Manege de Dollard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Manege de Dollard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 18:47

Kennen jullie manege de Dollard in Winschoten?
Ik vind dat ze de paarden en pony's daar helemaal niet goed verzorgen. De paarden staan buiten in de felle zon in broeiende containers en sommige komen er zelden en sommige komen er volgens mij nooit uit. Zoals een koe (wat moet je nou met een koe op een manege), die staat de hele dag in die container en komt er nooit uit. Verdrietig
Op alle merries gooien ze tuigers, dus ze zijn allemaal drachtig en als het veulen dan geboren is staat die alleen maar met de merrie in de stal. Laatst zag ik eindelijk (voor het eerst) een paar merries met veulens in de wei staan. OK dan!
De radio staat er altijd keihard aan (volgens mij worden die paarden zo doof), en het is er heel smerig. Laatst was er (weer) een veulen geboren en de nageboorte lag twee dagen later nog in de stalgang (uiteraard vol met muggen, heeel goor).
Het veulen was een bonte, en de eigenaar wist niet eens welk paard de vader was (hebben ze wel een bonte hengst, volgens mij niet), en toen ze tegen hem zeiden dat het veulen bont was zei hij: Dat kan niet.
Ik erger me echt dood aan hoe deze manege met paarden omgaat! Boos! Boos!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:01

Sammm, ik ken deze manege (gelukkig) niet.
Toen ik jouw verhaal las, werd ik meteen kwaad. Boos!
Ik vind het zo erg als dit soort dingen gebeuren, ik kan echt niet tegen dierenleed.
Helaas zijn er nog steeds manege's waar het er ook zo erg aan toe gaat. Het is vreselijk... Verdrietig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:04

bel de db

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:04

Wat ik nog vergeten was, ze hebben op die manege ook katten. Ze zijn allemaal ziek en krijgen steeds jongen. Ik heb van iemand gehoord dat er 40 katten zitten. Ze zitten in een piepklein hok achter het gaas!!!
Toen ik het zag moest ik haast huilen. Ik kon het gewoon niet aanzien.
Ik heb ervoor naar de dierenbescherming gebeld maar ik weet niet wat nou het goede nummer is om een klacht in te dienen.
Boos! Boos! Boos! Boos!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 19:13

Het lijkt mij ook goed om de dierbescherming ervan op de hoogte te stellen. Je kunt het goede nummer vast wel opvragen Sammm.

Navarone

Berichten: 7
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: LEXMOND

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:30

Ik ken deze manege helaas wel
Hij is al eerder in aanraking geweest met de dierenbescherming, dit was toen hij zijn paarden nog in Noordeloos had staan. Alle jaarlingen stonden toen met zn tweetjes in dezelfde containerboxen!! Er zijn toen ook drie pinken bij hem weg gehaald. Het hele verhaal heeft zelfs nog in het AD gestaan.

Heb zelf ook al eens naar de dierenbescherming gebeld. De laatste paarden die vanuit Noordeloos nog naar Winschoten vervoerd moesten worden, werden bijna niet verzorgd. Eens in de twee dagen ofzo kwam er eens iemand om de paarden te voeren en water te geven (drinkbakken waren bevroren, was in de winter) en uitmesten werd al helemaal niet gedaan!! Een merrie, die net een luchtweginfectie had gehad, was zo mager dat je al haar ribben kon tellen.
Merrie werd op de dag nadat ik gebeld had opgehaald, en mij werd door de dierenbescherming verteld dat het paard er bij aankomst in Winschoten nog redelijk uitzag.Ook werd er gezegd dat er regelmatig door iemand van de dierenbescherming op de manege gekeken werd. Het viel er allemaal wel mee Verward
Ik voelde me best wel machteloos op dat moment en weet niet wat ik nog meer had kunnen doen. Misschien als er meer mensen wat van gaan zeggen dat er uiteindelijk wel wat aan gedaan wordt.....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:31

Deze manege staat toch ook te koop? En organiseert redelijk vaak wedstrijden?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:27

Feo is de rijvereniging van die manege dacht ik. Ze zijn in elk geval behoorlijk goed op wedstrijden. Erg vaak kom ik er niet. Ze houden ook motorcros in de binnenbak en dat soort dingen. Maar ik dacht dat er nu een ander op zat. Die van de mishandelde paarden in tolbert wat ooit op het nieuws was. Meestal zijn de containers tijdelijk, want soms staan ze er en soms niet. De paarden in de gewone boxen zagen er de laatste x dat ik er was, rond kerst, niet zo slecht uit. Was een hele leuke haf bij.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:51

bij ons in de buurt was ook een manege,waar het op een gegeven moment niet best met de dieren gesteld was!
maar er moet wel heel veel gebeuren,wil de DB wat (kunnen) doen! Helaas

