouders na te praten over mijn Veluwe Trail avontuur (verslag volgt zodra m'n pc en m'n Psion weer tegen elkaar willen praten). M'n vader wil volgende zomer 10 dagen aangespannen in de Achterhoek rond gaan trekken, daar zijn de paden lichter en is overnachting ook makkelijker te vinden.

Dan mijn opmerking dat zoiets voor een enkelspan wel zwaar is, onze wagen (niet zo zwaar) + 2 volwassenen + bagage. Blijkt dat ze mij ook graag mee willen hebben. Tja, dan word het lastig met maar een paardje...

Toen verder naar... kunnen we er niet een bijlenen voor die tocht. Maarja, de paarden die we eventueel zouden *kunnen* lenen zijn ofwel niet trektocht-geschikt, of niet comfortabel om voor mij een week of langer hele dagen op te rijden. Dat moet eigenlijk met m'n eigen zadel, en dat past ook weer niet overal op. Dan zouden we een paardje moeten lenen om de wagen te trekken, maarja, m'n vader wil eigenlijk het liefst Rowan mennen natuurlijk.

Tja, dan kom je toch uit op een tweede paardje he... We droomden verder waar we dan naar zouden zoeken, ofwel een tweede Cob zodat het spul samen in het span kan (en waarschijnlijk ook hetzelfde tuig past) of iets groters omdat Rowan toch wat aan de kleine kant is. En ja, mochten we een tweede paard nemen dan moet dat toch dit najaar gebeuren, zodat hij van de zomer helemaal in orde is. Je kan niet op trektocht met een paard dat je nauwelijks kent, en zo zou ik genoeg tijd hebben om hem helemaal te trainen.
Maar wat zouden we willen? We kwamen uit op toch weer een Cob (daar zijn we nou eenmaal gek mee) maar een wat grotere (1.55) en wat zwaarder gebouwd. Rowan is wel erg luxe en slankgebouwd.

Tja, tja, zou allemaal wel prachtig zijn. M'n moeder, die normaal de rem op de dromen is hier, vuurde ons zelfs aan om te bellen of Rowan z'n halfbroer nog bij de handelaar staat om die alsnog erbij te kopen. Maar toen kwamen we tot de conclusie dat ik net weer ga studeren, en dat dubbel volpension betalen ook weer wat heftig is.

Voorlopig toch maar niet dan. Maar als ik over een jaar of 4-5 klaar ben met studeren gaat m'n vader met pensioen, en dan zijn er weer een hoop meer mogelijkheden... En hoe we dat op gaan lossen met die trektocht weet ik nog niet hoor...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:09

dromen is altijd fijn... en er komt vast wel een oplossing voor doe tocht!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:12

Ik had nog helemaal niet gereageerd op je Veluwetrail-avonturen... Bloos

Ben wel blij te horen dat het je goed is bevallen en dat je ouders ook erg enthousiast zijn. Probeer geen vastomlijnde plannen te maken voor over tig jaar (dan kan het alleen maar tegenvallen als er iets tussen komt), maar dromen kan nooit kwaad! Cool

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:14

Lekker blijven dromen hoor!
Leuk dat het zo goed bevallen is!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:01

Dromen is altijd wel fijn. Zo heb ik ook weleens zitten denken er gewoon een pony bij te nemen, maar mijn ouders betalen nu ook veel, en mag er van hun niet eentje bij. Als er eentje bij komt natuurlijk weer een Cob.
Ik weet een ervaren menpony en rijpony in 1, maar denk niet dat wildvreemde mensen die mogen lenen.
Succes met wat vinden voor de trektocht.