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:44

ik ken deze manege wel, ik heb daar wel veel wedstrijden gereden. Dat is nu zo`n 8 jaar geleden. Toen zag het er daar juist heel goed en netjes uit! waarschijnlijk zitten er nu andere eigenaren in dan, echt erg wat ze die dieren aan doen!! Verdrietig

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:29

Ik ken deze manege dus ook!! Boos! Boos! Boos! Jammer genoeg, wel gezegd.
Maak van die 40 katten er maar gerust 75, ze zitten overal opgesloten, zelfs in het huis van de eigenaar!!
Die vent is zelfs zo goed voor zijn beesten zegt hij, laat ik een voorbeeld noemen, hij heeft 3 hondjes, die de hele vorige winter buiten hebben gezeten, zodat een van de hondjes niet meer kon lopen zo'n kou had hij. Ik weet ook dat deze vent al verschillende keren, door verschillende mensen is aangegeven bij de dierenbescherming, de aid en de lid. Maar deze doen er heel weinig aan en zeggen alleen, dat ze er naar blijven kijken! Pas hoorde ik nog, dat de eigenaar 15 jonge veulens bij elkaar in een veel te klein hok heeft gezet, en dat ze maar 2 keer per dag een klein flesje drinken krijgen!!!! Boos! Boos! Dit is toch niet normaal!!!
Hij is een bekende van de politie. Elders op de bokt-site, staat dat er een paar kalveren in beslag zijn genomen, omdat ze te mager waren, hij heeft daarover voor moeten komen en een boete moeten betalen van, ik dacht rond de, 500 euro! Ik ben ook weleens in de stallen in Noordeloos geweest, het was echt vreselijk wat je daar te zien kreeg, de schimmel stond in de stallen, zo goed werden ze schoon gehouden!!!!!!!
En die eigenaar blijft tegen ierdereen vertellen, dat hij zo'n goede dierenvriend is!! het gekste is, dat veel mensen hem nog geloven ook. Over de catering daar zullen we het maar niet hebben, want dan wordt dit een forum met zeker 250 pagina's!!! Het is daar zooooooooooo smerig en gewoon niet te vreten, als je tenminste niet van zand tussen je eten houd!
Het is waar dat er soms 6 paarden in een 40-voets container staan, en DIT IS ZEKER NIET TIJDELIJK, hij heeft maar een vergunning voor het houden van rondt de 65 paarden, maar er staan er zeker 100, als het er niet meer zijn. Voor informatie van het aangeven van dierenleed, kun je het beste even op www.dierenbescherming.nl kijken of op de website van de algemene inspectie dienst of bij de landelijke inspectie dienst!!!

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:49

oh wat erg en ik maar denken dat onze manage zo slecht is dan valt dat ook nog wel mee!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:12

Is dat die manege waar vaak wedstrijden gehouden worden, daar gelijk langs de snelweg?

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 18:59

ja, die manege is het, langs de a7 zie je hem al liggen, vanuit Groningen aan de linkerkant

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:20

Hmmm ik ben er wel eens op wedstrijd geweest en dan zag het er wel ok uit, maar heb niet echt de stallen van binnen gezien ofzo.

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:23

Sinds mei vorig jaar, is er een nieuwe eigenaar, daarvoor zag het er wel netjes uit ja, maar als je nu gaat kijken, schrik je jezelf een ongeluk!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:31

ja, ik wou al zeggen... Hij stond toendertijd te koop toch? Ja dus! Volgens mij heeft het best lang geduurd voordat er een nieuwe eigenaar in kwam!

martijn19j
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:15

De manege schijnt ongeveer 5 jaar te koop hebben gestaan. De eigenaar geeft meer geld uit, aan het opknappen van zijn huis, hypermoderne keuken, badkamer met wirhpool etc, dan aan zijn dieren!!!

Niicole__
Berichten: 3242
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Manege de Dollard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:51

Even 1 ding! Ik heb er gewerkt! En het was een hele goede manege! Er waren alleen een aantal dwarsliggers die probeerden de manege slechter te maken! Dus hou a.j.b op met dat gezeik over hem ja! zijn paarden staan er allemaal super bij! misschien stond er 1 tussen die wat minder was! Maar dan valt er nog nix te oordelen over de manege als de rest er wel goed bij staat!

Magica

Berichten: 1921
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Wilsum (Duitsland)

Re: Manege de Dollard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:03

Het gaat nu weer beter; er zit een nieuwe eigenaar op de manege. Natuurlijk is het wel zo; eerst zien dan geloven. Maar ik heb goede hoop.
De paarden staan er netjes en goed verzorgd bij.
Dus eigenlijk is er niks negatiefs meer aan.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Manege de Dollard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:42

Aangezien dit topic bijna 4 jaar oud is, sluit ik het. Het is niet de bedoeling om in oude topics te reageren, daarom krijg je dus ook een melding als je aan het reageren bent. Lees dat dan liefst ook Knipoog